پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:20:50 - پنجشنبه 17 آبان 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مردم رابر در سوگ شهادت امام رئوف (ع)
عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دیشب و امروز در سوگ شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در سراسر شهرستان رابر به عزاداری پرداختند.

به گزارش “صبح رابر”؛در سالروز شهادت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) رابر در غم و اندوه است.
شیفتگان اهل بیت (ع) با سیاهپوش کردن سر در مساجد، ادارات، منازل و خیابان ها و با حضور در حسینه ها، تکایا و دیگر اماکن متبرکه و امامزاده ها به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه رابر شب گذشته در جمع عزاداران مسجد الرضا گفت: امام رضا (علیه السلام) بر تکلیف الهی انجام واجبات و اجتناب از محرمات تاکید زیاد داشتند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه السلام)گفت : عاقل ترین مردم کسانی هستند واجبات را اقامه می کنند و از محرمات دوری می‌کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه رابر با اشاره به احتکار و تاثیرات منفی لقمه حرام بر فرزندان و همسر افزود: از اول انقلاب ما تحریم بودیم در این موقعیت به فکر هم باشیم.

حجت الاسلام شمس الدینی همچنین بر اضافه نکردن بر واجبات و محرمات الهی،فصلی ندانستن حلال و حرام الهی، ندانستن و دانستن فلسفه احکام تاکید کرد .
وی با تاکید امام رضا (علیه السلام ) بر نماز اول وقت گفت : فضیلت نماز اول و آخر وقت مثل فضیلت آخرت بر دنیاست.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه رابر با بیان اینکه اسلام مثل پازل می ماند نماز ، روزه ، حج، زکات و خمس پازل آن می باشندگفت: خمس کمک ما بردین خداست ، کسی که خمس میدهد خدای متعال برکت را در زندگی اش قرار می‌دهد .

وی در پایان به کرامات امام رضا (علیه السلام)اشاره کرد و گفت : امام رضا (علیه السلام)خیلی حاجات را برآورده کردند باید خودمان بخواهیم.

مراسم عزاداری امام رئوف امروز در مسجد الرضا این شهرستان برگزار شدامام  جمعه رابر نیز در این مراسم، ضمن تسلیت شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی رضا مرتضی(ع) گفت: یکی از صفات مشترک خداوند و انسانها غیرت است که بنا بر روایت امام صادق (علیه السلام) اولین صفت خداوندغیور است.

وی این صفت را شامل سه بخش غیرت دینی ، غیرت ناموسی و غیرت ملی خواند و افزود: خداوند علاقه ای به انسان های بی غیرت ندارد و بهایی به آنها قائل نیست چون صفت خدا را ندارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه دین خدا، احکام خدا، قرآن و حقوق انسانها ناموس خداست ما باید آن را رعایت و مراقبت کنیم گفت: خداوند شاکی انسانهایی می شود که چرا مراقبت ازناموس خدا نمی کنند.

وی با اشاره روایتی از امام باقر (ع) که خداوند با فرستادن جبرییل بر پیامبر(ص) ضامن انسان مشرکی که دارای صفت صداقت، شجاعت، سخاوتمندی، خوش اخلاقی و خوش برخورد است می شودو این مشرک از اعدام نجات پیدا می کند و همانجا مسلمان می شود گفت: غیرت ناموسی داشته باشید. چرا در مقابل بی غیرتی جامعه کاری نمی کنید؟ حتی رنگ صورتشان هم تغییر نمی کنند.

امام جمعه رابر با بیان اینکه حرکت شما در راهپیمایی ها و تظاهرات نشان از غیرت ملی است عنوان کرد: خانم ابتکار، غیرت دینی ندارد جوانی که در روزنامه ابتکار مطلب توهین آمیز به امام حسین (علیه السلام ) نوشت و خانم ابتکار که صاحب امتیاز روزنامه ابتکار است هیچ واکنشی از خود نشان نداد؛ اطلاعات این جوان را از مرز دستگیر کرد.

وی با بیان اینکه شما مردم با رعایت غیرت دینی، غیرت ناموسی و غیرت ملی امام حسین (علیه السلام ) و خداوند را از خود راضی داشته باشید.

امسال نیز موکب شهدای رابر در سالروز شهادت امام رضا(ع) همزمان با دهه آخر صفر در میدان معلم رابر پذیرای زائران و عزاداران وعاشقان امام رئوف برپا شد.

این موکب‌ خادمان حسینی که با دل و جان به عزاداران و عاشقان اربعین حسینی خدمت رسانی کردند امروز عاشقانه با خادمان حرم امام رضا علیه السلام به عزاداران این شهرستان خدمت‌رسانی می‌کنند وهمچنین مهمان نهار نذری که تدارک دیده اند؛ بودند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب