پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:40:37 - جمعه 26 بهمن 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قدرت نرم جمهوری اسلامی؛ امروز آمریکا را مستاصل  کرده است/چهل سال دست رد به بیگانه زدیم به این روند ادامه می دهیم /راهپیمایى ۲۲ بهمن؛ جلوه ‏اى از شکست‏ هاى ۴۰ ساله آمریکاست
خطیب جمعه رابر با اشاره به فلسفه و چرایى شعار مرگ بر آمریکا از نگاه مقام معظم رهبری گفت:  این شعار بصیرت افزایی و دشمن شناس است؛ چراغ راه را برای ما روشن می کند، قدرت افزا و بسیج کننده است؛ قدرت نرم جمهوری اسلامی است که  امروز آمریکا را مستاصل  کرده است.

به گزارش “صبح رابر”؛‌ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با بیان  آثار و برکات تقوا در زندگی دنیوی و اخروی گفت: آثار تقوا تشخیص حق از باطل است، خداوند باری تعالی می فرمایند: اگر با تقوا بودید توان تشخیص حق از باطل نصیب شما می شد.

وی با اشاره به روایتی از پیغمبر(ص) افزود: مواظب باشید  غیبت و دروغ را به زبان نیاورید نامه عمل را به دست پیغمبر(ص) می‌دهند.بر اساس روایت اصل کفر در سه چیز است کبر غرور ، حرص و حسد که امیرالمومنین (ع)  می فرماید ریشه همه گناهان بشر در حسادت است.

خطیب جمعه رابر گفت: انسان حسود دنبال خراب کردن بقیه است، اهل عیب جویی است، آبروی دیگران را می برد، دنبال اینکه شخصیت انسان پایین بکشند، حسادت باعث می شود ساعت ها دنبال اشکال گرفتن است،  آدم حسود به خوبی ها توجه ندارد.

وی خصوصیات آدم حسود را لال شدن  زبانش برای تعریف و تمجید خواندگفت: حسادت آثاری در زندگی ما دارد اولین اثر ضرر جسمی، مادی و معنوی در پی دارد، محرومیت از حکمت است،  امام معصوم (ع)می فرماید: قلبی حسادت در آن باشد عقل و حکمت در آن راه ندارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان کرد: حسادت انسان عامل محرومیت از رحمت الهی است اگر بخواهیم از رحمت خدا بی نصیب نشوید راهش این است دل را عاری از صفت رذیله حسادت کنیم. نگاه  را به چیزهای حرام ببندید به صحنه مستهجن و زشت و ناپسند نگاه  نیندازید راهی جز عمل به این روایت نداریم اخلاص در عمل و کردار.

وی در بخش  دیگر سخنان خود با عرض تسلیت شهادت جمعی از پاسداران لشکر ۱۴اصفهان که  بعداز اتمام ماموریت در جاده خاش به شهادت رسیدند گفت: از نیروهای زیربط و امنیتی هم  تقاضای پیگیرداریم و مانع چنین خسارتی بر بدنه نظام و نیروهایی که تربیت یافته ولایت و خدمتگزار بودند، هفته ها در مأموریت در فراق خانواده از این وطن دفاع می کردند از  امنیت ما دفاع می‌کردند امیدواریم تصمیماتی اتخاذ شود دیگر این صحنه ها اتفاق نیفتد.

وی افزود : جا دارد از حضور تماشایی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که جلوه ای دیگر از شکست های چهل ساله  آمریکایی بود تقدیر و تشکر کنم .

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامى ایران در حالى برگزار شد که جبهه غربى، عبرى و عربى تلاش زیادى براى به شکست کشاندن راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال  داشتند. حتى مشاور امنیت ملى آمریکا اعلام کرده بود که با توجه به فشارهاى موجود، ایران قادر نخواهد بود جشن چهل سالگى انقلاب خود را برگزار کند.

وی افزود: حضور کم نظیر مردم در شهرهاى مختلف در مراسم ۲۲ بهمن امسال آنهم در زیر برف و باران نشان داد که تمامى توطئه‏ هاى دشمنان براى کمرنگ کردن این مراسم، با شکست مواجه شده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت : جا دارد ازحضور شما مردم  ولایی شهید پرور  شهرستان رابر، زن و مرد در زیر باران و برف از روستاهای دور و نزدیک این حماسه عظیم را خلق کردید تقدیر و تشکر کنم، همگام با شما مسئولین، روحانیت جلیل القدر، همگام با مردم خانواده معظم شهدا،جانبازان ، ‌آزادگان، اسرا  و همه شما زن و مرد که با دل جان آمدید دین خود را به نظام و انقلاب و ولایت ادا کردنید از صمیم دل از همه این عزیزان تقدیر و تشکر دارم .

وی  با اشاره به فلسفه و چرایى شعار مرگ بر آمریکا از نظر  مقام معظم رهبری در سخنرانی۱۹  بهمن ماه با همافران نیروهای ارتش جمهوری اسلامی گفت:  این شعار بصیرت افزایی و دشمن شناس است؛ چراغ راه را برای ما روشن می کند، قدرت افزا و بسیج کننده است؛ قدرت نرم جمهوری اسلامی است که  امروز آمریکا را مستاصل  کرده است.

خطیب جمعه رابر یادآور شد:  این شعار مرگ بر آمریکا نابودی آمریکا را در پی دارد شما مردم ولایی،  مرگ برصدام گفتید نابودی صدام را در حیات خود دیدید، شما مرگ بر آمریکا گفتید به زودی نابودی آمریکا را با چشمان خود خواهید دید.

وی یکی دیگر از فلسفه شعار مرگ بر آمریکا را  اختلاف شکن و وحدت آفرین برشمرد و  گفت:  تصمیماتی می گیرند بدنه نظام مسئولین را از مردم و گروه های سیاسی را از همدیگر جدا کنند،دنبال  تفرقه و اختلاف اند، در ما بین احزاب و گروه ها ، مسئولین  بدنه مردم  اینکه در ۲۲بهمن همه احزاب  و جناح های سیاسی حضور پیدا  می کنند دوش با دوش  هم صدای مرگ بر آمریکا می گویند این معنایش  اختلاف شکن و وحدت آفرین است انقلاب ما متعلق به همه احزاب و جناح های سیاسی است به  کوری چشم دشمن آن چیزی تصور نمی کردند بحمدالله در بلوغ چهل سالگی انقلاب اتفاق افتاد.

وی با اشاره به بیانیه رهبر عظیم شأن انقلاب به مناسبت  چهل سالگی  انقلاب خطاب به جوانان داشتندگفت: مقام معظم رهبری هفت اصل استوار برای رو به جلو مطرح نمودند، ماموریت هایی  برای نسل جوان در گام های دوم  انقلاب ترسیم کردند.

وی گفت: اولین اصل را مقام معظم رهبری علم و پژوهش خواندند؛ دانش، آشکارترین وسیله‏ ى عزّت و قدرت و ثروت  یک کشور است. روى دیگر دانایى، توانایى است. دنیای  غرب به برکت دانش خود به  ثروت  و قدرت  دویست  ساله  پیدا کردند درحالی که از  نظراخلاقی تهی دست اند  از نظر  شاکله  اعتقادی فقر کامل دارند به وسیله دانش و  پژوهش؛ ثروت و  قدرت به دست آوردند، مقام معظم رهبری  فرمودند ما در بحث  علمی از  صفر شروع کردیم باید قله ها را  طی کنیم واین مسیر پر پیچ  خم ها را با  علم  و دانش  پشت سر بگذاریم.

خطیب جمعه رابر، بیان کرد: مقام معظم رهبری دومین  اصل استور رامعنویّت و اخلاق برشمردند؛ معنویت و اخلاق به معنای برجسته کردن ارزش های معنوی اخلاص، ایثار،  توکل و ایمان هم در خود و جامعه است ، فضیلت های اخلاقی؛ عفو و گذشت کمک  به نیازمندان؛ نیاز های اصلی جامعه ماست، معنویت فردی و  اخلاق نیاز امروز جامعه است  که  به عنوان گام دوم انقلاب را مقام  معظم  رهبری معنویت و اخلاق مطرح  کردند.

وی سومین  اصل را از نظر مقام معظم رهبری  اقتصاد خواند و گفت: می دانید اقتصاد یک نقطه اصلی و  کلیدی تعیین کننده است وقتی اقتصاد قوی بود نقطه قوت عامل نفوذ ناپذیر کشور است وقتی اقتصاد ضعیف شود دریچه های نفوذ دشمن بر روی این کشور باز می شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: مقام معظم رهبری  فرمودند: اقتصاد در نظام جمهوری اسلامی، هدف جامعه اسلامی نیست؛ بلکه  وسیله برای رسیدن به  هدف جامعه  اسلامی است .

وی با تأکید بر اقتصاد  استقلال  گفت:  دو  ایراد  اساسی  اقتصاد؛ متکی به نفت و  علاوه بر وابستگی به نفت، دولتی بودن بخش  های اقتصادی است، بخش های اقتصادی در حیطه ی  وظایف  دولت نیستند باید به  بدنه مردم، جامعه و  بخش خصوصی واگذار گردد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی چهارمین اصل  استوار را  از نظرمقام معظم رهبری عدالت و مبارزه با فساد خواند و گفت:  مقام معظم رهبری فرمودند: این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. فساد اقتصادى و اخلاقى و سیاسى، زلزله ‏ى ویرانگر  مشروعیت است  اگر بخواهیم مشروعیت خود را قوی کنیم راهی جزء مبارزه با فساد اقتصادى و اخلاقى و سیاسى نیست؛ راهی جزء برپایی عدالت  نیست.

وی  پنجمین اصل استوار را  از نظرمقام معظم رهبری استقلال ملی به معنای آزادی ملت و حکومت  خواند و گفت: از تحمیل زورگویی قدرت های سلطه گر جهانی؛ همانگونه چهل سال روی پای خود ایستادیم نمونه ای بود برای اینکه روی پای خود با رهنمودهای مقام معظم رهبری بایستیم و همان گونه که چهل سال دست رد به بیگانه زدیم به این روند خود ادامه دهیم که این دولت و نظام متعلق به صاحب اصلی ولی نعمه هستی امام  زمان (ع) است تا این  نعمتی در دست ماست به سلامت این را  به صاحب اصلی آن انتقال دهیم .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ششمین اصل  استوار را  از نظرمقام معظم رهبری عزّت ملّى، روابط خارجى، مرزبندى با دشمن خواند و گفت: این هر سه، شاخه ‏هایى از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین ‏المللى‏ اند.

وی اصل  هفتم را خطاب به جوانان در بحث سبک زندگى دانست و  افزود: دشمنان ما می خواهند سبک زندگی  ما را سبک  غربی کنند،مقام معظم رهبر فرمودند: جوانان عزیز نگذارید سبک زندگی دینی شما سبک غربی گردد سبک زندگی شما باید دینی باشد و  لذا  توصیه فرمودند: به جوانان با سبک زندگی غربی مقابله کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با  اشاره به حادثه دلخراشی در مدینه گفت:  پسر شش ساله ذکریا که به  جرم مادرش بر پیغمبر درود فرستاد این راننده وهابی، این انسان پلید از خودرو  پیاده شده و شیشه مغازه ای را  شکست و  در جلوی دیدگان مادرش ذکریا شش ساله را ذبح کردند منبع  این تفکر در داعش صورت می گرفت.

وی افزود: مشخص است  منبع  این تفکر وهابی آل سعودی است این آل سعود بود که  این تفکر را به دنیای اسلام صادر کرد چقدر کودک کشی در عراق  و سوریه   و این نمونه  که در هفته اخیراین  صحنه دلخراش را دیدید از خدا می خواهیم همه کسانی که ظالمند، ستمگرند و تفکر تکفیری دارند همه  کسانی که منبع تفکر داعشی هستند  مثل آل سعود؛ همه اینها را نیست و نابود بگرداند.

خطیب در پایان با تسلیت فرارسیدن رحلت حضرت ام البنین،این همسر با وفای امیرالمومنین(ع)،  مادری که چهار فرزند خود را  تقدیم  اسلام کرد در کانون کربلا پرورش داد و در رکاب سید الشهدا قرارداد گفت: این روز مادران و همسران شهداست ما در جمهوری اسلامی در این هشت سال دفاع  مقدس  ۳۱مادر شهید داریم که  اقتدا  به حضرت ام البنین کردند و مثل ام البنین چهار فرزند خود را تقدیم به  این انقلاب و ولایت کردند.

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب