پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:21:26 - جمعه 16 فروردین 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پاسدار؛ قطع کننده دست شیاطین / آمریکا در سیل اخیر ایران رسوا شد/راه برداشتن تحریم ها بی اثرکردن آنها بارونق تولیداست / رؤسای جمهورآمریکا؛مصداق امروز طاغوت است/ عاملان تحریم ها تروریسم اقتصادی است
خطیب جمعه رابر گفت: مقام معظم رهبری؛ رؤسای جمهورآمریکا و برخی از کشورهای منطقه را به عنوان مصداق امروز طاغوت دانستند و فرمودند: طاغوت در واقع همان جریان خط مقابل حرکت توحیدی است؛ مصداقش رئیس جمهور آمریکاست چرا که عملکرد این طاغوت در سیل اخیر کشور مان را همگان دیدیم با آمدن سیل در کشور ما؛ آمریکا رسوا شد.

به  گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های آخرین جمعه ماه رجب؛ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: قلب انسان با تقوا؛ چنان آینه است و حضرت حق چون آفتاب. هر قدرآینه پاکیزه و صیقلی باشد همان‌قدر نور الهی برآن تابان می گرددو همه  جا را  روشن می کند.

وی افزود: انوارقدسیه الهی بر قلبی می‌تابد که عاری از گناه و رذایل اخلاقی باشد، قلبی آفتاب بر او می تابد که اهل فضائل اخلاقی باشدو تقوای الهی را مراعات کند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به فرارسیدن سوم شعبان یکی از ویژگی ها یا صفت امام حسین(علیه السلام) در ۵۵ سال قبل از  صحنه  کربلا را شجاعت خواند و عنوان کرد: امام حسین (ع) را بیشتر در روز عاشورا می شناسند اما آن حضرت ۵۵سال قبل صفحه کربلا در بین مردم زندگی کرده است در این سال ها یکی از صفات بارزی که قبل از عاشورا و در روز عاشورا در وجود اقدس امام  حسین (ع) هویداست صفت شجاعت است.

وی با اشاره به سه قوه انسان؛ غضب، شهوت و تفکر و تعقل گفت: هر کدام از این قوا اگر کنترل شود اثراتی دارد؛ اگرقوه غضب کنترل شد ثمره آن شجاعت و اگر قوه شهوت کنترل شد ثمره آن عفت و پاکدامنی می شود و استفاده از تفکر و تعقل ثمره اش حکمت است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه هر انسانی غضب خویش را  کنترل کرد ثمره آن  شجاعت می شود گفت : در روایات انسان شجاع از دید معصوم  ویژگی های دارد؛ علامت انسان شجاع صداقت،خویشتن داری در هنگام  زمینه و شرایط گناه، به هنگام عصبانیت حق را گفتن ونخوردن مال حرام و  عدم  ظلم در انسان دارای قدرت و  مسئولیت است.

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه انسان های ترسو نان به نرخ روز می خورند گفت: قلب امام حسین(ع)؛مملو از شجاعت است امیرالمومنین (ع) فرمودند:  اولین پیروزی به دست امام حسین(ع) فتح شد.

حجت الاسلام  علیدادی  سلیمانی با تبریک فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، گفت: ماه شعبان یکی از سه ماه پر فضیلت است هر انسان مؤمنی می تواند خود را در چشمه سار این ماه پاک و به سوی کمال  الهی نزدیک کند.

وی با بیان اهمیت ماه شعبان افزود: در این ماه شخصیت های بزرگ و ارزشمندی، ستارگان آسمان امامت و ولایت به دنیا آمدند، در سوم شعبان؛ ولادت با سعادت اباعبدالحسین حسین بن علی (ع)، چهارم شعبان؛ ولادت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع)، پنجم شعبان؛ ولادت امام سجاد(ع) و در نیمه شعبان؛ این ولادت ها با ورود ولی نعمت هستی عالم با تولدامام زمان (عج)  کامل می‌گردد.

امام جمعه رابر بیان کرد: ماهی که در آن شهادت نیست جشن و سرور است. شعبان؛ ماه بسیار شریفی است، ماهی  منصوب به پیغمبر بزرگوار اسلام، در روایتی پیامبر اکرم (ص) فرمودند: رجب ماه خداست، شعبان ماه من پیغمبر و رمضان ماه امت من پیغمبراست  برخی احادیث ازشعبان به عنوان سید و سرور ماه ها تعبیر کردند.

وی با اشاره به سفارش  بزرگان دین در این ماه بر مداومت و خواندن مناجات شعبانیه یادآورشد: در سحرهای ماه شعبان دلهای خود را با این مناجات صیقل دهید.

خطیب جمعه رابر گفت: طلوع آفتاب سوم شعبان؛ سالروز طلوع شمس معنویت است روز ولادت با سعادت مبشر رحمت مصلح بشریت حسین بن علی(ع) مقارن به روز پاسدار نامگذاری شده است.

وی با تبریک این روز عظیم به پاسداران و سبزپوشان خدوم و جهادی گفت: پاسدار در لغت به معنای نگهبان و مراقب است. پاسداران کسانی هستند که در حساسترین لحظه های تاریخ از میان خلق برمی خیزند و همچون دژ محکمی مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت گام برمی دارند این روز عظیم را به سبزپوشان،بسیجیان و متعهدان و متخصصان این نظام تبریک و تهنیت عرض می کنم .

وی پاسدار را قطع کننده دست شیاطین خواند و افزود: هرشیطانی که به خاک این مملکت دست درازی کند با دژمحکم  پاسداران عزیزمواجه خواهند شد پاسدار اگر نبود؛ هیچ چیز نبود و هیچ  چیز نمی ماند پاسداران بازوی نظام انقلاب اسلامی بودند؛ هستند و خواهد بود .

خطیب جمعه رابر پاسداران را بازوی انقلاب دانست و گفت: انقلاب با وجود پاسداران به خود می بالد، پاسداران کسانی هستند  قبل از چهل سالگی انقلاب اسلامی خدمات شایانی علی الخصوص درجنگ تحمیلی  هشت ساله همگی دیدند قبل از چهل سالگی به وجود پاسدارنیاز بود امروز هم نیاز است و  فردای کشور به وجود پاسداران و سبزپوشان متخصص و متعهد این کشور نیازمند است.

وی تصریح کرد: پاسداران؛ لباس عفاف و تقوا پوشیده اند و به استقبال معنویت رفته اند، پاسداران در خط ابا عبدالله  الحسین (ع) و یاران او حرکت می کردند چه زیبنده بود نامی که  امام راحل  در این روز ولادت امام حسین(ع) برای  پاسداران  انتخاب کرده اند.

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی با تیریک چهارم شعبان ولادت باسعادت افسررشید اسلام حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز گفت:جانبازان به تاسی و الگو پذیری ازافسر رشید اسلام حضرت  ابوالفضل(ع) کردند و این روز را به همه جانبازان تبریک عرض می کنم.

وی با تبریک  فرارسیدن  پنجم شعبان سالروز ولادت امام سجاد (ع)گفت: سید عابدان و بزرگ پیام آور قیام عاشوراست امیدوارم از این میلاد ها در ماه شعبان بهره ببریم.

خطیب جمعه رابر با اشاره به  نکاتی از سخنان مقام معظم رهبری در عید مبعث با مسئولان نظام  و اقشار مختلف مردم گفت: سیلی که در استان های کشوراتفاق افتاد به نوعی وحدت را در دنیا به  رخ  کشید وحدت بین مسئولین، نیروهای مسلح و مردم با دل و جان پای کارآمدند درکنار مردم وپا در رکاب مردم حرکت کردند؛ این سیل؛ فاجعه برای همه مردم  بود.

وی با اشاره به سیل اخیرکشورمان وحدت بین  مردم، مسئولین ونیروهای مسلح افزود: مقام معظم رهبری فرمودند:کار اصلی جبران خسارات پس از فرو کش کشیدن سیل است کارتمام نشده است به مسئولان تأکید کردند:کار اصلی بازسازی ویرانی ها این سیل بعد از آن هست؛ می طلبد مسؤولان نظام  به جد وارد عمل شوند دست آن عزیزانی که از خانه خود محروم شدند دستگیری کنند.

خطیب جمعه رابر گفت: مقام معظم رهبری؛ رؤسای جمهورآمریکا و برخی از کشورهای منطقه را به عنوان مصداق امروز طاغوت دانستند و فرمودند: طاغوت در واقع همان جریان خط مقابل حرکت توحیدی است؛  مصداقش رییس جمهور آمریکاست چرا که عملکرد این طاغوت در سیل اخیر کشور مان را همگان دیدیم با آمدن سیل در کشور ما؛ آمریکا رسوا شد.

وی افزود:آن کسی که بارها از تریبون های رسمی نطق او را شنیده اید مشکل من با دولت ایران است نه با مردم ایران، ببینیدچگونه تحریمی را صادر کرد، رسوایی سیل اخیر رسوایی آمریکا در ایران از یکسو،  قطعیت دشمنی دشمن و غیر مصالح آمیز بودن دشمنان بر همگان و دنیا آشکار رساند وقتی ساختاری مثل هلال احمر، نهاد امداد رسانی؛ تحریم می شود این تحریم بشریت و انسانیت است عاملان این تحریم به دنبال نسل کشی آشکار هستند .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت : رفتاری که عاملان تحریم از خود نشان دادند تروریسم اقتصادی میتوان از آن  نام برد. کجای دنیا به یک مجروح، بیمار و سیل زده ای که خانه و کاشانه ای ندارد مورد تحریم  واقع می شود، خوی و غصب دشمنی رئیس جمهور آمریکا را همه دنیا و مردم به وضوح دید از سوی دیگر این حقیقت برای مردم ایران  آشکار شد کشور ما دارای ظرفیت بسیارعظیم است با بهره گیری از توان داخلی میتوانیم به مشکلات پیروز شویم .

وی با اشاره به بیست فروردین روزملی فنآوری هسته ای و تجربه گران بها و هزینه سنگینی که ایران در مذاکرات  هسته ای  به دست آورد عنوان کرد: دو تجربه سنگین در مذاکرات  هسته ای به دست آوردیم؛  مردم ما خوب درک کند مشکلات اقتصادی ریشه داخلی دارد، تنها راه  حل آن  تکیه بر توان داخلی است عوامل خارجی نمیگویم در مسایل داخلی بی تاثیر نیست اما  تاثیر آن بسیار کمترازعوامل داخلی است.

وی با بیان اینکه در مشکلات اقتصادی اولین تجربه از مذاکرات هسته ای این است باید نگاه به توان داخلی کشور معطوف بودگفت: نباید نگاه معطوف به  خارج کشور بود، برای این تجربه سنگین به تعبیری تجربه تلخ  به عنوان مثال کنترل نرخ ارز در سال۹۷ ؛ بانک مرکزی توانست با اجرایی برخی مقرارات بدون هیچ کشور خارجی نرخ ارز کشور را کنترل کند پس ما می توانیم نگاه مان را معطوف به داخل کشورکنیم و این تجریه  تلخی بود که در مذاکرات  هسته ای به دست  آوردیم.

وی با اشاره به تجربه مهم دیگر ایران گفت: با مذاکرات نمی توانند تحریم ها را از بین ببرد، حتی مذاکرات سبب شدیدتر تحریم ها  می شود.

خطیب جمعه رابرخاطر نشان کرد:  تنها راه برداشتن تحریم ها؛ مذاکره نیست، راه برداشتن تحریم ها بی اثر کردن تحریم است، بی اثر کردن تحریم با تقویت استحکام درونی صورت می‌گیرد .

وی افزود: درون زایی اقتصاد کشور؛عدم وابستگی به  خارج را جلب می کند، نگاه به خارج از این کشور را از بین می برد وقتی اقتصاد کشور شکوفا شد نگاه معطوف به داخل کشورشد؛ تحریم ها بی اثر می شود .

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: راه برداشتن تحریم ها بی اثر کردن تحریم هاست اقتصاد داخل را پویا و با رونق تولید اشتغال ایجاد می شود و معضلات اجتماعی کاهش می یابد.

وی با اشاره به  روز۲۱فرودین ۱۳۷۸گفت: بیست سال  قبل شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی که مرگ تاجرانه برای خود از خداوند منان  طلب می کرد  شهادت؛  مرگ تاجرانه است روح جبروتی این شهید بزرگوار را با روح اولیاءالله ، امامان معصوم محشور گردد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب