پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:24:47 - چهارشنبه 28 فروردین 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجرای طرح “جهاد همبستگی ملی” باعث سرعت‌بخشی در بازسازی مناطق سیل‌زده می‌شود/محوریت بسیج و مساجد در کمک به سیل‌زدگان اعتماد مردمی را به دنبال دارد
هفته گذشته رئیس سازمان بسیج طی بازدید از مناطق سیل‌زده گلستان، با رونمایی از طرح “جهاد همبستگی ملی”، از بسیج همه امکانات و توان این نهاد مردمی برای بازسازی مناطق سیل‌زده دوشادوش دولت خبر داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته رئیس سازمان بسیج طی بازدید از مناطق سیل‌زده گلستان، از طرح “جهاد همبستگی ملی” رونمایی کرد. به گفته سردار غیب‌پرور، بسیج در طرح جهاد همبستگی ملی، در بازسازی مناطق سیل‌زده با دولت مشارکت نزدیک خواهد داشت.

در این طرح قرار است هر مسجد در سراسر کشور ساخت یک منزل مسکونی و هر کاسب، تأمین یک کالای اساسی را عهده‌دار شود و مجموعه بانک‌های کشور نیز، هر بانک یک مدرسه را تقبل کنند.

تمهیدات لازم برای اجرای این طرح که برای بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده کشور با همت مردم و محوریت مساجد انجام خواهد شد، در حال انجام است. این اقدام یک دعوت ملی است که توسط بسیج صورت گرفته و سامانه‌ای در این راستا در تمام حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سراسر کشور فعال خواهند شد.

در همین راستا معاونان عمران استانداری‌های کشور با اعلام حمایت از طرح جهاد همبستگی بسیج، آن را عاملی برای تسریع در روند بازسازی مناطق سیل‌زده کشور خواندند و اجرای طرح با محوریت مساجد را عامل اعتمادزا برای جلب کمک‌ و مشارکت مردمی دانستند.

 

معاون عمرانی استانداری قزوین:

اجرای طرح “جهاد همبستگی ملی” باعث سرعت‌بخشی در بازسازی مناطق سیل‌زده می‌شود/ اصناف قزوین در کار خیر پیشقدم هستند

علی فرخ‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اجرای طرح “همبستگی ملی و هر کاسب یک کالای اساسی” در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است و آحاد جامعه در این ماه پرخیروبرکت در انجام کارهای خیر پیشتاز بوده و مشارکت‌های عمومی افزایش پیدا می‌کند؛ لذا این طرح می‌تواند کمک کند تا کمک‌های مردمی را به شکل بهتری سازماندهی کرد.

وی افزود: حضور در مساجد در ایام پرفضیلت ماه رمضان فرصتی است تا بخشی از مشکلات مناطق سیل زده را رفع کرده و به دولت در بازسازی مناطق سیل زده کمک کنیم‌.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: در سیل اخیر استان قزوین نیز حضور مجموعه سپاه را پابه‌پای فرمانداران و مدیریت بحران در شهرستان‌ها و سایر نقاط مختلف استان سیل زده شاهد بودیم که برای پاکسازی مناطق سیل زده تلاش می‌کنند.

وی عنوان کرد: هموطنان ما اکنون چشم به راه کمک‌های مردم هستند که در ماه رمضان کمک مالی افراد متمکن و برخوردار افزایش پیدا می‌کند و با توجه به شروع فصل گرما در مناطق جنوبی کشور ضرورت احداث سرپناه در زمانی سریع‌تر بیشتر الزام یافته است.

فرخ‌زاد تاکید کرد: امیدواریم با اجرای طرح جهاد ملی همبستگی موضوع بازسازی مناطق سیل زده سرعت پیدا کرده و مشکلات هموطنان ما زودتر برطرف شود و بسیج اصناف قزوین همیشه ثابت کرده اند که در انجام امور خیر پیشقدم هستند.

وی بیان کرد: ما حضور پررنگ بسیج در تمام عرصه‌های عمرانی کشور را شاهد هستیم، به طور مثال در دهه فجر سال گذشته و در چهل سالگی انقلاب ۴۰هزار پروژه توسط بسیج سازندگی کشور در هر استانی بنا به فراخور منطقه شروع کردند.

معاون عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: همچنین در پروژه‌های بزرگ دولتی بعضا اگر کمبود اعتبار یا نقدینگی داشته باشند مجموعه سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در بخش‌های مختلف ورود پیدا کرده و به عنوان یک بازوی اجرای برای پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: اکنون نیز با توجه به جاری شدن سیل در کشور مجموعه سپاه در عرصه سازندگی به کمک دستگاه‌های مربوطه آمده و انجام امور را تسریع می‌بخشند.

فرخ‌زاد ابراز کرد: در سیل قزوین نیز در بازدیدهای شبانه که از نقاط حادثه خیز استان داشتم شاهد فعالیت نیروهای بسیجی در تامین امنیت و اطلاع رسانی و هشداردهی به مردم بودیم که در نقاط حادثه خیز مستقر بوده و پا به پای نیروهای دولتی کمک می‌کردند.

وی عنوان کرد: در موضوع بازسازی مناطق سیل زده و سایر موضوعات، نیروهای بسیج و سپاه در حوزه بسیج سازندگی و بسیج مهندسین و اردوهای جهادی مساعدت و همکاری را دارند.

این مسئول گفت: یکی از اتفاقات خوبی که افتاده این است که مشکلاتی که در جمع‌آوری کمک‌ها برای زلزله زده‌های کرمانشاه وجود داشت در این سیل اخیر برطرف شد.

وی تصریح کرد: سه مجموعه هلال احمر، کمیته امداد و سپاه برای این امر مشخص شدند تا مجموعه کمک‌های مردمی به صورت هدفمند جمع آوری و ارسال شوند و با برنامه‌ریزی به صورت متناسب و متوازن به اقشار مختلف و مناطق مختلف توزیع کنند.

فرخزاد در پایان گفت: بخش عمده‌ای از این کمک‌ها که توسط مجموعه بسیج و سپاه و کمک‌های مردمی از ستادهای مردمی جمع آوری شد مشکلاتی که در کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه بود، برطرف شد.

 

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

محوریت بسیج و مساجد در کمک به سیل‌زدگان اعتماد مردمی را به دنبال دارد

مهرداد سالاری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص طرح «جهاد همبستگی ملی» برای کمک به سیل زدگان کشور که از سوی رییس سازمان بسیج مستضعفین اعلام شد و محور قرار گرفتن مساجد در این طرح اظهار داشت: اینکه مردم بخواهند کمک هایشان را یک جا جمع کنند و مسجدمحور باشند و ائمه جماعات نیز زحمت آن را بکشند بسیار کار خوب و پسندیده ای است.

وی با تاکید بر لزوم حضور دولت برای جبران بخش اعظمی از خسارات وارده به سیل زدگان افزود: کمک های مردمی با توجه به حجم خسارات وارده تنها گوشه ای از کار را می تواند انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: حجم خسارات استان کرمانشاه در سیل اخیر – که جزو کم آسیب ترین استانها بود- یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است، اما خسارات استان‌های دیگر از جمله لرستان حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تا الان برآورد شده است.

وی تاکید کرد: در واقع بعید است این خسارات سنگین تنها با کمک های مردمی جبران شود، لذا دولت در حال تدوین برنامه ای برای این کار است، اما در هر صورت ساماندهی کمک های مردمی توسط مساجد کار بسیار خوبی است و به جای اینکه اشخاص این کار را انجام دهند و آن عدم اعتماد به اشخاص باشد، چنانچه مساجد وارد میدان شوند، مردم به مساجد اعتماد دارند و توسط مساجد این کار انجام شود بسیار کار خوبی است.

سالاری افزود: اکنون دستگاه تخصصی که منازل سیل زدگان را می سازند، طبق قانون بحران بنیاد مسکن است و اگر مساجد این کمک ها را جمع کنند، طبیعتا می توانند خودشان هم در اجرا کمک کنند و گوشه ای از کار را بگیرند، کما اینکه قبلا این کارها انجام شده و خیلی هم خوب بوده است و من به این موضوع و نقش اثرگذار مساجد در این زمینه اعتقاد دارم.

وی خاطرنشان کرد: تمام کمک های مذکور از سوی مساجد خوب است، اما کار ساخت مسکن سیل زدگان باید از کانال دستگاه تخصصی صورت بگیرد.

این مسئول افزود: بسیار بهتر است که دستگاه تخصصی در زمینه ساخت اقدام کند چرا که بنیاد مسکن مسئول خواهد بود و اگر هر جای دیگر هم زحمت آن را بکشند، مسئولیت قانونی از جمله پروانه ساختمانی، تعیین زمین، تائیدیه و… با بنیاد مسکن است و باید به ناچار بنیاد مسکن زحمت آن را بکشد و قانونگذار بنیاد مسکن را به عنوان دستگاه تخصصی معرفی کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اشاره ای نیز به نقش اثرگذار بسیج در کمک رسانی در جریان اتفاقاتی چون سیل اخیر افزود:  بسیج در جمع آوری کمک ها می تواند بسیار موثر عمل کند چرا که بسیج از خود مردم است و مردم به آن اعتماد دارند.

وی بیان داشت: بسیجیان قطعا گوشه ای از کار را می گیرند و کار را انجام دهند به خصوص در ساخت و سازها می توانند کمک کنند.

سالاری بار دیگر به نقش مساجد اشاره کرد و یادآور شد: مساجد با اعتبار دولتی ساخته نمی شوند و از قدیم الایام مردمی بوده و توسط هیئت امنا با جمع آوری کمک‌های مردمی ساخته شده است و چون با کمک مردم ساخته شده، مردم اهمیت و اعتقاد خاصی به نقش مساجد دارند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این که مساجد کمک‌ها را جمع‌آوری کند و با هماهنگی بنیاد مسکن که هر مسجد کار نظارت و کمک به ساخت منازل را داشته باشند، کار بسیار خوب و پسندیده ای است.

وی در خصوص تامین کالاهای اساسی توسط کسبه در قالب طرح «جهاد همبستگی ملی» نیز گفت: در حال حاضر دولت امکانات محدودی برای خرید کالاهای اساسی دارد و برای مثال می تواند رقم محدودی برای کسانی که کالاهای اساسی اشان از بین رفته تعیین و پرداخت ند اما قطعا کسانی که وسایلشان از بین رفته به رقم های بیشتری نیاز دارند و قطعا وسایل مورد نیاز یک زندگی با این رقم تامین نمی شود و کمک کسبه در این زمینه بسیار موثر خواهد بود و می تواند رقم دولت و کمک های مردمی در کنار هم قرار گیرد.

سالاری در خصوص ساخت یک مدرسه توسط هر بانک نیز افزود: بانک ها معمولا به این شکل می‌توانند کمک کنند که برنامه ریزی برای کمک به ساخت مدارس، ورزشگاه و… را انجام می دهند و در مناطق زلزله زده نیز این کار را کردند و قطعا در مناطق سیل زده نیز این کار را انجام می دهند اما منابعشان محدود است و نمی توان آنها را اجبار کرد.

وی تصریح کرد: تعداد بانک های کشور نسبت به انجام این کار بسیار کم است و قطعا دولت باید در این زمینه اعتباراتی را که قرار می دهند، در بحث زیرساخت‌ها هزینه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به نظر من هر بخش و دستگاهی که علاقمند به کمک باشد جای تقدیر و تشکر دارد و بانک ها هم معمولا کمک می کنند همانطور که در بحث زلزله این موضوع را ثابت کردند اما نمی توانند ساخت مدارس مناطق سیل زده را به صورت کامل پوشش دهند و نمی توان آنها را ملزم و موظف و اجبار به این کار کرد اما اگر خودشان بخواهند این کار را انجام دهند بسیار کار پسندیده ای است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: طرح مذکور، طرح بسیار خوبی است و بانک هاهر چند نمی تواند پوشش دهنده باشد اما می توانند موردی کمک کند.

وی در پایان گفت: تمام این حرکت های مردمی و جهادی حرکت های بسیار خوبی است و مردم نشان هم دادند که در خیلی از جاها می توانند موثر باشند و در بخش امداد و اسکان اضطراری خوب کمک کردند و می توانند در بحث بازسازی هم بسیار خوب کمک کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی:

اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» باری را از دوش سیل‌زدگان بر خواهد داشت/ مسجد پایگاهی برای تمام فعالیت‌های اجتماعی است

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با در رابطه با طرح «جهاد همبستگی ملی» که توسط بسیج اعلام شد و طی این طرح هر مسجد در کشور ساخت یک‌خانه در مناطق سیل‌زده را عهده‌دار می‌شود، اظهار کرد: به کسانی که در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله خانه خود را از دست می‌دهند تسهیلات بانکی داده می‌شود که در سیل اخیر این مقدار ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

وی بابیان اینکه دولت به هر خانواده سیل‌زده نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند، تصریح کرد: اما واضح است که با این مبلغ نمی‌توان یک‌خانه تخریب‌شده را از نوساخت و در نتیجه مابقی هزینه ساخت را باید صاحب‌خانه بپردازد که بسیاری از افرادی که در این حادثه مسکن خود از دست داده‌اند توان مالی کافی جهت ساخت خانه‌ای دیگر ندارند.

زندیه وکیلی با اشاره به اینکه بسیاری از خانه‌های تخریب‌شده نیز استحکام کافی را نداشته و قدیمی‌ساز بوده‌اند تأکید کرد: به همین علت باید در ساخت‌وسازهای جدید خانه‌ها به نحوی ساخته شوند که در مقابل حوادث احتمالی آینده مستحکم بوده و به این راحتی تخریب نشوند. حال اگر هر مسجد در کشور بتواند ساخت یک‌خانه را تقبل کند باری از دوش سیل‌زدگان برداشته‌شده و دیگر دغدغه مالی ساخت خانه‌ای دیگر بر آن‌ها تحمیل نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تعداد مساجد شهر اراک را بیش از ۱۰۰ مسجد دانست و اظهار کرد: طبیعتاً این تعداد در استان مرکزی بسیار بیشتر است و اگر این طرح کاملاً اجرا شود بار بسیاری از دوش خانواده‌هایی برداشته‌شده و صاحب‌خانه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام مسجد مرکز تمام معاملات اجتماعی بوده تشریح کرد: از ابتدای اسلام نیز مسجد تنها مکانی برای عبادت نبوده به‌طوری‌که در زمان پیامبر اسلام(ص) مسجد مرکز تمامی تحولات جامعه بوده است. این روند در دوران انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت و مساجد به محلی برای دفاع از نظام و کشور تبدیل شد، همچنین در زمان جنگ مسجد مرکزی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت حمایت از رزمندگان جبهه‌ها و پس‌ازآن مکانی برای توزیع اقلام اقتصادی موردنیاز مردم بود.

زندیه وکیلی بابیان اینکه مسجد می‌تواند پایگاهی برای کلیه تعاملات اجتماعی یک محله باشد، گفت: اگر یک محله بخواهد فعالیت‌های خود را حول محوری انجام دهد طبیعتاً مسجد می‌تواند آن نقش محوری را ایفا کند و فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی و سایر فعالیت‌ها در بازه‌های زمانی مختلف مانند همین کمک به هم‌وطنان سیل‌زده را سازمان‌دهی کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی بسیج را ارگانی مردمی دانست و تشریح کرد: از طرفی هر مسجد یک پایگاه بسیج دارد و مردم هر محل با فعالیت در بسیج محل، قطعاً اعتماد بیشتری به جمع‌آوری کمک از این طریق دارند و این حرکت می‌تواند بار دیگر مردمی بودن بسیج را در عمل و نه در شعار اثبات کند.

 

معاون عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان:

طرح جهاد همبستگی ملی نشات گرفته از نگاه بلند و دقیق بسیج است/ مسجد و بسیج نقاط اتکا و اعتماد مردم

باقر کرد در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: در جریان طرح جهاد همبستگی ملی که از سوی سازمان بسیج اعلام شد هستم و آن را ایده ای موثر و عملیاتی برای تسریع در روند خدمات رسانی به سیل زدگان کشور می دانم.

وی افزود: ورود بسیج به عرصه خدمات رسانی به هموطنان قطعاً دارای برکات و آثار زیادی است که روند کمک ها را سرعت دوچندانی می بخشد و بارزترین و مهم ترین بخش این اقدام، خارج شدن کمک رسانی ها از چرخه گیر و دارهای اداری و آغاز فاز جدیدی از همیاری مردم است.

به گفته کرد؛ تا امروز ثابت شده است که هر کجا بسیج و بسیجیان با رعایت اصول و معیارهای فنی وارد گود شده اند شاهد سرعت عمل بوده ایم و از آنجا که در این جهاد ملی، بسیج یکی از نهادهای مورد اعتماد جامعه است قطعاً امکانات گسترده تر مردمی نسبت به امکانات محدود دولتی و اداری جمع آوری خواهد شد که همه برکات آن نیز مستقیماً به مردم استان های سیل زده خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: محور قرار دادن مساجد در طرح سازمان بسیج باز هم دلیلی بر تیزبینی بسیجیان است چرا که مسجد از همان دوران انقلاب کانون خدمت رسانی بوده و این طرح نیز دقیقاً منطبق بر ذات و هویت مساجد بنا شده است.

وی تصریح کرد: قرار گیری دو کانون مورد اعتماد و اتکاء مردم یعنی مسجد و بسیج بهترین گواه برای موفقیت این طرح خواهد بود و من نیز هم در حوزه مسئولیت اداری و دولتی خود و هم به لحاظ شخصی و وظیفه انسانی و ملی در این طرح مشارکت می کنم.

وی در پایان تاکید کرد: از آنجا که بسیج همواره در همه عرصه های مهم کشور حضور داشته توانسته است فعل خواستن توانستن را در عمل به اثبات برساند که باید از آنها قدردانی کرد.

 

معاون عمران استاندار زنجان:

طرح جهاد همبستگی ملی اقدام منحصر به فردی برای بازسازی مناطق سیل‌زده است/ هم‌افزایی بسیج و مساجد نتایج مبارکی در پی خواهد داشت

مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به طرح جهاد همستگی ملی اظهار کرد: این طرح در صورت اجرا طرح بسیار خوبی برای بازسازی مناطق سیل زده خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت هر خانه توسط یک مسجد به ارتقای جایگاه مسجد نیز می‌انجامد، ابراز کرد: به نظرم فعالیت‌های مسجد با اجرای این طرح احیا خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نتیجه اجرای این طرح برای بازسازی مناطق سیل زده بسیار خوب خواهد بود، عنوان کرد: اگر هر مسجد یک خانه برای سیل زدگان بسازد کل مناطق سیل زده بازسازی خواهند شد که این اقدام در نوع خود منحصر بفرد خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم افزایی بین مساجد و بسیج به اقدامات خوبی منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: این یک اقدام مبارکی است که بسیج و مساجد در کنار یکدیگر  برای بازسازی مناطق سیل زده تلاش می‌کنند.

سلطانی با اشاره به اینکه هم افزایی بسیج و مساجد امکان موفقیت این طرح را بالا می‌برد، تصریح کرد: این طرح باید مورد حمایت قرار گیرد چرا که در صورت اجرایی  شدن برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد:  بسیج از  روزهای ابتدایی سیل در کنار مردم سیل زده بوده و به طور یقین اجرای این طرح خود نیز نشان از مردمی بودن بسیج دارد که تمام ظرفیتها را به صحنه می‌کشد.

 

معاون عمرانی استانداری ایلام:

طرح جهاد همبستگی ملی گامی مؤثر در حل مشکلات سیل زدگان/ پیشنهاد سردار غیب پرور مؤید مردمی بودن بسیج است

“احمد کرمی”، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار اظهار کرد: قطعاً ظرفیت مردم یک ظرفیت بی نظیر بوده که در همه صحنه های انقلاب هر جا مردم با عزم همگانی و روحیه مشارکت ورود پیدا کردند نتیجه خیلی اثر بخش بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطر نشان کرد: حضور مردم در کنار ظرفیت بالای سپاه باعث شد در حادثه سیل اخیر شاهد کمترین تلفات باشیم و قطعا این مشارکت و روحیه انقلابی مردم یک اثر بخشی مثبتی در مقابله با حوادث دارد.
کرمی اضافه کرد: در بخش بازسازی و بازتوانی با استفاده از مشارکت مردم می توانیم شاهد سرزندگی و شادابی حرکت رو به رشد انقلاب که پایه گذار و شالوده اصلی آن مردم هستند باشیم.
وی افزود: طرح بسیج یک طرح بسیار خوب با یک هدف گذاری بسیار دقیق است زیرا کارهای زیربنایی برای مردم است اگر مردم در آن مشارکت و همکاری کنند قطعاً شاهد تحولات خیلی زیادی خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام تصریح کرد: مردم ما بی نظیر هستند و در تمام عرصه های مختلف انقلاب حضور داشته اند حتی در کشورهایی که نیاز داشتند مردم ما پای کار بوده و به مسلمانان دنیا کمک کرده اند که بعنوان یک الگوی موفق در جهان بوده است.
کرمی تأکید کرد: با کمک همین مردم و با اجرای این طرح می توان برای جبران خسارات در کمترین زمان ممکن بازسازی ها را انجام بدهیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان:

اجرای «هر مسجد یک خانه» گامی ارزشمند در رفع مشکلات سیل زدگان / تقدیر از اقدامات سپاه و بسیج

شهرام ملکی معاون امور عمرانی استانداری کردستان در گفتگو با کُردتودی، در خصوص طرح ” هر مسجد یک خانه ” و ” طرح همبستگی ملی ” اظهار داشت: مساجد در شهرها و روستا ها همواره یک ظرفیت و فرصت است ، مکانی عمومی و مذهبی با همه ی فاکنتورهای خودش که مورد اعتماد آحاد جامعه است و اجرای این طرح می تواند همچون سنگری برای کمک به سیل زدگان موثر باشد.

وی گفت: مردم اعتقاداتی دارند که اگر مشکلی دارند همانند گذشته که محل تجمع و همدلی و به عنوان پایگاه وجود داشت امروزه هم اگر اگر کاری پیش آید در حوادث قریب و اتفاقات طبیعی مسجد را به عنوان مکان وحدت و همدلی انتخاب می کنند.

وی افزود: در این ایام مسجد محل اسکان مردم و کمک های مردمی بوده است و یک جایگاه چند منظوره است لذا مردم کردستان هم به خاطر اعتقاداتی که به مسجد دارند سعی کردند این در این پایگاه نقش خود را در حوزه ی اجتماعی و مردمی داشته باشند و ما سپاسگذار افرادی هستند که این چنین طرح هایی را برای کمک به سیل زدگان انتخاب می کنند.

وی اظهار داشت: در هر جایی بسیج و سپاه این چنین موضوعاتی را برای کمک به مردم انجام می دهند به راستی نقش بسیار خوبی در همه ی زمینه ها بوده و همواره همراه مردم بوده اند  لذا این چنین طرح هایی توسط بسیج یک کار جهادی است که اعتماد عمومی مردم را به دنبال دارد.

ملکی با بیان اینکه بسیج از خود مردم است و مردم به آن اعتماد دارند اضافه کرد: طرح مذکور، طرح بسیار خوبی است  و  اجرای طرح جهاد همبستگی ملی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گامی بسیار ارزشمند و مهم در بهبود وضعیت کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل زده است و مسؤولان با همکاری و یاری مردم می‌توانند هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

وی در پایان گفت: مردم ایران اسلامی همواره در مشکلات یاری‌گر یکدیگر بوده‌اند و این بار هم می‌توانند با همت و همدلی در محور مساجد مناطق سیل زده کشور را دوباره آباد کنند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب