پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:09:14 - جمعه 21 دی 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برجام اروپایی چکیده ای از برجام آمریکایی است/ مردم سبک زندگی طاغوتی را از مسئولین توقع ندارند
خطیب جمعه رابر گفت:در مدت زمان مذاکره؛ خوی آمریکاها بر دنیا اثبات شد برجام اروپایی چکیده ای از برجام آمریکایی است ما در برجام  آمریکایی هیچ  توفیقی به دست نیاوردیم بالقطع در برجام اروپایی هم هیچ  توفیقی  به دست نخواهیم آورد. وی افزود: این ملت همانطور که برجام آمریکایی را آتش زدند به زودی همین ملت برجام  اروپایی را آتش خواهند زد .

به گزارش “صبح رابر”؛  حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی  امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا؛  تنها عاملی است که سلامت نظام  اسلامی را تنظیم می کند، ما سالم این نظام تحویل گرفته ایم و باید سالم هم تحویل دهیم. 

وی افزود: تقوا؛ تنها عامل مراقبت از نظام اسلامی است، تقوای کارگزاران، شهروندان،مسئولان، عدم زیاده خواهی، عدم جاه طلبی ، عدم افراط از رهبری، گوش به فرمان ولی دادن؛لازمه همه این موارد تقوای الهی است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به تقارون روز پرستار با میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها)، با تبریک این روز به همه پرستارانی که خصیصه بارز حضرت زینب(س) را الگوی خویش قرار دادند گفت: درود فضل الهی به بانویی؛ که مبلغ کربلا شد بانوان ما از حضرت زینب (سلام الله علیها ) درس بگیرند به عنوان یک الگو منش زینبی را در زندگی های خود پیاده کنند.

وی با اشاره به اینکه  مقام معظم رهبری از سوی امام (رضوان الله تعالی علیه) به عنوان امام جمعه تهران از ۲۴ دیماه ۱۳۵۸ سال  معرفی شدند گفت: وقتی مقام معظم رهبری حکم امام را دریافت کردند آنموقع عضو شورای ملی فرهنگی، ‌معاون وزیر دفاع، سرپرست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می کردند بعداز آن از اولین دوره های مجلس شورای اسلامی، مقام معظم رهبری به آرای مردمی  به  مجلس شورای اسلامی راه  پیدا کردند و دو دوره ریاست جمهوری را برعهده داشتند  اگر اصرار امام  نبود اصلا  کاندیدا نمی شدند.

امام جمعه رابر در ادامه افزود: به حمدالله  بعد از آن  سی سال سکاندار نظام مقدس اسلامی در جایگاه  رهبری این نظام و نماینده امام زمان (ع) خلف  صالحی برای امام امت هستندو در همه دوران ایراد خطبه های مقام معظم رهبری، به  تبلیغ اسلام و تحکیم پایه های حکومت اسلامی و آگاهی بخشی  به اقشار ملت را می توان اشاره کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبرى (مدظله العالى) در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دى ۱۳۵۶که قم را به عنوان مرکز ومادر انقلاب اسلامی معرفی کردند گفت: دولت مردان آمریکایی نه تهدید و نه قول و امضایشان اعتبار ندارد نباید اعتنا کرد این جمله بارها باید در جایگاه و فضاهای خود با دقت تحلیل  شود اینکه تعهدات و تهدید های آنها ، قول آمریکایی ها، ویزای آمریکایی ها هیچ اعتبار ندارد نیاز به تحلیل دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان کرد:در کشور ما افراد خوش باور و ساده لوحی بودند می گفتنداگر آمریکا با امضای برجام به شورای امنیت برسد و شورای امنیت به عنوان یک  قطعنامه اورا  بپذیردنمی تواند ازقطعنامه شورای امنیت تخطی کند به ساده لوحان و خوش باوران بگویم  قبل از این آمریکایی ها صدها مرتبه قطعنامه  شورای امنیت را زیر پا گذاشته بودند در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب صدها مرتبه می بینیم  آمریکایی ها گفتار سازمان ملل بخشنامه های رسمی  ساز مان  ملل را وتو  کردند.

وی افزود: این ساده لوح ها وقتی که باامضای برجام خوشحالی کردند و آن شب به خیابان ها ریختند همان  کسانی که دلخوش به تعهدات آمریکایی ها بودند، متاسفانه امروز در فضای جامعه ما از لزوم ترسیده تعهدات آمریکایی سخن می گوید؛ به ساده  لوحان باید گفت: آمریکا نه قولشان قول است و نه تهدیدشان  قابل اعتنا.

وی با اشاره به فرمایشات معظم له  با تأکید  بر لزوم رسیدگی به  قشر مستضعف  جامعه که مشکلات  اقتصادی کنونی بر آنها فشار بیشتری تحمیل می کندگفت: مسئولان کشور باید بدور از اشرافگری و تحمل مشکلات با مردم همراهی کند، سبک زندگی  طاغوتی را انتخاب نکند.

خطیب جمعه رابر گفت:  مردم  سبک زندگی طاغوتی  را از مسئولین  خصوصا مسئولین ارشد نظام ما توقع  ندارند، مسئولین باید پا به پا با مشکلات، مردم را همراهی  کنند و  زندگی مثل مردم و اقشار ضعیف جامعه داشته باشد.

وی بااشاره به ۲۶ دیماه سال ۵۷ سالروز فرار محمد رضا شاه لعین از این کشور تصریح کرد: فرار محمد رضا شاه  پهلوی ناکارآمدی خود را به همگان اعلام  کرد و  پایانی بر حکومت  طاغوتی و  پهلوی در کشور ما این فرار پایان حکومت  غاصب  طاغوتی در این کشور را رقم زد .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: کشور ما در  زمان  پهلوی؛  محل تاخت و تاز آمریکایی ها شده  بود  با عرض تاسف  پادشاهانی در این  کشور  حکومت می کردند  که نوکر بی چون و چرای آمریکا بودند  و افکار آمریکایی و انگلیسی در ایران راحاکم کردند،  انقلاب  طلوع  کرد و انفجار نور شد به رهبری  فرزانه امام راحل دعا می کنیم این  نظام و انقلاب به دست حضرت  حجت متصل گردد .

وی بر لزوم تجدید نظر در نحوه تعامل با اروپا تأکید کرد: ما نگاه  شک آلود به اروپایی ها داریم، برجام آمریکایی بر همه مشخص  شد، برجام  اروپایی بلاشک بر همه مشخص شده؛  قریب ۹ ماه از برجام اروپایی می گذرد هیچ اتفاقی در  چرخه اقتصادی این کشور با تعهدات اروپایی حاصل نشده است .

امام جمعه رابر گفت: در این مدت ۹ ماهه اکثر شرکت های اروپایی با کشور ما  قطع ارتباط کردند یا ارتباطشان کمرنگ شده است وعده های  سر خرمن به ما دادند در پی  وقت کشی اروپایی ها بودند، در پی  فرصت سوزی بودند، اروپایی ها زمان را به نفع آمریکایی ها رقم می زدند. 

وی افزود: به اروپایی ها و دیپلماسی کشور اعلام تعلیق  مرحله ای تعهدات، آغاز کردن  فعالیت های  هسته ای ، برگرداندن چرخه سوخت  هسته ای  کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با اشاره به مذاکرات  برجام گفت: در آن مدت زمان؛ خوی آمریکاها بر دنیا اثبات شد برجام اروپایی چکیده ای از برجام آمریکایی است ما در برجام  آمریکایی هیچ  توفیقی به  دست نیاوردیم بالقطع در برجام اروپایی هم هیچ  توفیقی  به دست نخواهیم آورد.

وی افزود: این ملت همانطور که برجام آمریکایی را آتش زدند به زودی همین ملت برجام  اروپایی را آتش خواهند زد .

امام جمعه رابر همچنین بااشاره  به ۲۷ دیماه سال ۱۳۳۴ شهادت نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر از فداییان اسلام بودند گفت:  به دست منفور ترین فرد  دوران  قبل از انقلاب  اعدام شدند به  روح و روان پاک این عزیزان  درود می فرستیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب