پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:42:09 - جمعه 18 آبان 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکای امروز، ضعیف تر ازچهار دهه قبل است/ آمریکا بدهکارترین کشورجهان است
خطیب جمعه رابربا بیان این واقعیت که آمریکا رو به زوال و افول است گفت: آمریکا بدهکارترین کشورجهان است، هزینه های سنگین نظامی گری آمریکا موجب شده اکنون این کشور بیش از ۱۶ تریلیون دلار بدهی داشته باشد و طی چند سال آینده  این رقم بالای  ۲۰ تریلیون دلار می رسد.

به  گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، به اهمیت شکر گزاری در زندگی انسان پرداخت و  گفت: خداوند دوست دارد بنده ای را  شاکرباشد. در برابر نعمت های که خداوند به او  عطا کرده سجده شکر بجا آورد.

وی با بیان این سؤال که چرا مؤمن شکر گزاری نعمت های خدا باشدعنوان کرد: از نظر قرآن تفاوت مومن و کافر در سپاسگزاری است.

خطیب جمعه رابر، ریشه ایمان را  روحیه سپاسگزاری و ریشه کفر را  روحیه ناسپاسی خواند و گفت: روحیه سپاسگزاری از بدیهیات است.

وی تفاوت زندگی انسانی و حیوانی را در  شکر گزاری کردن دانست و افزود: کسانی که در برابر نعمت های ناسپاسی می کنند  همان طغیانگرانند بنابراین دلیل شکر گزاری مؤمن در برابر نعمت های خداوند فطر انسانی سالم، شناخت نعمت های الهی و اینکه این نعمت ها ازآن  خداوند است و  توجه به نعمت های الهی است .

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خودبا اشاره به اینکه  یک اتفاق خوبی در شهرستان رابر افتاده گفت: هماهنگی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت اسناد به جهت سند دار شدن خانه ها، خیلی از خانه های رابر سند مالکیت ندارد، از همین فردا به بنیاد مسکن مراجعه کنید وبا همراه داشتن  مدارک فتوکپی شناسنامه  و کارت ملی، مبایعه نامه عادی یا سند اصلاحات ارضی، تحویل فرم های تکمیل شده مربوط به صدور و اخذ مالکیت  که منازل سند دار شود .

وی با اشاره به ترک جلسه معارفه مدیر دانشگاه پیام نور به نشانه اعتراض گفت: چرا دانشگاه پیام نور رابر از دو سال قبل باید مدیر پروازی داشته باشد؟،  چرا جوانان رابری در دانشگاه پیام نور رابر  ثبت نام نمی کنند حاضرند به خاطر دانشگاه در شهر بافت خانه اجاره کنند و مشکلات خورد و خوراک وخطرهای بین جاده  ای را به جان بخرد.

خطیب جمعه رابر افزود: دانشگاه پیام نور رابر مدیریت واحدی ندارد، از دو سال قبل که مدیر پروازی از جیرفت و  شهربابک داشت این اوضاعش بود حال که یک مدیر ریاست سه دانشگاه پیام نور بافت، رابر و ارزوئیه را بر عهده دارد؛ آیا می رسد کاری انجام  دهد؟،  من قول میدهم  دو سال دیگر دانشگاه پیام نور رابر به مزایده گذاشته شود و هر اداره ای می خواهد ساختمان بسازند از این ساختمان  دانشگاه پیام نور استفاده  کند.

 

امام جمعه رابر با اشاره به  فرمایش حضرت امام (ره)که می فرماید: ممکن است بعضی بگویند با قدرت ها باید ساخت ولی باید بدانند که سازش امروزی نابودی تا آخراست و دفن اسلام تا آخر دنیاست گفت: مردم بایدمحکم بایستند ازاسلام و کشوردفاع کنند و از توطئه ها به خود هراس راه ندهند اگرکمی عقب بنشینند باید دست از اسلام  بکشید و تکلیف ما بر خلاف این است.

وی افزود: مردم انقلاب کردند، باید پای زحماتش هم بنشینند مردم، پیغمبران و پیغمبر اسلام (ص) را و ابراهیم(ع) را در نظر بگیرند، ببینند که با آنها چه مخالفتها شد ولی دست از هدفشان نکشیدند، اگر ما مسلمانیم باید دنبال رو آنها باشیم دنبال رو از آنها فقط  روزه و نماز و مسجد نیست؛ دنبالرو از آنها مبارزه برای حفظ اساس اسلام است، باید برای حفظ اساس اسلام تا آخر ایستاد و  پیشروی کرد.

خطیب جمعه رابرگفت: منطق اسلام، این است که سلطه نباید از غیر بر شما باشد. نباید شما تحت سلطه غیر بروید. ما هم می‌خواهیم نرویم زیر سلطه، شما متوقعید ما در مقابل امریکا و اسرائیل و دیگر ابرقدرتها، که می‌خواهند منطقه را ببلعند، بی تفاوت باشیم؟ نه، ما با هیچ کدام از ابرقدرتها و قدرتها سر سازش نداریم، نه تحت سلطه امریکا می‌رویم ؛اینها گفته های  حضرت امام است.

وی به تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: عزاداری ها یی که در طول دو ماه هر کسی به نوبه خود عرض و ارادت خودتان را به ساحت مقدس ابا عبدالله  الحسین ثابت کردید مقبول دردگاه احدیت قرار گیرد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به تیم جدید اقتصادی دولت گفت: مطالبات فوری مردم از تیم اقتصادی دولت به ویژه وزیر اقتصاد کنترل تورم، جلوگیری از بی ثباتی در بازار سکه و ارز، مهار نقدینگی به عنوان عوامل موثر برکالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است.

وی افزود: از وزارت خانه صنعت و معدن و تجارت انتظار می رود تا با کنترل نظارت مدیریت بر واردات و صادرات کالاهای اساسی زمینه کاهش قیمت به ویژه درمحصولات گوشتی، لبنی، کشاورزی و دیگر را فراهم سازد .

خطیب جمعه رابر افزود: همچنین از وزارت راه و شهرسازی انتظار می رود در دوره جدید بتواند روند کند نوسازی بافتهای فرسوده را که از۶۰هزارقرارداد به ۱۰هزار کاهش داده است را مورد توجه قرار دهدتاضمن نوسازی شهرها و مسکن جوانان بتوانند در رونق کسب کار و ایجاد  اشتغال مفید واقع شود.

وی با اشاره به مطالبه کارگران  وبازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان یکی از ضعیف ترین قشر جامعه گفت: برای کمک به معیشت این قشر ضعیف از هیچ کوششی فرو گذار نکرده و در این شرایط  سخت باری از دوش آنان بردارنند، از جمله راهکارهای مد نظر این طبقه یعنی مردم افزایش نرخ دستمزدها و توزیع به موقع مایحتاج آنها و  پرداختبه موقع صندوق های بیمه گر باشد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آستانه ۱۳ آبان  روز ملی مبارزه استکبار جهانی گفت: از نمادهای افول قدرت سخت آمریکا بدهی های اقتصادی آمریکا، ضعف قدرت نظامی و ورود مستقیم آمریکا به جنگ های افغانستان و ورود غیر مستقیم بمب های سوریه و یمن است

وی با بیان این واقعیت که آمریکا رو به زوال و افول است گفت: آمریکا بدهکارترین کشورجهان است ریشه های این بحران را باید کشور در گسترش نفوذ و سلطه جستجو کرد امریکا در ۷۰۰ نقطه جهان دارای پایگاه وبیش از ۱۵۰هزار نظامی در مرزهای آمریکا  حافظ منافع این  کشوراست، هزینه های سنگین نظامی گری آمریکا موجب شده اکنون این کشور بیش از ۱۶ تریلیون دلار بدهی داشته باشد و  طی چند سال آینده  این رقم بالای  ۲۰ تریلیون دلار می رسد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به ضعف قدرت نظامی آمریکا، افزود: در زمینه ضعف قدرت نظامی به رغم برتری کمی سخت افزاری آمریکا در مقایسه با سایر کشور  مشکلات آمریکا پیچیده تر شده است طبق  گزارش یک  نشریه  دلایل این وضعیت  با  اشاره به توان نظامی آمریکا رو به  فرسایش است، نقاط  ضعف ارتش آمریکا و آسیب پذیری کشتی های نیروی دریایی آمریکا در مقابل موشک های زمین به دریا ضعف ارتش امریکا برای حفاظت از پایگاه هوایی منطقه کشور دربرابر حملات غیر منتظره آسیب پذیر است.

وی گفت: طبق گفته فرماندهان نظامی آمریکا در ماه  فوریه  ۲۰۱۷  که اعلام کردند: ارتش این کشوردر موضع ضعف قراردارد سالهاست علت نا کافی بودن منابع  بودجه و بیش از دو دهه  مناقشه های مختلف که بسیاری از تجهیزات نیروی دریایی و هوایی آمریکا قدیمی و درپایین ترین سطح قرار دارد . به همین دلیل ترامپ بازسازی قدرت دریایی آمریکا را در اولویت کاری قرار داده و از پنتاگون درخواست تجهیزات بیشتر کرده است.

خطیب جمعه رابر به اشاره به اینکه ورود مستقیم آمریکا به جنگ های افغانستان و همچنین ورود غیر مستقیم بمب های سوریه و یمن جایگاه ابرقدرت آمریکا راضعیف کرده گفت:  روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تحلیل  روزهای اخیر نوشته؛ تصمیم پنتاگون کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه و به دلیل هراس نیروهای نظامی آمریکا از واکنش ایران درصورت وقوع  درگیری احتمالی عنوان  کرد این در حالی است ایران دست کم  هزارقایق تند روی مسلح و قادر است هزار مین دریایی را  در آب های دریایی کار بگذارد و بر اساس برآورد مقام های آمریکایی هزار مین دریایی در کمتر از یک هفته در منطقه کاربگذارد.

وی همچنین به وضعیت فساد، بیکاری ورشکستگی بعضی کارخانه ها و بدهکاری دولت آمریکا در بحث نظامی که نزدیک به ۱۷تریلیون دلار است اشاره کرد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به پیروزی دموکرات ها بر جمهوری خواهان که ترامپ را عصبانی کردافزود: به فرموده مقام معظم رهبری آمریکا رو به افول است طناب آمریکا مثل ۴ دهه قبل نیست، اکنون آمریکا دیگر در جنگ های غیر نیابتی مستقیم ورود پیدا نمی کند دیگران را اجیر می کنند.

انتهای  پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب