پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:37:31 - جمعه 2 آذر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران باید طلبکار باشدنه انگلیس!/ علت شکست‏ ناپذیرى جمهوری اسلامی، تفکر بسیجی است
خطیب جمعه رابر، ورود وزیر خارجه انگلیس به ایران متقارن با هفتمین ماهى بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شده است گفت: به‏ لحاظ منطقى اگر طرفى بایستى مطالباتى داشته باشد، این ایران است که بایستى نسبت به ‏بى‏عملى اروپا و انگلیس نسبت به تعهداتشان در برجام طلبکار باشد. اما ظاهرا این معادله جابجا شده است.

به  گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام  صادقی امام جمعه رابر در خطبه دوم این هفته رابر،با گرامیداشت هفته  بسیج گفت : گذشت چهل سال از حیات پر برکت انقلاب اسلامى ملت ایران درستى و صحت دغدغه حضرت امام(ره) را نشان مى‏دهد که معتقد بود «حفظ پیروزى انقلاب از پیروزى آن مهم‏تر است» و تنها راه دستیابى به این هدف را «مردمى کردن حفاظت از انقلاب» مى ‏دانست. ایشان بر همین اساس و باورى که به مردم مسلمان ایران داشتند، فرمان تشکیل بسیج را در پنجم آذر ۵۸ صادر فرمود.

وی با اشاره به سخن معمار کبیر انقلاب اسلامى، گفت: بسیج یعنى مردم انقلابى ایران که قاطبه ایرانیان را شامل مى‏ شود و سپردن حفظ انقلاب به این نهاد مردمى یعنى تضمین انقلاب براى همیشه در برابر همه چالش‏ها و تهدیدات. چنان‏چه خلف صالح ایشان نیز بر همین باور است که «جمهورى اسلامى به برکت تفکّر بسیجى و عمل و حرکت بسیجى شکست ‏ناپذیر است.

خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه هر فرد ایرانى بالقوّه یک بسیجى است، عنوان داشت: مگر عدّه‏ى معدودى که یا دچار خودپرستى ‏اند یا دچار شهوت‏ پرستى‏ اند یا دچار پول‏ پرستى ‏اند یا دستشان زیر سنگ دشمن است، آن‏ها را میگذاریم کنار؛ اینها مسلمان نیستند، دین و شرف ندارند تعدا معدودند که به دست توانای بسیجیان عزیز به سطل زباله تاریخ خواهیم ریخت. زیاد نیستند. اکثریّت قاطع ملّت ایران بالقوّه بسیجى اند.

وی با عنایت به قابلیت‏ هاى بسیج در عبور انقلاب اسلامى از تمامى بحران‏ ها و چالش ‏هاى بزرگى که دشمنان انقلاب اسلامى ایجاد کردند افزود:  ظرفیتى که این شجره طیبه در برابر تهدیدات گوناگون نرم و سخت، داخلى و خارجى دارد؛ رمزگشایى از عوامل توفیق و بازخوانى ظرفیت‏هاى بسیج در مقابله با انواع تهدیدات ضرورى به نظر مى‏ رسد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه عوامل توفیق بسیج‏ زیادند بیان کرد: بصیرت بالا یکی از عوامل مهم توفیق بسیج است که رهبر معظم انقلاب اسلامى در این زمینه مى‏ فرمایند: بسیج نه به پول وابسته است، نه به‏ عنوان و جاه و جلال وابسته است، نه به دستور از بالا وابسته است. معیار بسیج، بصیرت است و ایمان. ایمان از دل بسیجی مى‏جوشد، او را به کار وادار مى‏ کند؛ بصیرت هم به او تفهیم مى‏کند که چگونه حرکت کند، معیارها را چگونه تشخیص بدهد، شناخت معیاربسیارمهم است بسیجی فقط به ثبت نام و  عضویت نیست، بسیجی باید بصیرت داشته باشد خیلی باید مراقب باشیم راه را چگونه طى کند. این معناى بسیجى است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهداف و دستاوردهاى سفر رئیس جمهورجدید عراق به ایران گفت : سفر برهم صالح به تهران به ‏عنوان عالیترین مقام سیاسى عراق که پس از انتخابات اخیر و تشکیل دولت جدید انجام شد، از اهمیت خاصى برخوردار است.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: سفر رئیس جمهور عراق به تهران، شکست عملى سیاست منزوى‏ سازى جمهورى اسلامى توسط آمریکا و متحدان منطقه ‏اى آن است.

وی افزود: اولویت بغداد در شرایط فعلى توسعه روابط منطقه ‏اى به‏ ویژه با همسایگان و ازجمله جمهورى اسلامى ایران است.

حجت الاسلام صادقی گفت: برهم صالح علاوه بر این‏که به ‏لحاظ خاستگاه اتحادیه میهنى، با ایران روابط خوبى دارد؛ یک چهره مقبول جریانات سیاسى عراق محسوب مى‏شود.

وی مهم‏ ترین توصیه ‏هاى رهبر معظم انقلاب در دیدار با برهم صالح راحفظ اتحاد ملى عراق، توجه به مرجعیت، شناخت دوست و دشمن، ایستادگى در مقابل دشمن، حفظ ظرفیت جوانان حشدالشعبى و استقبال از گسترش همکارى ‏ها خواند و گفت: زمینه ‏هاى همکارى ایران و عراق حداقل در چهار حوزه مهم تعریف مى ‏شود: اقتصادى تجارى، بازسازى و توسعه زیرساخت‏ها، نظامى امنیتى و فرهنگى که براى دو طرف منافع متقابل دارد.

خطیب جمعه رابر همچنین مهم‏ترین چالش ‏هاى موجود بر سر راه روابط حسنه ایران و عراق را  فشار و تحریم‏ هاى آمریکا، تحرکات ایذایى رقباى منطقه اى همچون عربستان سعودى برشمرد.

وی  با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران و سخنان سخیف و نگاه طلبکارانه او از ایران گفت:  وزیر خارجه انگلیس در حالى روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه به ایران سفر کردما نمی دانیم کی اینها را دعوت می کند انگلیس برای مردم  ایران  به غیر از خیانت چکار کرده است. با مقامات ایران ملاقات داشت که فهرستى از ابهامات پیرامون این سفر، مطالبات نامشروع و درخواست‏ه اى‏ بى‏ جا با خود به همراه داشته است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه ورود وزیر خارجه انگلیس به ایران متقارن با هفتمین ماهى بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شده است بیان کرد: به ‏لحاظ منطقى اگر طرفى بایستى مطالباتى داشته باشد، این ایران است که بایستى نسبت به ‏بى ‏عملى اروپا و انگلیس نسبت به تعهداتشان در برجام طلبکار باشد. اما ظاهرا این معادله جابجا شده است.

وی افزود: بارها مقام معظم رهبری بر بصیرت تأکید داشتند،وقتی بصیرت نباشد جلوی نفوذها را نگیرند،خروجی اش این می شود ما چه بحثی با انگلیس داریم؟.

حجت الاسلام  صادقی از رئیس اداره منابع  طبیعی وآبخیز داری تشکر کرد و اعلام داشت: با عنایت به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع  ابخیزداری و آبخوان داری بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان از  محل  اعتبارات  صندوق توسعه ملی  در سه حوزه آبخیز پدم آباد، سید مرتضی و  اسکر اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه ما دلسوز، حامی مردم  و پا برهنگان و بسیجیانیم گفت: همانگونه که انتقاد می کنیم از مدیر خوب هم  تقدیر میکنیم مدیری که خلاف قانون عمل نمی کنند یک مدیر نمونه است ما آرزوی موفقیت برای این مدیران داریم

خطیب جمعه رابر با اشاره به ۱۶ ربیع الاول؛ اقامه نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام توسط پیامبر اکرم (ص)  یادآورشد: اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر در ۱۶ربیع الاول و در سال‏هاى ابتدایى پایه ‏گذارى حکومت اسلامى توسط آن حضرت و ادامه این سنت الهى، نیز خود گویاى اهمیت و جایگاه این عبادت مهم مى‏باشد.

وی افزود: همانگونه که مرحوم مجلسى در رابطه با این آیات و با توجه به تأکیدات خداوند در سوره جمعه نسبت به نماز جمعه مى‏فرماید: «معلوم مى‏شود که نماز جمعه با فضیلت‏ترین و محبوب‏ترین عبادت‏ها در پیش خداوند است.»

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب