پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:13:17 - یکشنبه 7 بهمن 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هماهنگی دهیاران بخش مرکزی رابر برای دهه فجر
همایش دهیاران و شوراهای بخش مرکزی به مناسبت برنامه ریزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزارشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ در این همایش بخشدار مرکزی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد فرهنگی و سیاسی و اجتماعی مختلفی توانست ملت ایران را الگویی برای داد خواهی همه مظلومان جهان تبدیل نماید و جنبه عملی به تئوری ولایت فقیه بدهد.

فروزان مهر دهه فجر را تجدید میثاق مردم با انقلاب و ارزشها و آرمانهای بلند امام راحل دانست و به برگزاری هر چه با شکوه تر برنامه های دهه ی فجر تاکید نمود و اظهار داشت: با استفاده از اندیشه های ناب امام خمینی و تبیین و ترویج ارزشهای انقلاب در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به عنوان محور وحدت در جامعه برای نسل جوان تبیین نماییم .
وی ادامه داد: باید زمینه ای فراهم نماییم تا نسل جوان به گذشته انقلاب آگاه و واقف شوند و به آن افتخار نمایند و امید به آینده در آنها پدیدار شود.
بخشدار مرکزی افزود: با وحدت ملی و اتحاد همه نیروهای انقلابی و همدلی تمامی اقشار مختلف جامعه در آستانه چهلمین سالروز پیروزی نهضت اسلامی را به منصه ظهور برسانیم و در تقویت آن کوشا باشیم.
سپس برنامه های دهه فجر در روستاها تشریح و جهت برگزاری جشن های دهه فجر برنامه ریزی گردید .

در ادامه همایش با همکاری فرماندهی انتظامی کارگاه آموزشی مسایل امنیتی و پیشگیری از سرقت و اعتیاد برگزار گردید.

سرهنگ یونس سالاری با آگاهی دادن دهیاران و شوراها در زمینه مسائل امنیتی گفت :راز دار بودن و محرمانه بودن مسائل امنیتی روستا در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی به پیشگیری کمک خواهد کرد .
وی  در ادامه  عنوان کرد: آگاهی دادن به نسل جوان و مردم و شناسایی انواع مواد مخدر در موارد متعدد پیشگیری را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه همایش؛ ایمان کریمقاسمی مدیریت جهاد کشاورزی گفت: جهت اعطای وامهای اشتغال روستایی احداث گلخانه با زیر بنای ۳۰۰ متر با تسهیلات ۶ الی ۷ درصدی استعلام نیاز ندارد و متقاصیان با مراجعه به جهاد و طی مراحل اداری تسهیلات اعطایی را دریافت می نمایند.

ایمان کریمقاسمی ضمن تقدیر از بخشدار مرکزی جهت معرفی مدد کاران ترویجی اعلام کرد: اولین جلسه مدد کاران شهرستان با حضور مددکاران ترویجی در بخش مرکزی برگزار گردیده است که مدد کاران ترویجی در هر روستا بعنوان نماینده کشاورزان روستا می باشند که با تحویل مدارک و تاییدیه بخشدار رابط بین مدیریت جهاد و کشاورزان هر روستا می باشند که یکی از وظایف مدد کاران اطلاع رسانی مردم روستا جهت دریافت اقلام کشاورزی می باشد
وی با تاکید بر راه اندازی صندوق خرد زنان روستایی در گروه ۳۰ نفره به تسهیلات اعطایی تراکتور و کشت الگوی یکسان کشاورزی از جمله :گل محمدی ،گاوزبان و زعفران و اعطای وام به روستاییان و عشایر اشاره و اعلام کرد: دامداری در طرح هادی روستا بلامانع می باشد و متقاضیان با مراجعه به جهاد مجوز لازم را از جهاد اخذ می نمایند.

و در ادامه از دهیاران خواست از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستا با همکاری مدیریت جهاد جلو گیری بعمل آید.
ریئس نظام مهندسی نیز گفت :جهت تامین آتیه تمام افرادی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر تامین خواهد شد.

کاشف خاطرنشان کرد: تمام افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند با پرداخت ماهیانه ۲۰ هزار تومان به صندوق بیمه روستاییان و عشایر با پرداخت حداقل ده سال در سن ۶۰ سالگی بازنشسته شوند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب