پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:38:14 - چهارشنبه 16 آبان 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادواره آبروی محله ” سردار شهید عیسی حیدری” و شهدای روستای شهید آباد برگزار شد
مراسم یادواره شهدای آبروی محله به یاد شهید سردار «عیسی حیدری» همزمان با سالروز وفات رسول اکرم (ص) و شهادت مظلومانه حضرت امام حسن(ع)با حضور پرشور اهالی روستای شهید آباد و مسئولین برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ یادواره آبروی محله شهیدوالامقام سردار عیسی حیدری با حضور خانواده معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان و جمعی از مسئولین شهرستان در مسجد روستای شهید آباد(بی زنوئیه ) برگزار شد.

حجت الاسلام شمس الدینی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این یادواره، با خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای ترور وهسته ای، شهدای مدافع حرم شهدای شهرستان رابر و سلام و درودبر شهدای این خطه و سردار شهید عیسی حیدری گفت: اینکه نگاه ها همه به طرف شهداست خیلی خوب است، مهمتر اینکه درمسیر همین شهداباشیم.

شهدا به ما یاد دادند که روی پای خودمان بایستیم

وی  با اشاره به تأکید خداوند متعال در قرآن کریم بر روحیه جهادی و اینکه همیشه در میدان مبارزه بودن در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین باشید گفت: خداوند متعال در قرآن  کریم می فرماید: نبرد کنید در راه خدا با کسانی که با شما در نبرد هستند قصد دارندمسلمانان را از بین ببرند ولی تجاوز نکنید، خداوند متعال تجاوز کاران را دوست ندارد.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی  فقیه  سپاه رابر گفت: جهاد و تلاش یک معنای گسترده ای دارد یک وقت جهاد اصغر در مقابل جنگ نظامی  دشمن، قرار می گیرد مثل شهدا که جانشان را کف دستشان گذاشتندو به عشق اسلام و قرآن به خاطراینکه به ناموس وطنش جسارتی نشود در میدان مبارزه حق علیه باطل به شهادت رسیدند، جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس، تقوای الهی را رعایت کنند  و جهاد کبیر که مقام معظم رهبری در  تفسیر آیه قرآن کریم می فرماید: تبعیت از مشرکین نکنید چه در مسایل اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی و موارد دیگر.

وی با تأکید بر اینکه با ظالم، دشمن و نسبت به مظلوم کمک کار باشید افزود: خداوند متعال می فرماید: نبرد کنید خلاف نبرد یعنی خلاف عمل کردن به آیه قرآن کریم وسخنان معصومین (علیه السلام) است.

حجت الاسلام شمس الدینی گفت: نباید  به گونه ای رفتار کنیم، تمام  مشکلاتمان را در آن ببینیم که دشمنان برای ما کاری کنند، شماشاهد و ناظر هستید کسانی در مملکت ما در این دولت تلاش و کوشش می کنند رابطه ای با آمریکا و انگلیس و سایر کشور های اروپایی ایجاد کنند تا این مشکلات ما حل شود این را بدانید تا وقتی فکر ما به درون کشور نباشد ما به جایی نخواهیم رسید.

وی افزود: وقتی مشکل اقتصادی کشور حل می شودکه نگاه مسئولین و مردم به داخل  باشد، شهدا به ما یاد دادند که روی پای خودمان بایستیم.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی  فقیه  سپاه رابر با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: نگذاریم حرف ولایت روی زمین بماند، در حمایت از کالای  ایرانی جنس ایرانی بخریم مسئولین یک وظایف دارند و مردم هم  وظیفه داریم از کشورمان حمایت کنیم تا مشکلات حل شود.

وی یادآور شد: شهدا رفتند به من و شما یاد بدهند زیر سلطه آمریکا و امثال آمریکا قرار نگیریم، این نکته مهمی است به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد لوایح  و موضوعاتی که استقلال  کشور ما را نشانه قرار می دهند؛ به تصویب برساند.

حجت الاسلام شمس الدینی با اشاره به  سال ۴۳ و اینکه امام را به جرم دفاع از استقلال کشورش تبعیدکردند گفت: یک عده می خواستند سند ۲۰۳۰ در کشورمان را اجرا کنند که رهبرمعظم انقلاب فرمودند: این خلاف استقلال کشور ماست،خودمان سند تحول آموزشی داریم آن را اجرایی کنید ۱۰ درصد آن اجرا شده اما ۹۰ درصدآن اجرا نشده است .

وی با اشاره به  طرح FATF گفت: ما امثال داعش و القاعده را تروریست میدانیم آیا آنها حرف ما را قبول دارند و یا  مثال حاج قاسم و نیروی انتظامی و صدا و سیما و سپاه را تروریست می نامند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی  فقیه  سپاه رابر با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به این طرح  گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس شهدای و ولایت مداری عمل کنند و این طرح به تصویب نرسد.

وی با تأکید بر اینکه هدف یادواره قرار گرفتن در مسیر اسلام و قرآن است، افزود:  این مجالس بهانه است برای من و شما در مسیر شهدا قرار بگیریم، بهانه ایست که به طرف کشورهای غربی و  دشمنان کشانده نشویم، امروز دشمنان ما سعی می کنند فرهنگ ناب محمدی را کنار بزنندو زنان با برداشتن حجاب به سیاست آمریکایی که هدف شان است برسند.

دکتر کریم زاده نیز در این مراسم گفت: دشمن خیلی حساب شده کار می کند یاد شهدا تنها کفایت نمی کند شهید گونه زندگی کنیم .

وی بااشاره به جایگاه  رفیع شهادت افزود: شهدای ما غفلت نکردند، ارزشی شهدا دارند خیلی بالاست چرا که عزیزترین چیزشان که جانشان است را دادند و با خدا معامله کردند، فردای قیامت آدم ها دسته دسته می شوند مادری که بچه اش را  دوست دارد رها می کنند به فکر خودش است اما  شهیدعلاوه بر پدر و مادر، خواهر و برادرو همه دوستان و کسانی که  تشییع کنندگانش بودند می تواند همه اهل روستا را شفاعت کند.

دکتر کریم زاده با  بیان اینکه شهداء از ابی عبدالله  (علیه السلام ) الگو گرفتند گفت: می فهمیدند شهدا از ما چه می خواهند ، شهدایمان کیستند، یادم هست با حاج قاسم و شهید دادالهی و من می رفتیم روستای اصفهان که یکی از شهدا را دیدیم؛ حاج قاسم گفت: من خدا را در چهره این شهید دیدم .

وی با اشاره به اینکه رابرافتخاراستان است گفت:   امام زمانمان از ما چه می خواهدشهدا از ما چه می خواهند،  خدا ما را آفرید که عبدش باشیم، شهدا عبد خدا بودند، شهید عیسی سجده می رفت یک  ساعت تمام  اشک می ریخت، کار کنیم عبد  خوبی باشیدتا  فردای قیامت خداوند، پیغمبر، امام زمان (ع) ،شهدا و وجدانمان  از ما راضی باشند.

دکتر کریم زاده با بیان اینکه هر دوشنبه و پنج شنبه پرونده اعمالمان به  دست امام زمان(ع) می رسد گفت: امام زمان (ع)  آبرویش را برآبروی ما میگذاردتا عزت را از این مردم نگیرند، امروز شهدا از ما می خواهند ولایی باشیم جریان  فتح مکه را در ک کنیم،  امام حسین(ع) شب عاشور چراغ ها را خاموش کردتا هر کس می خواهد برود و صبح عاشور فریاد «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» سرداد  امام می فهمد چه موقع چه بگوید.

وی افزود: دشمن از سال ۷۳ به دنبال نزدیک شدن به ایران در چهار حوزه در براندازی جمهوری اسلامی ایران بود.

کریم زاده  گفت: در زمان جنگ به ما دانه دانه گلوله می دانند آن زمان که هیچ  قدرتی نداشتیم با تمام قوا نتوانستند کاری کند امروز قدرت موشکی ما تا قلب آمریکا می رود  آیا می توانند کاری کنند؟.

وی افزود:  امروز دشمن دنبال اینکه اعتقاد شیعه را با ابزار فضای مجازی بگیرید چرا آسیب می بینید اگرهمه همکاری کنیم دشمن هیچ غلطی نمی تواندبکند.

این یادگار دوران دفاع مقدس خواسته شهدا و رهبرمان از ما داشتن بصیرت است گفت: در این سمینار برنامه طولانی مدت دشمن در نه مرحله  آرام آرام به ایران نزدیک می شوند در حوزه اعتقادات، در حوزه سیاست نفوذ در ارکان و  سیاست گذاری هاٰ‌ٰ فروپاشی اقتصادی و افزایش طلاق در خانواده و اینکه قبح طلاق در جمهوری اسلامی ایران ازبین برود .

وی با اشاره به  فضای مجازی  این ابزار دشمن که واقعیت را به به گونه ای دیگر  بیان می کند گفت: ۹۰درصد فضای مجازی دروغ است .

کریم زاده با بیان اینکه شیعه دو بال دارد بال سبز ولایت، بال  سرخ  شهادت گفت: دشمن می خواهد این دوبال را از شیعه بگیرید؛ امام حسین حماسی را از شیعه بگیرد و امام  حسین احساسی را جایگزینش کند و انتظار سازنده و پویا را از شیعه بگیرد  یک انتظار عامیانه را جایگزین آن کند.

وی با بیان اینکه در کربلا چیزی جز زیبایی نبود افزود: چرا درعزاداری ابا عبدالله (ع) زیبایی کربلا گفته نمی شود کار دشمن اینکه دیگر امروز جوان معتقد نداشته باشیم.

کریم زاده با اشاره به نفوذ دشمن در خانواده ها گفت:  چرا با اینکه می دانیم غیبت گناه است باز این کار را انجام میدهیم، وقتی قبح گناه از بین برود دیگر حتی در حوزه خانواده طلاق افزایش می یابد.

ازجمله برنامه های دیگر این یادواره؛ پخش کلیپ شهدای شهیدآباد و  روایتگری سرهنگ مهدوی درباره خاطرات خود با سردار شهید عیسی حیدری و در پایان با مداحی و مرثیه سرایی حجت الاسلام شجاع الدینی در شب رحلت حضرت محمد مصطفی (علیه السلام ) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) به سوگواری پرداختند.

گفتنی است؛ روستای شهید آباد شهرستان رابر ۱۲ شهید را تقدیم انقلاب  اسلامی کردند.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب