پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:39:45 - جمعه 24 اسفند 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعطای نشان ذوالفقار؛ نشانه‏ اى از پیروزى نهایى مقاومت و قطب سلطه ستیز بر نظام سلطه است/ گورستانی برای همه متجاوزگران عمیق تر و گسترده تر فراهم خواهد شد
خطیب جمعه رابر،نشان ذوالفقار را نشانه‏ اى از پیروزى نهایى مقاومت و قطب سلطه ستیز بر نظام سلطه دانست وگفت: این پیام را به استکبار جهانی می رساند که هر شخصی دست درازی از خود نشان دهد به کشور ما نگاه جنگی داشته باشد؛ با سیلی محکم  سردار رشید اسلام و سربازانش مواجه خواهند شد.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه شهرستان رابردر خطبه های آخرین نماز جمعه سال ۹۷ رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، گفت: درجات حیات طیبه بستگی به تقوای ما دارد ماموریت شیطان در این دنیا این است؛انسان به تقوای الهی دست پیدا نکند.

وی افزود: درجات حیات طیبه در عالم برزخ و قیامت را  به کسانی می دهند؛ اهل تقوا و خویشتن داری باشد .

خطیب جمعه رابر با اشاره به فرارسیدن سیزده رجب میلاد امیرالمومنین (ع) به فضائل این امام همام پرداخت و گفت:امیرالمؤمنین شخصیتی‌ هستند که همه ویژگی‌های انبیاء و اولیاء قبل از خود را داشتند، بعد از رسول خدا (ص) اول شخصیت جهان اسلام و بعد از رسول خدا (ص) نیز افضل معصومین ایشان هستند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص)  که فرمودند اگر کسی می‌خواهد علم و دانش حضرت آدم(ع)، عزم و اراده حضرت نوح (ع)، حلم حضرت ابراهیم(ع)، زیرکی حضرت موسی(ع) و زهد حضرت عیسی(ع) را ببیند همه اینها در علی بن ابی‌طالب(ع) جمع شده است افزود: عشق ومحبت و پیروی امیرالمومنین (ع)، گناهان ما را از بین می برد، امام علی(ع) جایگاهی دارد مثل سر بر پیکر پیغمبر(ص)، لذا می فرماید: نام علی(ع) را به زبان آوردند؛ ذکر و عبادت است.

خطیب جمعه رابر با تبریک فرارسیدن سیزده رجب ولادت امیرالمومنین (ع)  گفت: در روایات از ماه رجب المرجب با اوصافى معنوى همچون ماه «شهرُ الاستغفار»،آمرزش‏ خواهى ؛ «رَجَبُ الفَرد» ماه تک، به ‏دلیل تنها واقع شدن و جدا شدن آن از سایر ماه‏ هاى حرام؛ «رَجَبُ الاَصَبّ» پیامبر (ص) می فرماید به‏ دلیل این که رحمت خداوند در این ماه بسیار بر امت من ریخته مى‏شود در این ماه معروف به  «شهرُ امیرِالمؤمنین»،به دلیل این که در سیزدهم رجب  ولادت  امیرالمومنین (ع) و دهم رجب المرجب مصادف با ولادت امام جواد (ع) است.

وی افزود:اعمال عبادى همچون روزه و دعا و نیایش و اعتکاف در این ماه از فضیلت بیشترى نسبت  به سایر ماه‏ هاى دیگردارد.

خطیب جمعه رابر اعتکاف؛ را از برکات انقلاب اسلامی خواندوگفت: اعتکاف؛خلوت دل براى نزدیک‏ تر شدن به خداست،آمادگی برای حضور در مهمانی خداوند منان است ،اعتکاف؛ عبادتی برای معنویت و خودسازی و زمینه سازبرای نزدیک ترشدن با خداست،

وی پدیده اعتکاف را از رویش های انقلاب اسلامی خواند و افزود:  امید است از فضای معنوی اعتکاف برادران و خواهران معطر شوند و بهره کامل را ببرند لازم می دانم از ستاد اعتکاف  و برادرانی که میزبان افطاری و سحری این معتکفین هستند تقدیر و تشکرکنم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود گفت: فرماندهى معظم کل قوا در هفته‏ اى که گذشت با اعطاى نشان ذوالفقار بالاترین نشان افتخار نیروهاى مسلح کشورمان به سردار حاج قاسم سلیمانى فرمانده رشید و دلاور سپاه قدس، از یکى از جهادگران مردان خدا و جان برکفان سپاه اسلام تقدیر کردند.

وی،با تبریک کسب مدال نشان ذالفقار از دستان مقام معظم رهبری به سرداری  که متعلق به این شهرستان است افزود: توفیق  روز افزون و  طول عمر باعزت برای این جهادگردرعرصه های جهاد رااز خداوند منان خواهانم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بااشاره به دعای مقام معظم رهبری برای سردار سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: ان شاءالله خداى متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگى ایشان را با سعادت و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سال‏ها جمهورى اسلامى با ایشان کار دارد. امّا بالاخره آخرش ان‏ شاءالله شهادت باشد.

وی، این دعاى مقام معظم رهبرى براى سردار سلیمانى یادآور دعاى امام على(ع) خواند و افزود: این دعاى مقام معظم رهبرى براى سردار سلیمانى یادآور دعاى امام على(ع)براى «هاشم بن عتبه مشهور به «مرقال» از سرداران سپاه اسلام که به پایدارى و استقامت شهرت داشت شخصیتی که در جنگ های با ناکثین و مارقین در کنار امیرالمومنین (ع) حضور داشت و یکى از چشمان خود را در میدان جنگ از دست داده بود، می باشد.  امیرالمؤمنین بعد از سخنان‏ آن مجاهد دست به دعا برداشتند براى هاشم طلب شهادت کردند و فرمودند: بار الها، (تو فیض) شهادت در راه خود و همراهى با پیامبر خویش(ص) را نصیبش فرما.

خطیب جمعه رابر با اشاره به چند ویژگی دریافت نشان ذالفقار سردار سلیمانى از دست فرمانده معظم کل قوا گفت: این نشان را باید نشانه ‏اى از رضایت ولى فقیه زمان دانست که رضایت خداى بزرگ از مجاهدان راه خدا را گواهى مى کند.

وی تصریح کرد: این نشان، نشانه ‏اى بود از تقدیر فرمانده از سربازى که نابودى داعش را ماه ‏ها پیش از غلبه بر داعشیان در نامه ‏اعلام داشت.

خطیب جمعه رابر گفت: اعطاى بالاترین نشان افتخار کشور به سردار سلیمانى، تجلیل رهبر و ملت ایران با همه خانواده‏ هاى سرافراز شهداى مدافع حرم، پدران و مادران، همسران و فرزندانى است که شایسته دریافت بهترین مدال‏هاى دنیوى و اخروى را مى باشند.

وی افزود: این نشان، نشانه ‏اى است از پاسداشت رزمندگان سپاه قدس ایران، قهرمانان حزب‏ الله لبنان، دلاورمردان حشد الشعبى عراق، غیرتمندان حشدالوطنى سوریه، دلیر مردان سپاه فاطمیون افغان، غیور مردان سپاه زینبیون پاکستان و همه لشکریان سپاه اسلام که سال‏ها در برابر متجاوزان غربى و تکفیرى‏هاى عربى ایستادندو مقاومت از خود نشان دادند .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نشان ذوالفقار را نشانه‏ اى از پیروزى نهایى مقاومت و قطب سلطه ستیز بر نظام سلطه دانست وگفت: این پیام را به استکبار جهانی می رساند که هر شخصی دست درازی از خود نشان دهد به کشور ما نگاه جنگی داشته باشد؛ با سیلی محکم  سردار رشید اسلام و سربازانش مواجه خواهند شد.

وی افزود: گورستانی که برای تکفیری های لعین آماده شده است آن  گورستان برای همه متجاوزگران عمیق تر و گسترده تر فراهم خواهد شد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به روزهای پایانی سال ۹۷ گفت: می دانید اوضاع اقتصادی سفره های معیشتی بخشی از جامعه را کوچک کرده است و مشکلاتی؛ اوضاع اقتصادی بر طبقه محروم و اوضاع  جامعه حاکم کرده است.

وی بااشاره به چندین راهکار برای یکسان سازی سفره های شب عید گفت: چه کنیم محرومین سفره یکسانی داشته باشد؟؛ همدردى مسؤولین با مردم جهت خدمت به محرومین، تلاش برای از بین بردن فاصله ها؛ سعی و تلاش کنیم این  فاصله های طبقاتی را کم کنیم، فعال کردن تشکلات خودجوش انقلابی و آتش به اختیار در حوزه  کمک رسانی را می طلبد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی از کسانی که هدایایی تقدیم دفتر امام جمعه کردند شبانه بدون اینکه  کسی آنها را بشناسندیا در فضای مجازی رسانه منتشر شود محترمانه به  دست نیازمندان  می رسانداز همه آنهایی که سبب خیرند آتش به اختیار در این تحریم اقتصادی به فکر همنوعان مستضعف هستند و همچنین از کاسیان با اصنافی که هنوز دغدغه محرومین و  مستضعفین دارندو  دنبال یکسان سازی سفره مردم هستند تشکر کرد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب