پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:25:11 - شنبه 15 دی 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستاورد کنگره شهدا سال ۷۷ کرمان شکل گیری موزه دفاع مقدس بود/۸۰ درصد وصیت نامه شهدا مربوط به استکبار ستیزی است/آثار کنگره باید ماندگار شود
سردار حق طلب رئیس بنیاد حفظ آثار بسیج و سپاه امروز صبح در شورای سیاستگذاری کنگره ۶۵۰۰شهید استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان یکی از استان هایی است که برای بار دوم توفیق برگزاری شهدا را دارد و برخلاف سایر کنگره ها در کشور کنگره شهدای استان کرمان در سال ۷۷ بسیار باعظمت بود و یکی از دستاوردهای آن شکل گیری موزه دفاع مقدس بود و این تجربه خوب را مردم استان دارند .

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان؛صبح امروز سومین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان با حضور فرمانده سپاه ثارالله، نماینده ولی فقیه استان، استاندار و جمعی از مسئولین ارشد در محل سالن مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

سردار حق طلب رئیس بنیاد حفظ آثار بسیج و سپاه امروز صبح در شورای سیاستگذاری کنگره ۶۵۰۰شهید استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان یکی از استان هایی است که برای بار دوم توفیق برگزاری شهدا را دارد و برخلاف سایر کنگره ها در کشور کنگره شهدای استان کرمان در سال ۷۷ بسیار باعظمت بود و یکی از دستاوردهای آن شکل گیری موزه دفاع مقدس بود و این تجربه خوب را مردم استان دارند .

وی گفت : بنابراین عنایت رهبری به بحث کنگره ها نشان دهنده موضوع مهم آن است و شهدا هیچ نیازی به برگزاری کنگره ها ندارند و از رحمت الهی بهره مند هستند و ما به آن ها نیازمندیم .

حق طلب خاطر نشان کرد : امروزه مردم و مسئولین ما نیازمند شهدا هستند و شهدا حرف خود را زده اند و به صورت سند راهبردهای آن ها مشخص است و در ۹۵درصد وصیت شهدا به اطاعت پذیری از ولایت فقیه که بزرگترین راهبرد می باشد اشاره شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار بسیج و سپاه عنوان داشت : بعد از انقلاب اسلامی و توطئه های دشمن کلید واقعی حل مشکلات در دست ولایت فقیه بوده است و اگر اطالعت پذیر باشیم همه مشکلات در همه زمینه ها را پشت سر خواهیم گذاشت .

حق طلب با بیان این که قریب به ۸۰درصد از وصیت نامه شهدا مربوط به استکبار ستیزی است ؛بیان کرد : این شهدا به صراحت به شناخت دشمن و ایستادگی در برابر آن اشاره کرده اند و قریب ۸۰درصد هم به مسئله حجاب تاکید داشته اند .

وی ادامه داد: حدود ۶۵درصد شهدا به ساده زیستی و عدم استفاده از اموال بیت المال تاکید داشته اند که این سخنان نشان دهنده جامعه امروز ماست و شهدا برای هر بیماری و مشکلی تجویز خوبی کرده اند .

حق طلب اضافه کرد : این کنگره ها کار بزرگی است و میزان وقت گذاری مقام معظم رهبری برای اعضای کنگره نشان دهنده این موضوع است و امیدواریم استان کرمان از استان هایی همچون ایلام، کردستان، مرکزی و بوشهر که سال آینده باید کنگره برگزار کنند دعوت نمایند تا از تجربیات آن ها استفاده کنند .

رئیس بنیاد حفظ آثار بسیج و سپاه توضیح داد : در استان های دیگر به تعداد شهدا بسته معیشتی در اختیار محرومین قرار می گیرد و در کار جدیدی که در کرمان انجام خواهد شد این است که به تعداد شهدا برای زوج های جوان جهیزیه تهیه می شود .

وی تشریح کرد : وحدت و همدلی از اصلی ترین محورهایی است که بعد از کنگره ها در استان ها به وجود آمده است و امیدواریم این وحدت و همدلی در کرمان نیز ایجاد شود .

حق طلب ادامه داد : کنگره شهدا تبلور قدرت مدیریتی ، طراحی و طرح ریزی استان در اجرای کنگره است و امیدواریم این کنگره برای سایر استان ها نمونه شود .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره شهدا در نهم اسفند

سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در شورای سیاستگذاری کنگره ۶۵۰۰شهید استان اظهار داشت: طبق تاکید مقام معظم رهبری باید یاد شهدا زنده نگه داشته شود .

وی گفت: اولین کنگره شهدای استان کرمان در سال ۷۷در استان برگزار شد که از آثار و برکات زیادی برخوردار بود و شکل گیری موزه دفاع مقدس کار بزرگی بود که در آن کنگره صورت گرفت و به طور کلی سنگ بنای شکل گیری موزه دفاع مقدس از کرمان گذاشته شد و این به دلیل نقش کلیدی شهدای استان بود .

ابوحمزه با بیان این که دومین کنگره شهید استان از شهریور سال ۹۶در دستور کار قرار گرفته است ؛ خاطر نشان کرد : با توجه به تجربه ارزشمند کنگره سال۷۷و سایر استان ها به این نتیجه رسیدیم که باید یک کار فاخر و نوعی را شکل دهیم و از تجربیات سایر کشور بهره مند شویم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان داشت : جمع بندی بر این شد تا سخنان و بیانات مقام معظم رهبری را در خلال ۲۰ سال گذشته مورد بررسی قرار دهیم و به ۵۸ محور از سخنان ایشان رسیدیم که با کار روی این محورها به ۶ راهبرد دست پیدا کردیم.

وی بیان کرد : این ۶ محور شامل تبلیغی و هنری ، تربیتی و آموزشی ، حفظ و نشر آثار ، خدماتی و اجتماعی و حمایتی ، علمی و پژوهشی ، یادمانی و تجلیلی و گرامیداشتی است و بر این اساس ۲۰کمیته مشخص شد که باید هر کدام در زمان مشخص برنامه خود را ارائه دهند .

ابوحمزه اضافه کرد : در کل ۹۲ برنامه ارائه کرده اند و به شکل هفتگی در روزهای چهارشنبه جلساتی برگزار می شود و موضوعات مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه قبل قرار شد تا ۱۰بهمن سال جاری مجموع فعالیت ها و کارهای ستاد کنگره تمام شود .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد : باید در تاریخ ۲۰ الی۲۸ بهمن در کنار اولویت ها سعی شود اشکالات و ایرادات برطرف شود و همچنین فصل شیدایی به مدت ۱۰ شب شکل گیرد و در تاریخ های ۴الی۹ اسفندماه نیز بحث اجلاسیه ها توسط اقشار را داشته باشیم .

ابوحمزه ابراز داشت : در ۹اسفندماه نیز بحث اجلاسیه اصلی را در محل مصلی امام علی (ع) خواهیم داشت و برنامه ریزی شده تا بعد از کنگره نیز مجموع فعالیت ها با محوریت شهدا ادامه پیدا کند و با توجه به محرومیت و گرفتاری مردم استان جهت گیری کار به محرومیت های استان همچون تهیه جهیزیه ،کمک به مددجویان انجام شود و با محوریت کنگره مشکل محرومیت زدایی در استان حل شود .

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:مسئولان برای برگزاری هر چه بهتر کنگره شهدا تلاش کنند

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در کرمان نیز در شورای سیاستگذاری کنگره ۶۵۰۰شهدای استان اظهار داشت : این مراسم مربوط به بهترین انسان هاست ، شهدای ارزشمندی که جان خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کردند و در راه ولایت همه سختی را متحمل شدند و در نهایت در این راه جان دادند.

وی گفت : این جان دادن اتمام کار نیست بلکه فرهنگی را به وجود آوردند که کاملا زنده و قابلیت ترویج و بزرگداشت را دارد و فرهنگی انسان ساز است پس به بهانه های مختلف از شهدا تقدیر می کنیم تا خود از این مراسمات مدد بگیریم .

نماینده ولی فقیه در کرمان خاطر نشان کرد : شهدا ویژگی هایی دارند که قابل ترویج و انسان ساز هستند به همین دلیل کنگره ای با حجم و عظمت و به همت همه مسئولان استان و در راس آن سپاه شکل گرفته است و یکی از ویژگی این عزیزان ایمان به خداست و خداوند را توانای مطلق می دانند لذا با وصل به این منبع از هیچ قدرتی ترس ندارند و مجاهد فی سبیل الله هستند .

امام جمعه کرمان ابراز داشت : نبرد دلیرانه آن ها در ۸سال دفاع مقدس مصداق عینی این است که هیچ هراسی ندارند و با خدا معامله کردند و می جنگند.

علیدادی سلیمانی افزود : ویژگی دیگر این شهدا این بود که اهل بینش و آگاهی بودند و درک موقعیت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را کردند و با آگاهی کامل در این نبرد حضور پیدا کردند و با آگاهی به جنگ با سختی ها رفتند و به شرافت خود لطمه وارد نکردند .

وی بیان کرد : ولایت پذیری این شهیدان نکته برجسته دیگر این شهیدان بود زیرا آن ها فهمیده بودند ولایت حیات طیبه است و از آن تبعیت کردند .

علیدادی سلیمانی در پایان افزود : امیدواریم مسئولان برای هر چه بهتر برگزاری کنگره شهدا تلاش کنند تا کنگره ای عظیم  در کشور برگزار کنیم تا بتوانیم تا حدودی دین شهدا را ادا کنیم .

استاندار کرمان:آثار کنگره باید ماندگار شود

محمد جواد فدایی استاندار کرماندر جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ۶۵۰۰شهید استان اظهار داشت : این کنگره برای یک موضوع بزرگ شهدا برگزار خواهد شد زیرا شهید یکی از بزرگترین ارزش هاست و بالاتر از هر کار خیر و نیکی شهادت در راه خداست .

وی گفت : شهید از دو جهت مهم و بزرگ است؛یکی از این جهت که بالاترین هزینه که جان خود است را فدا می کند و بالاترین نتیجه را که حفظ اسلام و راه خداست را می گیرد و بالاترین ارزش اتفاق می افتد .

استاندار کرمان خاطر نشان کرد : ما کار بزرگی می خواهیم انجام دهیم پس لازم است بیشترین فعالیت خود را به این موضوع تبیین کنیم و قرار است که آثار کنگره ماندگار شود .

فدایی ادامه داد : ما در این کنگره علاوه بر نگاه اجلاسی که هدفش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است به دنبال آثار عملی کنگره در زمینه های مسائل فرهنگی ، کمک به محرومین و …هستیم .

انتهای پیام

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب