پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:46:18 - سه شنبه 23 بهمن 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کوهستانی بودن رابر موجب تضعیف سیگنال می شود/لزوم اجرای طرح«سیگنال رسانی زمینی»در شهرستان های کوچک استان
سلطانی گفت:جاده منطقه رابر کوهستانی و برفگیر است؛ در زمان بارندگی و به ویژه بارش برف در منطقه رابر، برف بر روی دیش جمع می شود و این امر موجب می گردد که دریافتی سیگنال ها ضعیف شود و راه حل این مسئله این است که سیگنال رسانی زمینی داشته باشیم.

به گزارش “صبح رابر“؛ حمید سلطانی معاون فنی صدا و سیما مرکز کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص عدم دریافت سیگنال های رادیو و تلویزیونی در زمان بارندگی در منطقه رابر گفت: ایستگاه رابر که در ارتفاعات قرار گرفته است؛ ایستگاه کم قدرتی است و سازمان نیروی انسانی به آنجا نمی دهد.

وی عنوان کرد: در زمان بارندگی و به ویژه بارش برف در منطقه رابر، برف بر روی دیش جمع می شود و این امر موجب می گردد که دریافتی سیگنال ها ضعیف شود و راه حل این مسئله این است که سیگنال رسانی زمینی داشته باشیم.

سلطانی ادامه داد: به این معنی که به جای اینکه از ماهواره استفاده کنیم سینگال رسانی زمینی را انجام دهیم و این طرح یک طرح کشوری است که این طرح را بر اساس جمعیت شهرها طی دو فاز یک و دو  تقسیم کرده اند که فاز یک را در شهرستان های بزرگ، ایستگاه های پر قدرت و شهرستان های بزرگ استان کرمان توسط سازمان صدا و سیما در تهران این کار انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح مشترک بین مخابرات وسازمان صدا و سیما انجام می شود، بیان کرد: فاز دوم طرح سیگنال رسانی زمینی در حال پیگیری است؛ چرا که انجام این طرح هزینه های میلیاردی می طلبد و در هر ایستگاه باید از طریق فیبر نوری تصویر داده شود و دیش را باید حذف کنیم.

معاون فنی صدا و سیما مرکز کرمان ادامه داد: در سفر معاون فنی سازمان به کرمان یکی از خواسته هایمان این مسئله بود که کار ما را سریع تر انجام دهند  که قول مساعد نیز در این زمینه داده شده است؛ چرا که اگر سینگال رسانی زمینی انجام شود؛ مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه جاده منطقه رابر کوهستانی و برفگیر است، ماشین نمی تواند بالا برود، اظهار کرد: اگر شرایط محیا بود خودمان با نیرو ماشین می بردیم و مشکل را بر طرف می کردیم.؛ همچنین امروز جلسه ای در راستای مشکل این منطقه با حضور مدیر تأسیسات و فرستنده داشته ایم که چه اقدامی را برای برطرف شدن این مشکل انجام دهیم؛ که راه حل اصلی همان مسئله ای است که عنوان کردم.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب