پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:22:32 - شنبه 3 فروردین 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خلوت عاشقانه معتکفان در رابر /تصاویر
بیش از ۳۰۰معتکف رابری حال و هوای معنوی وصف ناپذیری درخلوت سه روزه با خدای متعال را ثبت کردند.

به گزارش “صبح رابر”؛ نوروز ۹۸ با ایام اعتکاف همراه شد. امسال بیش از ۳۰۰نفر سال کهنه را در جمع دوستان معتکف خود نو کردند تا همراه با بهار طبیعت، دل های خود را نیز بهاری کنند.

اعتکاف امسال در شهرستان رابر در پنج مسجدشهرستان؛ مسجد هنزاء، مسجد ننیز ومساجد جامع ، صاحب الزمان و مسجد الرضا رابرانجام شد و برای معتکفین تجربه اعتکاف با سال نو؛ فرصتی ناب مناجات دراعتکاف برای رسیدن به ضیافت الهی و قرب وصال بود ودر لحظات عرفانی تحویل سال، دعای خالصانه جمع معتکفین از درگاه خداوند سبحان  ” اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج” بود و سالی سرشار از برکت و معنویت را مسئلت داشتند.

این ایام انس با خدا با دعای کمیل، دعای ندبه، زیارت عاشورا،ختم قرآن و ختم قرآن برای شهدا شهرستان و شهدای گمنام و شهید محسن حججی،سخنرانی، مداحی و پاسخ به شبهات و سوالات معتکفین با حضور مداحان و سخنرانان برجسته شهرستان همراه بود.

و همچنین توزیع کتاب “علی (علیه السلام)الگوی بشریت اعتکاف و شرایط و احکام ” تالیف عبدالمجید دشتی برازجانی شرح گویا نکاتی زیبا از شهید مطهری در مورد امام علی (علیه السلام)، توضیحی در مورد اعتکاف ، شرایط احکام و آداب آن ، ذکر برخی آداب دعا برگرفته از کتاب شریف معراج الساده ، اعمال ایام البیض و عمل ام داووددو تعقیبات نماز  از دیگر برنامه های این ایام بود.

مسن ترین این کاروانِ دلدادگی در مسجدجامع شهر رابر ، ۸۶ سال سن داشت و کوچک ترین آن ۱۰ ساله بود  هر دو، دستان خالی خود را تقدیم درگاه الهی کرده اند،چه زیباست آرزوی مشترک آنها دعای فرج امام زمان (ع) بود.

لیلا حسینخانی، مسن ترین معتکف مسجد جامع رابراین سومین سالی بود که معتکف شده؛ دلش قفل شده بود  به دانه های تسبیح که لحظات  دلداگی را می شمرد وشکرگزارنعمات الهی بود و می گفت: همه کاره خداست آرزوی رفتن به خانه خدا  و کربلا را دارم امیدوارم که ناتوان نشوم و دوباره سال بعدهم متعکف شوم.

 

یکی دیگر ازمعتکفین به نام صغری ستوبر که ۸۵ سال داشت میگوید: دو سال در مسجد جامع گنجان و امسال به دلیل مرمت مسجدروستا در مسجد جامع رابر معتکف شدم .

این خواهر شهید احمد ستوبر از آرزوی رفتن به کربلای معلی می گفت: دوست دارم حداقل برای یک بارهم شده  به سفر کربلا بروم آرزو میکنم اسلام پایدار باشد.

وی گفت: برادرزاده ام رضا(زمان الله) یکسال و نیم داشت و مهدیه کوچک بود که پدرش مفقود الاثر شد رضا سنگر پدرش را ادامه داد و از شهدای غدیر شد.

کلثوم حسینخانی معتکف ۸۳ ساله مسجد جامع رابر گفت: آرزو دارم هر ساله درمراسم معنوی اعتکاف شرکت  کنم آرزوی  رفتن به  کربلا را دارم.

 

کوچکترین معتکف فریبا مقدم  دختر ۱۰ساله ای هست که سه سال متوالی درمراسم اعتکاف حضور دارد گفت: آرزوی ظهور حضرت مهدی (عج) را دارم و آرزو دارم همه مسلمانان به بهشت بروند و همه مریض ها شفا یابند و آخرین نفر آنها مادرم.

نازنین فاطمه کریمی  متولد ۱۳۸۸ بود دوست داشت با خدای خود راز و نیاز کند و سال دیگر هم شرکت کندو آرزو داشت هر چه زودتر بابای خود را ببینند .

فاطمه کریمی معتکف ۱۱ساله گفت: اولین بار است معتکف شدم آرزوی رفتن به سفرمشهد مقدس را دارم.

سید عالمه حسینی هرساله در مراسم اعتکاف حضور دارد مجری برنامه های فرهنگی بود به همه معتکفین مسجد جامع عیدی ۲هزار تومانی تا نخورده ای به رسم یاد بود هدیه کرد که همه معتکفین برای همسر شهیدش و  رفتگان او  صلوات هدیه کردند و برای خود او آرزوی سلامتی و سربلندی داشتندو نیز برای بانیان این مراسم معنوی دعای خیر نمودند.

چند روز دور شدن از جمع خانواده، محیط کار، درس و مشق زندگی؛ چندروزماندن برای به ‌دست آوردن آزادی دوباره، رهایی از بند هوا و هوس، تمرین دور شدن از شیطان، تجدید میثاق با فرشته‌های خداست.
چه لحظات شیرینی است و آنها که رفته‌اند می‌گویند: تا نروی متوجه نخواهی شد، باید خودت فضا را حس کنی. حال و هوایی وصف‌ناپذیر که گویای عظمت، پاکی و خلوص دراعتکاف است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب