پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:43:00 - شنبه 18 اسفند 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ساده زیستی؛‌لزوم سبک زندگی کارگزاران جمهوری اسلامی / مال خود را متبرک کنید
خطیب جمعه رابرگفت: تنها با ساده زیستى است که مى ‏توان، مشکلات مردم را درک کرد، با آنان هم درد و با دل کندن از زرق و برق دنیا و گرفتار نشدن در پست و مقام،به مردم نزدیک شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: وقتی خداوند از صفت نیکی یاد می‌کند قبل و بعد از تقوا می گوید صبر و تقوا، احسان و تقوا، مسجد و تقوا دریک کلمه همه مردم جهنم را می بینند امری حتمی و قطعی است اما جهنم برای مؤمنین اهل تقوا سرد می شود.

وی با اشاره به رحمت الهی در این ماه مغفرت و آمرزش افزود: یکی از صفات الهی صفت رحمت است در آیات متعددی از قرآن کریم خداوند منان بحث رحمت الهی را مطرح می‌کنند در سوره حضرت مریم ۱۶مرتبه کلمه رحمت آمده است.

 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: نباید از رحمت الهی مأیوس بود یکی از مصادیق گمراهی یاس و نا امیدی است.

وی گفت: با ذکر صد مرتبه «یا ارحم الراحمین » صفت عطوفت و مهربانی در نفس انسان حاکم می شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به راههای جذب رحمت الهی گفت: به مخلوقات الهی آنچه در زمین است بشر، گیاه ها و حیوان ها ترحم کنید تا اهل آسمان ها به شما در زمین رحم کند، اگر بخواهیم رحمت الهی را به خود جذب کنیم ازاین نگاه منش و رفتارهم در خانواده و اجتماع الگو بگیرید.

وی با تبریک حلول ماه رجب؛ ماهی که رحمت خدا بر همه فرو می ریزد گفت:  ماه های رجب، شعبان و رمضان از ماه‌های پر فضیلت هستند در تدبیر بعضی روایت در میان این سه ماه از امتیاز خاصی بر خوردار است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به مناسبت های  ماه رجب المرجب میلاد مبشر رحمت، مصلح بشریت امام محمد باقر(علیه السلام) تصریح کرد: امام باقر (علیه السلام) اولین امامى است که از نسل امام حسن(ع) و امام حسین(ع) متولد گردید؛ به همین سبب به ایشان لقب «هاشمیٌ بین ‏هاشمیین، علویٌ بین علویین و فاطمیٌ بین فاطمیین» دادند.

وی افزود: آن حضرت مدت چهار سال از عمر مبارک خویش را با جد بزرگوارش امام حسین(ع) گذراند و در واقعه عظیم کربلا چهار ساله بودند و پس از آن‏۳۵سال در محضر پدر بزرگوارش  کسب فیض نمود و سپس هیجده سال از عمر بابرکتش را عهده ‏دار مسؤولیت امامت و زعامت شیعه  را برعهده داشت یکی از لقب ها آن حضرت؛ باقرالعلوم شکافنده علم نام داشت.

خطیب جمعه رابرعنوان کرد: لقبى که حضرت رسول آن‏ را بر فرزند خویش نهاد و دلیلى بر امامت او قرار داد. جابر بن عبداللّه انصارى در این باره نقل مى‏ کند: «روزى پیامبر اکرم(ص) به من فرمود: بعد از من شخصى از خاندان مراخواهى دید که هم نام من و شبیه من است وَیبْقُرُ الْعِلْمَ بَقْراً؛ علم را مى‏ شکافد، شکافتنى و او درهاى دانش را به روى مردم خواهد گشود.»

وی با تسلیت فرارسیدن سوم رجب المرجب سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) گفت:امام هادی (ع)جزو سه امامی است در دوران کودکی به امامت رسیدند در سن هشت سالگى امامت شیعه از پدر بزرگوارشان به آن حضرت منتقل شد.  مدت ۳۴سال مسئولیت امامت و زعامت شیعه را به عهده داشتند، امام هادی(ع) دوران شش خلیفه عباسی را سپری کرد از خلفای عباسی متوکل عباسی  که امام را از مدینه به سوی سامرا آوردندو تبعید کرد در سامرا همسر متوکل گزارش کذب از امام هادی(ع) به متوکل داد و متوکل شیعه ها را آزار و اذیت های می­داد،علیه امامت شعر می سرودند .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: در دوران متوکل عباسی اهانت به قبر سید الشهدا شد، یکی از جنایات متوکل عباسی در تحریم اقتصادی قرار دادند امام هادی (ع) به دست معتمد عباسی به شهادت رسیدند.

وی، برجسته ترین سیره امام هادی(ع) را  ساده زیستی در مقابل سبک زندگى اشرافى حاکمان خواند و گفت: در آن شبى که به خانه‏ اش هجوم آوردند، بر سجاده حصیرى خود نشسته بود، امام را از روی حصیری محقر به زور و جفا بیرون آوردند

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: این مسأله موضوعى است که در زمانه حال نیز باید در رفتار و سبک زندگى کارگزاران جمهوری  اسلامى نمود عینى پیدا کند و این سیره رفتار و عمل اخلاقى و اجتماعى امامان معصوم(ع) که از ارزش‏هاى انقلاب اسلامى نیز مى ‏باشد، باید سرلوحه آنان قرار گیرد تا با این رفتار، افراد جامعه اسلامى نیز مسؤولان جمهورى اسلامى را همراه خود در تحمل سختى‏ ها بدانند .

وی با بیان اینکه  امروز مشکلات معیشتی مردم بر لزوم ساده زیستی  کارگزاران جمهوری اسلامی تأکید داردگفت: امروز مردم در تنگنای معیشت قرار دارند  اگرمسئولین طعم سختی معیشت را می چشد بدون شک مردم  راحت تر با تحریم اقتصادی کنار می آید.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه  ، امامان معصوم ساده زیست بودند؛ مثل مردم افزود:  در نظام جمهوری اسلامی باید مردم بدانند مسئولین هم  در سختی و معیشت زندگی می کنند اگر بخواهیم قدری از درد محرومین جامعه کاسته شود چاره ای جز این نیست، مسئولین از استانداران و مدیر کل ها گرفته تا  دیگر مسئولین  باید مثل مردم ساده زیست باشند.

وی با اشاره به آثار فراوان ساده زیستی گفت: اولین آثار ساده زیستی؛ درک و لمس مشکلات و تلخى‏ هاى زندگى فقیران و مستضعفان توسط مسولان اگر بخواهد مسیولین عدالت در جامعه اسلامی برپا کند با دستمال آلوده نمی توان شیشه کثیف را تمیز کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خطاب به مسئولین  تأکید داشت: طعم سختی مردم را بچشیم و لمس کنید، این از خصوصیت ساده زیستی ، همدردی با دیگران فطرت ما می‌گوید باید دیگران را درک کرد اگر بخواهیم محرومان را درک کنیم راهی جز ساده زیستی و مثل مردم عمل کردن نیست.

وی با اشاره به  نامه ۴۵امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه گفت: مسئولین باید منشی مثل امیرالمومنین(ع) داشته باشند خود را از فقرا جدانکند .

خطیب جمعه رابرسومین آثارساده زیستی را فریفته نشدن به دنیا و زرق و برق آن  خواند و افزود: سبکبال باشید آنها رفتند مردگانی از جمع شما جدا شدن همه منتظر و انتظار شما  رامی‌کشند اگر می خواهیدسبکبال به عالم برزخ عروج داشته باشیم راهی جز ساده زیستی  و نزدیک ‏تر شدن مسؤولان به مردم و ارتباط بى ‏واسطه آنان با مردم‏ نیست.

 وی ، صدر برنامه انبیا الهی را رسیدگی به محرمان جامعه خواند و گفت: امید است مسئولین به این نکته مهم توجه داشته باشند تنها با ساده زیستى است که مى ‏توان، مشکلات مردم را درک کرد، با آنان هم درد و با دل کندن از زرق و برق دنیا و گرفتار نشدن در پست و مقام،به مردم نزدیک شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی باتبریک انتصاب رئیس جدید دستگاه قضا سید ابراهیم رئیسی، طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری گفت: ریاست قوه قضاییه دارای سوابقی است شخصیتی مورد اعتماد امام و رهبری بودند، جای جای میهن اسلامی محرومین در آستان قدس رضوی  رافراموش نخواهند کرد ورود ایشان سابقه طولانی در دستگاه قضا خوش درخشید، ۵۹مدیریت های اجرایی مختلف مهمترین آنها از سالهای  ۸۳تا۹۳معاون اول دستگاه قضا انتخاب موثری بودند، کسب مأ موریت در انتخابات اخیر بدون زیرپا گذارند اخلاق .

وی افزود: انتصاب مردی ساده زیست از جنس محرومین جامعه که دارای خصوصیاتی چون متانت پا ک زیستی، مردم داری، صبوری و رازداری را در مناظرات انتخاباتی به خوبی شاهد بودیم، انتصاب شایسته ای بود که برایشان آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به روز  ۲۲اسفندماه سال  ۱۳۵۸ تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) گفت: این روز بزرگداشت شهداست  وظیفه اول همه ما اتجلیل و تکیریم خانواده و فرزندان شهداست .

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه ساخت  گلزار شهدای گمنام  در بعد از تعطیلات نوروز ۹۸ کلید خواهد خورد وبا  قدردانی از عزیزانی که برای ساخت  قبور شهدای گمنام درصندوق  قرض الحسنه شهید شاهرخی مبالغی از زندگی خود را  اهدا کردند، گفت:  مال خود را  متبرک کنید به نوعی خودمان را  به شهدای گمنام وصل کنیم و بارگاه قبور مطهر شهدا را بنا کنیم همه مردم در این کار خداپسندانه شریک شوند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب