پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:34:44 - جمعه 10 اسفند 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دیدار بشار اسد با مقام  معظم رهبری میخى بر تابوت نشست قاهره /بشار اسد؛ «قهرمان جهان عرب»/سایه قیمت های افسار گسیخته بر شهرستان رابرهم سنگینی می‌کند / نظارت ثانیه ای بر بازار رابر می طلبد
خطیب جمعه رابرگفت:رهبر معظم انقلاب، بشار اسد را «قهرمان جهان عرب» خواندند. این تعبیر، بسیار مهم و قابل توجه است. چرا که پیش از این، جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر در دهه ۶۰ میلادى به ‏دلیل مقابله با اسرائیل به‏ عنوان قهرمان جهان عرب مطرح بود اما رهبر معظم انقلاب به‏ نوعى این لقب و عنوان را براى بشار اسد بکار بردند.

به گزارش “صبح رابر”، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا؛ صیانت نفس است، اراده ی قوی است انسان را از گناه و معصیت باز می‌دارد.

وی با بیان اینکه  تقوا عامل بازدارنده از گناه است گفت: تقوای الهی را پیشه کنید زبان را از لغزش ها باز کندپیامبر اکر (ص) می فرماید: پیرو ما کسی است خویشتن دار باشد جرثومه های نفس را کنترل کند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به عوامل اعتقادی و اخلاقی حبط عمل افزود:  گاهی با یک معصیت و گناه همه اعمال خوب ما از بین می رود، اولین عامل حبط عمل ارتداد بود.

وی؛ منت گذاشتن، بی احترامی به رسول خدا(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از عوامل نابودی اعمال دانست و تصریح کرد: گرم نگه داشتن خانواده ها جهاد است که مانع حبط عمل می شود.

حجت الاسلام علی علیدادی  در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به چهارده اسفند؛سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)به دستور حضرت امام در سال ۱۳۵۷ و آغازهفته احسان و نیکوکاری گفت: کمیته امداد خمینى(ره)؛ نهادى در راستاى تحقق محرومیت زدایى است.

وی با اشاره به اثرات احسان و نیکوکاری بر اساس آیات و  روایات گفت:  احسان و نیکوکاری در دنیا سبب افزایش رزق و طول  عمر می شود و در آخرت سبب رهایی از آتش برزخ است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به شرایط  اقتصادی آزاردهنده امروزی گفت: در این هفته احسان نیکوکاری کسانی تمکن مالی دارند در شرایط امروزی از کسانی که در تنگناهای معیشتی هستنددستگیری کنند و فقرا نیازمندان و مستمندان محله یا  جامعه را یاری نمایندهمانگونه که  امام علی (ع) هیچ گاه فقیر یا مستمندی  را رد نمی‌کند از اهل بیت عصمت و طهارت الگو بگیرم.

وی با اشاره به ۱۵ اسفند؛ روز درختکارى و آغاز هفته منابع طبیعى گفت: حفظ منابع طبیعی ضرورت است چرا گیاهان و درختان تأمین کننده روزی، سلامت جسم انسان و حیات بخش انسان است هر درختی اکسیژن دو نفر را تولید می کند ، امید است به شعار«هر ایرانی یک درخت » توجه داشته باشید برای سلامتی جسم به کاشت درخت اهمیت دهید.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی با اشاره به  سفر بشار اسد رییس جمهور سوریه گفت: بشار اسد در این مدت هشت ساله یک سفر به کشور روسیه و اخیرا ملاقاتی با معظم رهبری داشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، بشار اسد را «قهرمان جهان عرب» خواندند. این تعبیر، بسیار مهم و قابل توجه است. چرا که پیش از این، جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر در دهه ۶۰ میلادى به ‏دلیل مقابله با اسرائیل به‏ عنوان قهرمان جهان عرب مطرح بود اما رهبر معظم انقلاب به‏ نوعى این لقب و عنوان را براى بشار اسد بکار بردند.

خطیب جمعه رابر گفت: دلیل لقب گرفتن بشار اسد به قهرمان جهان عربى، ایستادگى او در طول ۸ سال گذشته در مقابل تمام دنیاى غرب و عرب و تروریست‏ هاى تکفیرى و صیانت از شرف ملت سوریه و خاک این کشور بوده است.

وی با اشاره به مهمترین پیام های این سفر گفت: تثبیت سیاسى و نظامى دولت سوریه و آغاز سفرهاى خارجى، این سفر را نشان می دهد دولت سوریه از بحران و جنگ که به او تحمیل شده؛ عبور کرده است این سقر نشان می دهد ثبات سیاسی و میدانی در این کشور حاکم شده است.

خطیب جمعه رابر مهم ترین پیام دیگر را تجلیل از خدمات ایران درکمک به مبارزه با ترویسم در سوریه دانست و  افزود: باید از افسر رشید اسلام سردار سرلشکرحاج  قاسم سلیمانی اسطوره  قرن اخیر که جنگ را همانگونه در هشت سال دفاع مقدس مدیریت کردند خداونداین فرشته آسمانی را نگه داشتندجنگ تکفیری در سوریه‏ را مدیریت کنند.

وی پاسخى به حامیان غربى و عربى تروریست‏ ها مبنى بر این‏ که ایران و سوریه عمق راهبردى یکدیگرندرا  یکی دیگر از مهم‏ترین پیام‏ هاى سفر بشار اسد به تهران خواند و گفت: مهمترین پیام  این سفر را پاسخى به نشست‏ هاى ورشوو شرم الشیخ در قاهره مصراست،یک شب قبل از دیدار بشار اسد با رهبر معظم  انقلاب نشستی در قاهره شکل گرفت، فرستادگانی از اروپا و مسؤولان ارشد شانزده کشور عربی گرد هم نشستند تصمیماتی بر کشورهای مثل یمن، سوریه،عراق و بعضا نام  ایران را این منفورترین انسان ها به میان آوردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی دیدار بشار اسد با مقام  معظم رهبری را میخى بر تابوت نشست  اخیر قاهره خواند وتأکید کرد: هیچ  طرح امنیتی در منطقه بدون ایران و سوریه  عملی نخواهد بود وبه انزوا کشیده خواهد شد وهر طرحی که  به امنیت کشور ماو کشورهای دوست صادر شود به  زباله دان تاریخ پیوست خواهد خورد .

خطیب جمعه رابر بازسازی سوریه را  فرصت مناسبی برای بخش خصوصی کشور ایران برشمرد و گفت: حلقه پیروزی ایران در کشورهای دوست مثل سوریه بازسازی آن را تکمیل می کند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن گفت: فرمانده مقابل جنگ اقتصادی کجاست؟، فرمانده اقتصادی این جنگ کجای معادله قرار دارد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به خطبه های نماز عیدفطر مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند:  امروز توطئه های دشمن عبارتند از: فشار اقتصادی به توده های  ملت ایران برای اینکه ملت را خسته و ناامید کنند برای اینکه این ملت را از پای در بیاورندوهمچنین در ادامه اشاره داشتند: به تلاش مضاعف مسئولین و دولت مردان . سوال من این است بیش از هشت ماه از خطبه مقام معظم رهبری تا کنون  می گذرد چه تاثیری در جنگ اقتصادی اتفاق افتاده است؟، به بازار نگاه می کنیم قیمت ها افسار گسیخته است این مردم به  چهار کالای اساسی سر سفره خود نیاز دارند هر روز به بازار رجوع می کنند قیمت های تصاعدی مردم  را نگران کرده است.

وی افزود: با عرض تأسف طبق مشاهدات و رصد میدانی؛ سایه این قیمت های افسار گسیخته بر شهرستان رابرهم سنگینی می‌کند مدیران، مسئولین ارشد نظام، مسئولین شهرستان، نظارت دقیق  یا وجود ندارد یا کمرنگ است این پنجمین خطبه ای که به این مسئله اشاره دارم.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: می دانیم استانهای همجوار از این قاعده مستثنی نیستند اما بعضی اجناس دراین شهرستان به فروش می رسدکه در شهرستان های همجوار با کمترین قیمت به فروش می رسد،چرا رابر باید سرآمدگرانی باشد؟، چرا نظارت نیست و توجه نمی شود.

وی خاطرنشان کرد:  امید دارم مسئولینی که شاهدند در زمینه مختلف کار جهادی می کند در بحث تعدیل قیمت ها هم  میدانی وارد عمل شوندکار جهادی و نظارت ثانیه ای بر بازار رابر می طلبد امید است از این نظارت ثانیه ای و دقیقه ای تغافل نورزید.

خطیب جمعه رابر در پایان از مجریان اجرایی کنگره و بزرگداشت ۶۵۰۰شهید استان کرمان که  فضای استان را تحت شعاع قرار دادندو یک فضای معنوی کردند به سهم خود تقدیر و تشکرکرد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب