پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:50:06 - جمعه 30 آذر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحریم اقتصادی نیازبه مدیران جهادی دارد/ امروز روز تسویه حساب سیاسی نیست و کوتاهی از هیچ کس جایز نیست
امام جمعه جدید رابر گفت: هرچه مشکلات تا به امروز بوده؛ گردن این و آن نیندازیم امروز روز تسویه حساب سیاسی نیست، امروز همه ما بگویم چند درصد این تقصیریم، کمبودها را ببینیم و برای جبرانش تلاش وکوشش کنیم و امروز کوتاهی ها را بینم با توجه به شرایط امروز کوتاهی از هیچ کس جایز نیست؛ باید تلاش و کوشش کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه جدید رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: بهترین توشه برای سفر به عالم برزخ و قیامت رعایت تقوای الهی است ویکی از اجتماعاتی که از تقوای الهی دفاع می‌کند همین اجتماع امروزشما درخطبه های نمازجمعه است.

وی با بیان اینکه  اسلام به سه اجتماع اهمیت فراوانی قائل است گفت : اجتماع روزانه؛  اقامه نماز یومیه رابا جماعت، اجتماع هفتگی؛ خطبه های عظیم نماز جمعه و اجتماع سالیانه؛ اجتماع حج، کنگره عظیم بین‌المللی حج که خداوند منان در قرآن کریم، سوره حج را  نازل کرده است و برای اجتماع هفتگی هم عدیله قرآنی و نقل روایی است، از مهمترین عدیله  قرآنی همین سوره مبارکه  جمعه استکه  در این روز بر پیغمبر بزرگوار اسلام (ص) نازل شد.

امام جمعه جدید رابر، نماز جمعه را قرارگاه ایمان و تقوا خواند و افزود:  به عقیده من نماز جمعه، قلب فرهنگی هر شهری است مرکز فرهنگی هر شهری؛ خطبه های نماز جمعه است، نماز جمعه از اخلاق، بصیرت وتقوا دفاع  می کند.

وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری؛ خطیب جمعه، فرمانده قرارگاه فرهنگی هر شهری است،  چراتعبیر به قرارگاه از آن جهت که جنگی در کار است منتها این جنگ نظامی نیست؛ جنگ معنوی ، اخلاقی است این  جنگ شاکله اعتقادی، جنگ ایمان  و سیاسی است.

خطیب جدید رابربااشاره به اهمیت خطبه های نماز جمعه بیان کرد: وقتی پیغمبر اسلام(ص) از مکه به مدینه هجرت کردند، اولین فریضه الهی را در همین روز جمعه که واردمدینه شدند؛ خطبه های نماز جمعه را برپا کردند و به تعبیرروایات حدود صد نفر در این روز اقامه نماز داشتند.

وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه درزمان حکومت پیامبراکرم (ص)، امام علی (ع)، امام حسن (ع) ،با توجه به اینکه دستگاه حکومت ظالم فاسق و ستمگر مانع  اقامه خطبه ها نماز جمعه توسط امامان معصوم (ع) می شدند،  گفت:یکی ازبرکات نظام جمهوری اسلامی ایران نیزخطبه های نماز جمعه است و اولین حکمی که از امام خمینی( ره)  صادر شد در مرداد ۵۸برای آیت الله طالقانی خطیب تهران و دومین برای قائم مقامی بود که برای امام تحمیل کردند وبعد ازآن امام خمینی(ره) با نگاه تیزبین و فهیم خود سومین حکم را برای آیت الله خامنه ای صادر کردند.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: در حال حاضر  قریب ۹۰۰ جایگاه امامت جمعه در این کشورخطبه های نماز جمعه را اقامه می کنند،

وی  با اشاره به اینکه فرزند رابراست گفت: به وجود مردم رابر و زنان ومردان متدین وبا اخلاق وباایمان افتخار می کنم، توفیق پیداکردم در خدمت همشهریان خودم باشم وامیدوارم که بتوانم کاری در خورشان شمامردم ولایی انجام دهم.

خطیب جدید جمعه رابر با اشاره به شاخصه های فرهنگی این شهرستان گفت: یکی دیگر از مهمترین شاخصه های شهرستان رابر ولایی بودن مردمانش است که نمونه این مدعا از بی بدیلان شهرستان شهدا هستند.

وی  سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی را یکی دیگر ازشاخصه های این مردم بعنوان، پرچمدار وعلمدار سپاه اسلام در خاورمیانه عنوان کرد وایشان رامایه افتخار جهان اسلام دانست.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی از مردم خواست: اخلاص درعمل، گفتاروکردار نیک داشته باشند

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه چهل سال از انقلاب اسلامی می گذردودشمنان ما نمی خواستند چهل سالگی انقلاب  را ببینندگفت: مادراین ۴۰سالگی ۳تکلیف داریم، تکلیف راجع به گذشته، امروز وآینده انقلاب.

وی با اشاره به خشی از شاخصه های اصلی تکالیف گفت:  اولین تکلیف راجع به گذشته انقلاب سه کلمه؛ اول شکر خدا را به جای آوریم که به برکت  انقلاب، خون شهدا و نفس گرم امام در هیچ زمانی مکتب اهل بیت(ع) این اندازه عزت نداشته است در هیچ زمانی مثل امروز مکتب اهل بیت(ع) توسعه جهانی نداشته است، وقتی نگاه به سفر پیاده روی اربعین می کنید؛ امسال می بینیم کشورهایی که مسلمان نبودند اما تاسوعا و عاشورای حسینی را تعطیل رسمی اعلام کردند؛ این جای شکر دارد.

وی با بیان تکلیف دوم نسبت به گذشته انقلاب، گفت: دشمنان می‌خواهند مارا پشیمان کند نگذارید این اتفاق بیفتد، امروزدر دنیا بیش از بیست میلیون فارسی زبان وجود دارد برای اینها ۱۹۰شبکه  فارسی زبان راه اندازی کردند، در کشوری مثل چین، یک میلیارد و پانصد میلیون چینی زبان ها، پنجاه شبکه ولی برای بیست میلیون فارسی زبان ۱۹۰فارسی زبان که یکی از شبکه ها بی بی سی  است.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: مردم انگلیس بایدبرای تماشای این شبکه  بی بی سی پول و آبونمان پرداخت کندآنها دلشان سوخته است ؟؛ ما مجانی شبکه بی بی سی را در اختیار داریم، همه هم وغم شرق و غرب بر این است ما را پشیمان کند و تصمیم ما بر این است که باید دستاوردهای انقلاب را بگوییم ونگذاریم مردم فریب حیله های دشمن را بخورند.

وی سومین تکلیف را تصحیح تقصیر خواند و گفت: هرچه مشکلات تا به امروز بوده گردن این و آن نیندازیم امروز؛ روزتسویه حساب سیاسی نیست، امروز همه ما بگویم چند درصد این تقصیریم، کمبودها را ببینیم و برای جبرانش تلاش وکوشش کنیم و امروز کوتاهی ها را بینم با توجه به شرایط امروز کوتاهی از هیچ کس جایز نیست؛ باید تلاش و کوشش کرد راجع به تکیف ما نسبت به گذشته چهل ساله ای که بر ما گذشت.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی دو دسته تکلیف دیگر را شناسایی نقات قوت و  تقویت نقاط قوت، شناسایی نقاط ضعف و از بین بردن نقاط ضعف است؛ما توکل، ایمان و جوانان حضور در صحنه داریم، منتها نسبت به آینده انقلاب تکالیفی بر دوش ماست.

وی گفت: پیام شهدا این است؛ این انقلابی که به دست شما سپرده شده ،حتما امیدوار بایدبه آینده انقلاب باشید.

امام جمعه جدید رابر بااشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، که بارها بحث امید را مطرح می‌کنند گفت: به آینده کشور امیدوار باشید سه دلیل علمی رامطرح کردند؛ اولین دلیلی ویروس های داخلی در حال جنگ اند، یک نمونه کشورهای منافقین مطرود ولعین هستند که جان  ۱۷هزار شهید را از ما گرفتند؛ ولی امروز از هر زمانی روی پای خود ایستاده ایم جای نگرانی نیست، ثانیا با سپری شدن استارت اول انقلاب تا به امروز ما ویروس خارجی داشتیم، آمریکا اسرائیل یکی جنگ هشت ساله، تحریم چهل ساله در جنگ هشت ساله آنها را ازایران بیرون کردیم، وقتی وارد خرمشهر شدند؛بعثی های عراق در خرمشهر نوشتند:” آمده ایم که بمانیم”، دلاومردان ولایی پذیر مان آنها را از کشور بیرون  کردند.

وی افزود: در سوریه ما با اسرائیل دو هزار کیلومتر فاصله داشتیم وقتی وارد سوریه شدند نوشتند: “آمده ایم که  بمانیم” آنها  را هم از سوریه بیرون کردیم امروز  جمهوری اسلامی پشت مرزخاکریز اسرائیل ایستاده است امروز مالک اشتر علی به خیمه گاه معاویه نزدیک است در آیندهی نزدیک شاهد نابودی غده سرطانی از صفحه جغرافیا خواهیم بود.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایشان می فرمایند: با وجود ویروس های داخلی وخارجی بعدار۴۰ سال روند رو به رشد کشور متوقف نشده است ونخواهدشد.

وی افزود: درست است که جنگ روانی، رسانه ای  و تحریم اقتصادی به راه انداختند اما  روند رو به پیشرفت است ما جزو۱۰ کشور اول دنیا هستیم در انرژی هسته ای،  تکنولوژی نانو، در پرتاب ماهواره، موشک های نقطه زنی که سه بار تست او را لعین ترین افراد روی زمین دیدند.

امام جمعه جدید رابر بااشاره به اینکه درکشور ما درحال حاضر مشکلاتی هم وجود دارد گفت: حل مشکلات نیاز به کارجهادی داردو مسئولین ماهم باید کارجهادی کنند همانطور که رهبر معظم انقلاب با شرایط سنی و بدن جانبازی که دارند از ۵ونیم صبح تا ۱۰شب کار می کنند.

وی افزود: در این تحریم اقتصادی نیازبه مدیران جهادی داریم ازرهبر عزیزمان الگو بگیریم و با مدیریت جهادی این مشکلات  را حل کنیم .

امام جمعه رابر در پایان سخنانش ازحسن اعتماد ریاست شورای سیاستگذاری کشور،امام جمعه محترم کرمان ، ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمان، قائم مقام شورای سیاستگذاری، فرماندار رابر ، روحانیت معزز، خانواده های معظم شهدا ، مسئولین ومدیران شهرستان و همه افرادی که ازراههای دورونزدیک دراین مراسم حضور پیداکردند و از زحمات صادقانه حجت الاسلام والمسلمین صادقی قدردانی کرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب