پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:06:13 - جمعه 7 دی 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بصیرت؛ سحر ابطال فتنه گران در سال ۸۸ بود/غیر انقلابی های فتنه گر برای همیشه در این کشور مغفول خواهند بود  
خطیب جمعه رابر بر لزوم بصیرت تأکید کرد و گفت: بصیرت؛ سحر ابطال فتنه گران در سال ۸۸ بود،  ۹ دی را ۹ دی کرد آن هم بصیرت مردم  ولایی بود،  بصیرت  یعنی؛ گم نکردن راه، دچار بیراهه  نبودن، قطب نماست، قبله نماست که در سرگردانی بیابان بتوان انسان راه را مشخص کند، بصیرت نور افکن است، درجایی هوا مه آلود است بصیرت مه  شکن غبار آلود فتنه است.

به گزارش “صبح رابر “؛ حجت الاسلام علی عیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا؛ بنیان حرکت امام  زمان(علیه السلام ) است، خیمه او، خانه و لشکر او در تقواست، جامع الکلمه است یعنی همه معیارهای بر تقوا را حضرت حجت دارد؛ صدر الخلائق است

وی نظام منتظران را  بر اساس تقواخواند وافزود:  تقوا نداشته باشیم در بیرق امام زمان (علیه السلام)درلشکر، پادگان و یگان  حجت بن الحسن نیستیم.

خطیب جمعه رابر مسئله هدایت را مهم دانست و  گفت : ثمره ی تقوا هدایت است درقرآن کریم در باب  هدایت آیات و روایات  فراوانی ذکر شده است، خداوند متعال در قرآن  کریم می فرمایند: کسانی هدایت می شوند که در راه  راست و صراط مستقیم  الهی  حرکت می کند .

وی با اشاره به  شاخصه های هدایت در سه آیه قرآن کریم  عنوان کرد: خداوند  کسی را هدایت می کند که  سینه اش؛ گنجایش و ظرفیت  پذیرش اسلام راداشته باشد ظرفیت پذیرش اسلام اینکه  به  معارف اسلامی گوش دهد.

امام جمعه رابر، با اشاره به  ظرفیت پذیرش اسلام در  ابوجهل و اباذر گفت: وقتی  ظرفیت  برای  پذیرش اسلام  زیاد بود، انسان های که می پذیرند در زندگی  عمل می کند  خداوندآن  انسان ها را هدایت  می کند،  در تاریخ نمونه های فراوان داریم.

وی بابیان اینکه عذاب خدا حتمی است  تصریح کرد: هیچ  کس نمی تواند عذاب  الهی را از خود دفن کند؛ نه  ثروت قارون می تواندو نه  قدرت  فرعون و نه سایر عوامل، نمی توانند جلوی عذاب الهی را بگیرد.

خطیب جمعه رابر در بحث هدایت گفت: ظرف ما باید گنجایش پذیرش اسلام را داشته باشد، مقدمه این ظرف دل؛ شنیدن، گوش دادن و عمل کردن است امیدواریم خداوند منان به همه ما توفیق عمل عنایت بفرماید.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به  ارتحال فقیه مجاهد، آیت الله  هاشمی شاهرودی مردی که سالیان  سال به این  نظام جمهوری اسلامی خدمت کرده است و خدمات شایانی به نظام جمهوری اسلامی داشته است؛ رئیس مجمع  تشخیص مصلحت نظام ، عضو  فقهای  شورای نگهبان، مدرس سطوح عالی حوزوی گفت:  جا دارد در این مدت یکسالی ازبیماری دردناک رنج می برد، بهار عمرش در ۷۰ سالگی به اتمام رسید را تسلیت عرض کنم و از خداوند منان علو درجات و رحمت و مغفرت و آمرزش برای استاد عظیم الشأن را آرزومی کنم.

امام جمعه رابر بااشاره به هفته  پیش رو آغازدهه  بصیرت گفت:  روز  یکشنبه نهم دی ماه؛ روز میثاق با ولایت روز میثاق باامامت دعوت می کنم همه  مردم  شهرستان رابر را  به اجتماع یکشنبه در حسینیه  جامع  ساعت  ۹:۳۰صبح که  جشن نهم  دی  پرشکوه تر و با عظم تر برگزار شود.

وی از صمیم دل گفت: این نظام هیچگاه شکست نخواهد خورد، این نظام، این انقلاب علوی، این انقلاب مهدوی ان شاءالله  به دست صاحب  اصلی خود حجت ابن الحسن اتصال  پیدا خواهد  کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، در تمام فتنه ها به همه چهره ها اعلام کرد: که همه بداننداین نظام  ولایی است  و شکست ناپذیر خواهد بود، این نظام سکاندار او؛ رهبری بصیر وفرزانه ای دارد خلف صالح شایسته ای بر ای امام  امت است.

وی با اشاره به فتنه  ۸۸ گفت: بعضی ها را  فریب دادند  به خیابان آوردند و شعارمی دادند« نه  غزه نه لبنان»  به  حول  قوه الهی هم  عزه و هم  لبنان دراختیار ایران  شد با همه دلارهایی آمریکایی  که  در لبنان، عراق و سوریه خرج  شد  دولتی روی کار آمد که مرید رهبری نظام  جمهوریست؛ این از برکت نظام است.

خطیب جمعه رابر گفت در فتنه  ۸۸ شعار می دادند « جمهوری ایرانی» و اسلام را نادیده  گرفتند می خواهم  بگویم: اینها از دست  چه کسی خط و مشی می گرفتند؟، در سال ۸۷؛  ۵۴۰ پایگاه اینترنتی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی  تأسیس  کردند  از  ۱۰ سال  قبل فعالیت کردند که  سال ،۸۸ نظام اسلامی رابه  خیال خود ساقط کنند، چه  کسانی در رأس بودند نام  اینها را اسامه زمان  می دانم.

وی بااشاره به داستان اوسامه گفت: سردمداران این فتنه کسانی بودند در زمان امام حضور داشتند ، اما در زمان  مقام معظم رهبری دست به  توطئه زدند،  این جانب با صراحت  عرض می کنم فتنه  گران  اصلی  این ماجرا،  فتنه و خواص فتنه مردند، ما فتنه گرها را دفن کردیم  اما آنها یی که بخواهند دوباره  نامی از حصر فتنه را به میان  بیاورندخواهم گفت: این ملت؛ روزی به  سراغ آنها هم خواهند آمد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت :از این خواص بی بصیرت درس بگیرند، این کشور؛ کشور ولایی است،  برای این  کشور ما هزینه های سنگینی  پرداخته ایم، در هر کوچه و خیابان  خانواده شهید داریم، در هر روستایی که  قدم می گذاریم خانواده شهید داریم؛ اینها هزینه های سنگینی است  وبه این سادگی مردم از آرمان های نظام  فاصله نخواهند گرفت.

وی با تأکید بر عبرت آموزی از گذشته ، شناخت ماهیت دشمن داخلی و خارجی ، جلوگیری از بروز فتنه هایی مشابه آن در آینده  پیشرو  و ضرورت  حفظ آمادگی و  انسجام ملی برای مقابله با تهدیدات و چالش های پیشرو  را از نکات فتنه ۸۸  برشمرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه  ویروس داخلی از  فتنه ۸۸ و این سیر خروشان ۹ دی عبرت بگیرندگفت:  شناخت ماهیت دشمن داخلی و خارجی، خیلی مهم است، دشمنی  که  در چهار دهه انقلاب از هر خباثتی کوتاهی نکرده است مذاکره با  شیر درنده ی  بی عقل و نشست و برخاست با  رییس جمهوری که  هیکلی یک دایناسور و مغزی مثل گنجشک دارد؛ جایز نیست، این از نکات برجسته فتنه ۸۸ است.

وی بر لزوم بصیرت تأکید کرد و گفت: بصیرت؛ سحر ابطال فتنه گران در سال ۸۸ بود،  ۹ دی را ۹ دی کرد آن هم بصیرت مردم  ولایی بود،  بصیرت  یعنی؛ گم نکردن راه، دچار بیراهه  نبودن، قطب نماست، قبله نماست که در سرگردانی بیابان بتوان انسان راه را مشخص کند، بصیرت نور افکن است، درجایی هوا مه آلود است بصیرت مه  شکن غبار آلود فتنه است.

خطیب جمعه رابر با اشاره بر ضرورت حفظ آمادگی و انسجام ملی برای مقابله با تهدیدات و چالش های پیشرو گفت:  این از  ثمره های ۹ دی بود، بحث احزاب و جناح  سیاسی مطرح نیست، انقلابی و غیر انقلابی را مطرح  کردند.

وی افزود: همانگونه  در سال ۵۷ به دست شما مردم ولایی؛ استکبار جهانی در این  کشور برای همیشه دفن شد، غیر انقلابی هایی که در سر توطئه  فتنه را دارند برای همیشه در این کشور مغفول خواهند بود

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به نامه تارخی امام  راحل به گورباچف در روز ۱۳ دیماه  ۶۷ گفت: این نامه ای برای بیداری بشریت جهان اسلام  است و دنیا  شوروی که جزو  پنج  کشور دنیا  بود حضرت امام  پیش بینی سقوط این کشور را اعلام کرد این اشرافیت امام(رضوان الله تعالی علیه ) را در دنیای سیاست که  حرف اول را زد.

وی افزود: همه سیاستمداران دنیا از این پیام امام  متحیر ماند، چندی نگذشت؛ شوروی  سقوط کرد و تفکر کمونیستی و مارکسیستی  از بین  رفت این  از برکا ت و بصیرت امام  بود.

خطیب جمعه رابر گفت: این نظام  از برکت فکر امام، خوی، منش و بصیرت امام ؛ چهل سال روی پای خود ایستاده است و  به دست  صاحب اصلی خواهد رسید.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب