پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:18:58 - جمعه 14 دی 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حرکت طوفانی مردم در ۱۹ دی؛حکومت پوسیده شاهنشاهی در ایران را بر چید/آمریکا مقروض ترین کشور دنیاست /مسئولین صنعت را به شهر رابر ورود دهند
خطیب جمعه رابر با اشاره به معضل بیکاری فقر و نداری مردم شهرستان رابر گفت: مردم با  مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، معضل بیکاری فقر و نداری مشکلاتی که مردم با آن روبروی هستند لازم است مسئولین صنعت رابه این شهر ورودبدهند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: نبی مکرم اسلام می فرماید: هر کس در عالم دنیا چهار ویژگی داشته باشدخیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرده است، یکی از ویژگی های که در دنیا باید داشته باشیم اینکه انسان تقوای الهی پیشه کند، ورع یعنی قدرت ترک گناه و معصیت را داشته باشد.

وی افزود: انسان با ورع در توقفگاه های معصیت در دست اندازهای معصیت خویشتن دار باید باشد؛ قدرت ترک گناه را داشته باشد.

امام جمعه رابر ثمره تقوا  را هدایت خواند وتصریح کرد: از شروط هدایت؛ تلاش مجاهدت، پایداری و ایمان است کسانی ایمان دارند و ایمان را به شرک  آغشته نمی کنندیعنی ظلم نمی‌کنند .در تاریخ کسانی که ایمان داشتند اما ایمان آنها آغشته به ظلم بود را داریم ، وقتی ایمان ما پشت به ولی شد خداوند انسان را گمراه می کند وآن ایمانی دارد آغشته به ظلم .

وی با اشاره به اقسام هدایت افزود: درهدایت اعتقادی انسان باید به سراغ امامان معصوم (علیه السلام) و قرآن کریم بیاید در روایتی ازپیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (علیه السلام) که فرمود: اگر یک نفربه دست تو هدایت اعتقادی پیدا کند به اندازه کل عالم ارزش دارد.

امام جمعه رابر به هدایت اخلاقی، خانوادگی و هدایت سیاسی اشاره کرد و گفت: در تاریخ  افرادی پشت سر امام نماز می خواندند و سر سفره معاویه می نشستند مثل صفوان بن مهران که به دشمنان شتر کرایه می دهد پیامبر هشدار دادند که پسندیده نیست کسی که به ما اقتدا می کند و به دشمنان ما شتر کرایه می دهد..

وی در بخش دیگر سخنان خود با تبریک انتصاب شایسته و بجا حضرت آیت الله صادق آملی لاریجانی به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردی علمی و رجلی فقهی و سیاسی که در بدنه این  نظام خدماتی داشته است قریب به یک دهه اخیر در دستگاه قوه قضائیه  و عضو خبرگان رهبری، این انتصاب شایسته را به این عالم وارسته تبریک می گویم و از خداووند منان می خواهم با حضور وی  تحولاتی در روند کارآمدی کشوربه وجودآید.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه در سال ۱۳۶۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را بازنگری کردند۸ وظیفه برای مجمع تشخیص مصلحت نظام در نظر گرفتند گفت : از بند  ۱۱۰، ۱۱۱ ، ۱۱۲،و ۱۷۷  ۸ وظیفه برای این مجمع در نظر گرفته شده ‏است که ۴ مورد آن دائمی و عمومی و ۴ مورد دیگر حسب شرایط خاص و مقطعی است.

وی افزود: از جمله وظایف قطعی و همیشگی مصلحت نظام است؛ طرح اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان به وجود می آید در بحث مصلحت نظام  این  رفع اختلاف از وظایف رییس مصلحت نظام است.

خطیب جمعه رابربا اشاره به مناسبت های هفته گفت: ۱۷دی ماه؛ تداعی می شود سال ۱۳۱۴آن اجرای توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضا خان لعین، آنچه که در کارنامه ننگین رضا خان ثبت و ضبط شده؛  مسئله کشف حجاب است.

وی با اشاره به اینکه  از سال ۱۳۱۳ سفر رضاخان به ترکیه و عزم جدى براى غربى کردن ایران‏ گفت: مصمم شدند کشف حجاب را درداخل ایران  رواج  دهند البته باید اشاره کرد به زنان و دختران  مؤمن و حوزه های علمیه بالاخص حوزه علیمه قم واکنش ها نشان دادند یکی از این حرکتها؛ قضیه قیام مسجد گوهر شاد بود و تأثیر آن در سال ۱۳۲۳به دست پسرش محمد رضا لعین کشف حجاب لغو گردید.

خطیب جمعه رابر؛ یکی از کارنامه های  ننگین  رژیم  محمد رضا شاه  را ۱۹ دیماه  قتل و خونریزی مردم بی­گناه و طلاب قم خواند و گفت: روز ۱۹ دی  ۵۶ به  قیام  لقب  گرفت چرا که  تمام  شرایط  قیام را ۱۹ دی داشت ؛۱۴سال امام (رضوان الله تعالی علیه ) صبر کردند و در این روز نتیجه آن را گرفتند. حرکت طوفانی مردم در ۱۹ دی، سبب شد؛ حدود یک سال حکومت پوسیده شاهنشاهی در ایران  بر چیده شود.

وی افزود: در ۱۹ دی؛ دشمنان ما دو ضربه خوردند یک ضربه از دست خودشان و ضربه دیگر از دست ملت. امروز هم دشمنان ما هر توطئه ای و افکار باطلی برای این نظام، کشور و مردم دارند دو ضربه از ناحیه ملت و خود می خوردند.

خطیب جمعه رابرگفت: من باب مثال پیر مرد خرفت پادشاه آل سعود؛ که کشورش متکی به صنعت نفت است وقتی دلار  نفت را کاهش داد چون تمام سرمایه متکی به این کشور از ناحیه نفت بود، خود آل سعود و اعراب نادانی که تبعیت کردن از این طرح در چند سال اخیر ضربات اول از ناحیه خودشان، به دست خودشان و برای کشور خودشان اتفاق افتاد علی ای حال  ۱۹ دی یک حاثه تاریخی است  حقایقی دارد باید برای نسل امروز ما آشکار گردد.

وی با بیان چهار درس‏ قیام ۱۹ دی برای امروزگفت: اولین درس شناخت لحظه و درک صحیح از نیاز زمانه است. در ۱۹ دی؛ موجی از قم سراسر کشوررا گرفت استانهای بزرگی مثل تبریز، تهران و مشهد این موج به سایر استانهاسرایت کرد همه با هم یکصدا شدند و بصیرت مردم باعث شد کمتر از یکسال زمینه نظام جمهوری اسلامی  پایه گذاری گردد .

امام جمعه رابردومین درس ۱۹دی ؛ برای امروز ما را شناخت طرح و برنامه دشمن خواند و گفت: دشمنان به دنبال صدمه به حیثت وبازی  با آبروی امام امت بودندو مقاله ای بر علیه امام امت نوشتند و می خواستند محبوبیت امام را در بین مردم کم  کنند اما مردم گول تبلیغات مسموم دشمن را نخوردند امروزهم دشمن هر لحظه می خواهد با تبلیغات رسانه ای خودش؛ سکان دار نظامی که خلف  صالحی برای امام هست ضربه و  صدمه بزنند؛ این آرزو که انقلاب اسلامی بی ولایت بماند را به گور خواهند برد.

وی سومین درس ۱۹ دی ؛ امید به آینده و توکل به خدا دانست و عنوان کرد: .با توکل  به  خدا به میدان آمدند به پیروزی ها رسیدند با این توکل این نظام به دست صاحب اصلی صاحب عصر الزمان  خواهد رسید.

خطیب جمعه رابرچهارمین درسی که م‏ی توان از ۱۹‏دی برای امروزمان گرفت مجاهدت و خستگی ناپذیری و ایستادگی در میدان نام  بردو گفت: وقتی این ملت برای هدف بزرگ؛ خون بدهدوبه میدان بیایدو استقامت کند پیروزی از ان این ملت است ودشمنان این ملت در حال انزواست.

وی اضافه کرد:  یکی از دشمنان بزرگ این ملت که همیشه توطئه داشته؛ در طول چهل سال از تحریم های اقتصادی گرفته تا جنگ های سخت و نرم  دولت مردان آمریکایی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه  امروز آمریکا در حال افول است گفت:  امروز آمریکا کاملا منفعل است از این جهت که بدون هیچ  دستاوردی؛ نیروهای خود را  از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان خارج کرده است.

وی  آمریکا را از نظر اقتصادی؛ مقروض ترین کشور دنیا خواند و گفت: رسانه داخلی خود تلاش می کنند مردم آنها نفهمند از نظر سیاست داخلی و خارجی این کشور درحال فروپاشی است انشاءالله درهمین زمان، ملت ما جشن نابودی اسرائیل  را خواهند دید.

خطیب جمعه رابر با اشاره به معضل بیکاری فقر و نداری مردم شهرستان رابر گفت: مردم با  مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، معضل بیکاری فقر و نداری مشکلاتی که مردم با آن روبروی هستند لازم است مسئولین صنعت رابه این شهر ورود بدهند .

وی افزود: اگر  بخواهیم از معضلات اجتماعی بکاهیم راهی جز ورود صنعت به این شهر نیست تا از درصد بیکارها از فقر نسبی خارج  شویم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه یکسری اقداماتی  در این زمینه صورت گرفته  ولی برای این شهر کافی  نیست  خواستار تلاش بیشترشد و گفت: جوانان بیکاری مراجعه زیادی در این  زمینه داشته اند این برای  شهر ولایی رابر پسندیده نیست؛امیدواریم ما در کنار مسئولین تلاش کوشش کنیم  بستر رافراهم کنیم تا قدری ازدرد مردم بکاهیم.

انتهای پیام

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب