پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:13:16 - چهارشنبه 17 بهمن 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهرستان رابر محصول  انقلاب است
فرماندار رابر گفت: شهرستان رابر محصول  انقلاب است خدمات بسیار زیادی طی چهل  سال انقلاب در حوزه های مختلف انجام شده است.

امیر حیدری فرماندار رابر درگفت و گو با خبرنگار “صبح رابر”، با تبریک ایام دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) ، درباره دستاوردهای انقلاب در شهرستان رابر گفت: شهرستان رابر محصول  انقلاب است خدمات بسیار زیادی طی چهل  سال انقلاب در حوزه های مختلف انجام شده است، در حوزه برق روستایی قبل از انقلاب ۵روستا اکنون بالغ بر ۴۰ روستا از نعمت  برق  برخوردارند.

وی افزود: در حوزه آب  شهری  قبل از انقلاب حدود ۷۰۰انشعاب اکنون تقریبا ۶۰۰۰انشعاب آب شهری است روستاهای اداره آب شرب  قبل از انقلاب ۸ روستا بعد از انقلاب ۷۰ روستا، به تعداد خانه بهداشت و حوزه بهداشت درمان قبل از انقلاب یک  خانه بهداشت اکنون ۲۱ خانه بهداشت و یک  بیمارستان ۳۲ تختخوابه خدمات می دهند.

کرامت امیر حیدری عنوان کرد: درحوزه راه آسفالته اصلی قبل از انقلاب ۳۲کیلومتر و بعد از انقلاب ۶۵ کیلومتر، حوزه  راههای فرعی  قبل از انقلاب صورت نگرفته و  بعد از انقلاب ۱۶۰ کیلومتر، روستاهای دارای طرح  هادی قبل از انقلاب صفر و  بعد از انقلاب ۶۸ روستا و اجرای طرح هادی در ۲۱ روستا ست.

وی با اشاره بهگوش ای از عملکرد  یک و نیم سال خدمت خود گفت: در حوزه زیرساخت ۷۵۰خانه روستایی و شهری با تسهیلات مسکن روستایی احداث شده ، در حوزه بهداشت بیمارستان ۳۲ تختخوابه که فقط افتتاح شده بود نه تجهیزات و نه پزشکی برای خدمات رسانی  بود، تمام تجهیزات بیمارستان گرفته شده پزشکان تخصص داخلی ، اطفال، زنان و بخش بستری بیمارستان ، رادیولوژی و بخش دیالیز هم  امروز  افتتاح می شود.

فرماندار رابر گفت:  در بخش طرح های روستای بالغ بر ۳۰طرح هادی در حال نقشه برداری و تصویب است که شکل  ساخت و ساز روستاییان حل شود و در بحث اجرای طرح های هادی در سال آتی با اخذ ۳۰۰۰تن متر معادل از بنیاد مسکن کشور بالغ بر ۳۰تا ۴۰روستا طرح هادیشان اجرا می شود که انقلابی در اجرای طرح های هادی در شهرستان است زیرا تاکنون فقط طی این چند سال ۲۱ طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص راه های ارتباطی باید کارهای انجام می شودگفت: توسط اینجانب، نمایند مردم در مجلس، استاندار، جاده رابر- کرمان با همکاری شرکت مس درآلو و اداره کل  راه و شهرسازی شروع شده ونیز جاده خانه رغان- درآلو شروع شده و تعدادی از جاده های  روستایی که نیمه تمام  بود بزودی تکمیل وبه بهره برداری می رسد.

امیر حیدی با بیان اینکه  در حوزه  گردشگری تاکنون ۲۱طرح بوم گردی احداث شده و  حدود ۳۰ طرح  در حال  احداث است افزود: در حوزه  کشاورزی سطح  زیرکشت گیاهان دارویی شامل  زعفران ، گل محمدی و گل گاوزبان دو برابر شده و کارخانه فرآوری گل و گیاه انشاء الله بزودی توسط یکی از  همشهریان احداث خواهد شد .

وی تصریح کرد: در حوزه مرمت و بازسازی قنوات بالغ  بر۶۰۰۰میلیون ریال طی سال جاری هزینه شده و قنواتی که ۱۴ سال کاملا خشک بود احیاء گردید.

فرماندار رابر گفت: در حوزه اشتغال و اقتصادشهرستان رابر تا دو ماه  قبل رتبه سوم استان را به خود اختصاص دادو با تصویب ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات در حوزه های کشاورزی، گردشگری ، تولیدی و صنایع دستی. در حوزه صنایع دستی با دعوت همشهریان که در این حوزه است و پرداخت تسهیلات تمام صنایع دستی فراموش شده شهرستان مثل کفش گیوه ، گلیم سگار، …احیاء شده  در حال آموزش و تولید این صنایع دستی هستیم بزودی بتوانیم بازار صنایع دستی را در شهرستان راه اندازی کنیم.

وی گفت: در حوزه گاز رسانی قبل از انقلاب اصلا ًکاری صورت نگرفته و در چهل سال انقلاب اکنون بالغ بر ۸۰۰۰خانواده در شهرستان از نفت گاز برخوردارند .

امیر حیدری عنوان کرد : در حوزه رفع نقاط حادثه خیز طی یکسال گذشته گردنه اسکر بالغ بر ۹۰میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده  که در سال آینده این پروژه را تکمیل کنیم . و دره تیل هم در حال مطالعه است که در آینده این نقطه حادثه خیز را رفع نماییم.

وی افزود: در حوزه زیر ساخت های شهری طی یکسال گذشته در بحث جدول گذاری، آسفالت کوچه ها ، احداث پیاده روها و احداث بلوارابن سینا، پارک شهدای گمنام ، پارک گردو ورودی شهر، ترانشه ورودی شهر، بلوار ورودی از طرف بافت اقدامات  بسیار چشم گیری انجام شده است.

فرماندار رابر گفت: طی سال  گذشته کارخانه آسفالت ۱۸۰تنی که نیاز اساسی شهرستان بود در بحث تولید آسفالت با کیفیت احداث  شده با ۴۰ نفر اشتغالزایی شده است، یک کارخانه فرآوری و بسته بندی  عسل در  حال  احداث است که ان شاءالله بزودی تکمیل می شود.

انتهای  پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب