پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:09:30 - شنبه 3 فروردین 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سال ۹۸ سال فرصت هاست/انتظار کمک از غرب را نمی توان داشت
خطیب جمعه رابرگفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری؛ انتظار کمک از غرب را نمی توان داشت می توان از غرب انتظار خیانت و توطئه و خنجر زدن از پشت را داشت، انتظار کمک و صداقت و همراهی را نمی توان از غربی ها داشت.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی در اولین خطبه های عبادی سیاسی سال ۹۸ در رابر، ضمن تبریک فرارسیدن سال علوی، سال رجبی، سال نو و بهار طبیعت ، سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به سال رونق تولید،کالا و اقتصاد شد، گفت: معمولا با آغاز تعطیلات؛ سیر و سفر و تفرج و سیاحت در راه است لذا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را خواستار شد .
وی افزود: طبق گزارش استانی در ۲۴ ساعت گذشته از تعطیلات عید نوروز ۱۸ نفر در استان کرمان جان خود را ازدست داده اند؛ این آمار تاسف بار است، چرا که ۱۸ خانواده در این ایام عید عزادار شده اند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی مردم را در ایام تعطیلات عید نوروز به رعایت قوانین و دستورات راهنمایی و رانندگی دعوت کرد که برای سلامت مان مفید است.
خطیب جمعه رابربا اشاره به چهار موضوع فرمایشات مقام معظم رهبری در اولین روز سال نو در اجتماع عظیم و پر شور عزاداران حرم رضوی گفت: سخنان معظم له در بحث اقتصاد و شعار سال رونق تولید، کالا واقتصاد است، مقام معظم رهبری فرمودند: برای شکوفایی اقتصاد کشور احتیاج به اقدامات مجاهدانه و عالمانه داریم با تنبلی و کم انگیزگی موضوع اقتصاد کشور حل نمی شود؛ کشور نیاز به مدیریت جهادی دارد.
وی گفت: مقام معظم رهبری در بحث رونق تولید با اشاره ای به دوران دفاع مقدس فرمودند: قدرت های مالی، سوسیالیستی، کمونیستی بهترین امکانات جنگی را به صدام لعین می دادند برای حداقل امکانات جنگی که سیم خاردار بود به کشور ما ممانعت می کردند؛ رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: اگر در جنگ به ما تانک وموشک می دادند به فکر تولید نمی افتادیم و وابستگی باقی می ماند، احتیاج از میان نمی رفت، مثل کشورهای دیگر خودشان سلاح دارند؛ اما قدرت ندارند فنآوری ندارند؛ بحمدالله کشور ایران هم قدرت دارد و هم توان علمی و هیچ وابستگی به کشور غربی ندارد.
وی تصریح کرد: در اقتصاد باید از نگاه وابستگی و نگاه بیرون کشور بیرون بیایم، معظم له فرمودند: نگاه را معطوف به اقتصاد داخلی کشورمان کنیم برخی سال کشورمان را سال تهدید می دانند اما بنده مطلقا این را قبول ندارم سال ۹۸ سال فرصت هاست.
خطیب جمعه رابرگفت: مقام معظم رهبری فرمودند: در سال ۹۷ عده ای تحت تاثیر جنگ روانی کشورقرار گرفتند یکی از این احمق های درجه یک آمریکایی گفته بود که ما اگر از برجام خارج شویم، در خیابان های ایران شورش می شود و مردم نان هم نمی توانند بخرند، یکی دیگر از همین احمق های درجه یک هم اظهار کرد که کریسمس سال ۲۰۱۹آمریکا می خواهند در تهران جشن به پا کنند.
وی در ادامه گفت: درجنگ اقتصادی این احمق ها تحت تاثیرات جنگ روانی غرب قرار گرفته اند همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس احمق هایی بودند تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار گرفته بودند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل ما با دولت غربی عنوان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری؛ انتظار کمک از غرب را نمی توان داشت می توان از غرب انتظار خیانت و توطئه و خنجر زدن از پشت را داشت، انتظار کمک و صداقت و همراهی را نمی توان از غربی ها داشت.
وی با بیان اینکه کانال مالی جدید اروپا به شوخی تلخ شبیه است وهیچ معنایی نداردگفت: در گذشته اروپایی ها از پشت به ما خنجر زدند و خیانت کردند. اکنون اروپایی ها همان مسیر خیانت و خنجر زدن از پشت را ادامه می دهند.
امام جمعه رابر گفت: غربی ها اعلام کردند: برای عربستان تأسیسات هسته ای، کارخانه تولید موشک می سازند، معظم له فرمودند:اگر بسازند بنده شخصاناراحت نمی شوم چون می دانم ان شاءالله دردوران نه چندان دوری این تاسیسات هسته ای و سلاح های موشکی به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد این پیش بینی بود که مقام معظم رهبری در روز عید به مردم مسلمان های دنیا هدیه دادند .
وی، گفت : مقام معظم رهبری اشاره ای به بنیه ای دفاعی کشور داشتندو فرمودند: به کوری چشم دشمنان جمهوری اسلامی موشک های نقطه زن و دقیقی دارد هر وقت هر دشمنی به این کشورها دست درازی کند با این موشک ها درهم کوبیده خواهند شدواز بین خواهند رفت بااکراه غربی ها توان دفاعی را با قدرت و با سرعت ادامه خواهیم داد .
خطیب جمعه رابر با ابراز گلایه ای از مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس چند طرح و لایه در مقابل خباثت های آمریکا ارائه داده و تصویب کردند. چقدر آمریکایی ها در سال ۹۷ خباثت و خیانت ازخود نشان داد؛ آیا مجلس شورای اسلامی به وظیفه خودعمل کرد ؟، این برای نمایندگان خانه ملت یک تذکر است که باید به موقع به وظایف خود عمل کنند طرح و لایحه بدهند.

وی با اشاره به جنگ یمن در ششم فروردین سال جاری گفت: پنجمین سال جنگ یمن آغاز خواهد کرد چهار سال بر مردم یمن گذشت در ظاهر تنها دو کشور عربستان و امارات در حال تجاوزو بمباران به مردم یمن بودند اما درواقع کشورهایی مثل انگلیس، فرانسه وآمریکا بازیگرانی مثل رژیم صهیونیست کارگردانی مثل آمریکا پشت این جنگ و جنگ رامدیریت می کردند .
خطیب جمعه رابر گفت: در چهار سال جنگ با یمن؛ بیش از ۲۵۰ هزار حمله هوایى علیه یمن انجام داده و بیش از نیم میلیون موشک، بمب وخمپاره به سمت یمن شلیک کرد، تجاوز ائتلاف سعودی باعث شهادت ۶۰ هزار یمنی و ۸۵ هزار کودک بی پناه و مظلوم شد این تجاوز یک میلیون و ۸۰۰نفر از کودکان یمن را به شدت دچار سوء تغذیه کرده است.
وی با بیان اینکه در یمن یک جنگ جهانی کوچک اتفاق افتاده است افزود:حقوق بشر و رسانه های دنیا در جنگ چهارساله یمن روزه سکوت گرفته اند٬ از طرفی دیگر انصارالله یمن با رشادت؛ ایستادگی و مقاومتی که از خود نشان دادند بحمدالله بر۱۱ استان یمن مسلط شدند.
حجت الاسلام گفت: تنگه باب المندب که یک نقطه حساس برای اسرائیلی ها بود اسرائیلی ها تمام تجارت خود را از این تنگه عبور می دادند سالهایی که می گذشت ۱۵ میلیاد دلار اسرائیل صادرات و واردات به کشور های دیگرداشت. این جمله از اولین نخست وزیر اسرائیل است که می گفت: ما از طرف خشکی در محاصره هستیم و در دریا تنها راه عبور و مروربا جهان ودسترسی به قاره های دنیا فقط تنگه باب المندب است بحمدالله انصارالله و انقلابیون یمن بر این تنگه مسلط شدند.
وی خطاب به سعودی ها گفت: “دیو بزرگ آمریکا در ایران، عراق ،سوریه و افغانستان در باتلاق نشست توی بچه توله ای که به ظاهر طراح این جنگ هستی، خط محور و کلید دار آمریکایی هاهستی بدان! با این جنگ آل سعود به آل سقوط تبدیل خواهد شد”.
خطیب جمعه رابر در پایان از حضور معتکفین امروز در خطبه های نماز جمعه تقدیر و تشکر کرد و گفت: در اعمال ام داوود معتکفین برای آن عزیز سفر کرده دست به دعا برداریم.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب