پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:36:25 - جمعه 30 فروردین 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکا می تواند خدمات سپاه پاسداران را ببیند/ این یک حقیقت غیر انکاری است که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»
امام جمعه رابر با بیان اینکه امروز عملکرد چهل ساله سپاه بر هیچ کس پوشیده نیست گفت: امروز با توجه با عملکرد ۴۰ ساله سپاه از مدیریت ۸ ساله جنگ تحمیلى تا سازندگى کشور با تمام توان و ارتقاء توان نظامى بازدارنده بویژه موشکی و پهبادهای نقطه زن و حضور در میان مردم در بلایای طبیعی مثل سیل درکنار مردم بودن و آرامش دهنده آلام آن‏ها، دیگر بر کسى پوشیده نیست؛درواقع، مصداق این سخن امام راحل قرار گرفته که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.» این یک  حقیقت غیر انکاری است .

به  گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی در در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت امام زمان (ع) گفت : معیار ورود به خیمه حجت بن الحسن(ع)  تقوای الهی است عقیده به  امام زمان(ع)، یک عقیده و باور مشترک بین ادیان و مذاهب است همه منجی عالم بشریت را قبول داریم این از عقاید فطری بشر است.

وی افزود:  تمام انسان ها آزادی، امنیت و عدالت را دوست دارند و امید دارند منجی خواهد آمد که  امنیت، آزادی،  عدالت و صلح در دنیا برقرار گردد عقیده همه ادیان این است و در آن هیچ  تردیدی نیست.

خطیب جمعه رابر با اشاره به  ویژگی های خاص ومنحصر به فرد مکتب تشیع نسبت به سایر مذاهب گفت :  طبق منابع اهل بیت (ع)  سیصد آیه در قرآن کریم و  بیش از شش هزار روایت راجع به امام عصر(عج) از زبان امام معصوم صادر شده است دیدگاه ما راجع به مهدویت دیدگاه روشن تر، واضح تر وشفاف تری است.

وی یکی از تفاوت شیعه با  سایر ادیان گفت : دیدگاه آنها با افسانه ها و اسطوره ها قاطی شده است، و  به خاطر منابع عظیم ما دیدگاه اهل تشیع ؛ دیدگاه منطقی و تعقلی است.مسأله مهدویت در سیرانا الیه راجعون  و قیامت تحلیل میکنیم، مردم یک پله از پله ها به سوی قیامت می‌روند.

خطیب جمعه رابر گفت: در عرصه قیامت عدالت محض است به کسی ظلم نمی شود بطلان راه ندارد  حق و عقل محض در قیامت اتفاق می افتاد  مردم از سرلطف با اصل ظهور و رجعت این دو مرحله مقدماتی  با عدالت، حق و حقیقت. قبل از ورود به قیامت آشنا می شوند .

وی عرصه قیامت را عدالت محض خواند و افزود:  دو پله مقدماتی خداوند قرارداده است عرصه ظهور و رجعت ایام الهی سه روز است یوم خدا اولین روز، روز ظهور امام زمان(ع) و رجعت و روز قیامت است .

امام جمعه رابر دومین ویژگی اهل تشیع حضرت ولی عصر(ع) را  زنده و حی دانست و افزود : بقیه ادیان و مذاهب قایل به این است منجی عالم بشریت یک روزی متولد خواهد شد.زمین از حجت خدا خالی نیست واسطه فیض الهی است در روایتی است امام زمان (ع) بین شما مردم تردد میکند، روی فرش شما قدم میگذارد حرف های شمارا می شنود با شادی شما شاد می شود ما او را دیده بودیم اما نمی شناختیم یک عقیده گرم است .

وی با بیان اینکه هویت شیعه به دو چیز است در طول تاریخ با یک یا حسین قیام کرده و با یا مهدی دفاع کرده است،گفت:  با یک یاحسین انقلاب کردیم و با یک یا مهدی این انقلاب را به دستان منجی عالم بشریت متصل خواهیم کرد. باید خودمان درعرصه ظهور آمادگی پیدا کنیم.

حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگر سخنان خود گفت :  ماه شعبان؛ ماه  امامت و نیمه شعبان  تعالی لیله القدر است، ماه  رمضان لیله القدر دارد نیمه شعبان  تعالی لیله القدردارد در ماه رمضان قرآن وارد شده است و در نیمه شعبان تولد مفسر قرآن تولد مهدی موعود است.

وی با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان میلاد مبشر رحمت  و مصلح بشریت بر منتظران ظهور و سربازان گمنام امام زمان (عج)گفت:   این روز مزین به نام سربازان گمنام و عزیزان بی بدیلی که چراغ خاموش در عرصه ایثار و جهاد و فداکاری از خود رشادت ها نشان می‌دهند.

خطیب جمعه رابر پر کردن عالم از نعمت  عدل و داد را  فضیلتی در انحصار مهدی موعود  دانست و افزود:  عید نیمه شعبان؛ عید نگاه به آینده است امروزمسیر تاریخ تاریخ؛ مسیر ظلم، تاریکی گناه و معصیت است،  آینده این جهان ریشه کن کردن ظلم و روشنایی آن هم از انوار قدسیه امام زمان (ع)است .

وی عنوان کرد: دهه آخر ماه شعبان، فرصت مغتنمى است براى بهره‏مندى بیشتر از فرصت طلایى معنویِ ماه مبارک رمضان.

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه این دهه، به نام «دهه تکریم و تعظیم مساجد» نام گذارى شده استگفت:  شاید مهم‏ترین نقش مسجددر هویت بخشى به انسان و جامعه می توان دانست که عزت  و رستگاری انسان را به دنبال دارد.

وی افزود: مسجد به‏مثابه مدرسه و دانشگاه جایگاه تعلیم و تعلم است، مسجد به‏ منزله پرورشگاه انسان‏ هاى مومن و صالح،است.

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی مسجد را منزلگاه  خدمات اجتماعى و فرهنگى خواند و افزود: مساجد را غبارروبى و عطر افشانى، براى بهار قرآن و نوروز بندگى آماده سازندتا مومنین از این فضای معنوی مساجد روحیه عبودیت و بیت الله  روزداران ماه رمضان بهره ببرند.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ گفت : در روز شمار تاریخ انقلاب اسلامى این روز مصادف است با سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به فرمان حضرت امام خمینى(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامى است این روز عظیم را  به سبز پوشان سپاه پاسداران تبریک میگویم.

 

وی با بیان اینکه  امروز عملکرد چهل ساله سپاه بر هیچ کس پوشیده نیست گفت: امروز با توجه با عملکرد ۴۰ ساله سپاه از مدیریت ۸ ساله جنگ تحمیلى تا سازندگى کشور با تمام توان و ارتقاء توان نظامى بازدارنده بویژه موشکی و پهبادهای نقطه زن و حضور در میان مردم در بلایای طبیعی مثل سیل درکنار مردم بودن و آرامش دهنده آلام آن‏ها، دیگر بر کسى پوشیده نیست.

 

وی افزود:  سپاه درواقع، مصداق این سخن امام راحل قرار گرفته که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.» این یک  حقیقت غیر انکاری است .

 

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه آنچه آمریکا از سپاه به جهانیان نمى‏گوید و خصومت آمریکا از کجاست؟، گفت: جهانیان اذعان دارند که اگر تلاش‏ هاى سپاه پاسداران ونیروهای قدس سپاه نبودالقاعده و طالبان افراطى سراسر افغانستان را مى ‏گرفتند نیروهای سپاه پاسدارن بودند جلوی این  حرکت شوم راگرفتند.

وی افزود: آنها اذغان دارند اگر تلاش های سپاه پاسداران و نیروهای قدس سپاه نبود  در سوریه و عراق، به مقابله با تروریسم به پیروزی دست پیدا نمی کرد و نابودى امارت داعش در عراق و سوریه از آن جمله است.

 

خطیب جمعه رابر بیان کرد:  سپاه پاسداران امروز حزب ‏الله لبنان با توان موشکى بالا سد راه اشغالگرى رژیم صهیونیستى شده و انصارالله در یمن، با توان موشکى خود سد راه تجاوزات ائتلاف آمریکایى و سعودى است نمی تواند آمریکا اینها را به جهانیان بگوید.

وی افزود: اکنون سپاه به مرحله‏اى رسیده که توانسته اعتماد ملت‏ هاى منطقه را نسبت به نیروهاى مقاومت و هم‏چنین نهاد مقدس سپاه را برانگیزد چنان‏که در سیل اخیر مردم دیاله عراق به پاسخ قدردانى از ملت ایران و سپاه، ۷۵ هزار دلار براى کمک به سیل زدگان جمع آورى و ارسال کردنداین حس اعتماد است.

 

امام جمعه رابر گفت: وقتی فرمانده حشد الشعبی در کنار فرمانده قدس  از مردم  مظلوم و  سیل زده خوزستان بازدید می کند این اعتماد را چه کسی جلب کرده است غیر از سپاه پاسداران و فرمانده ارشد آنها فرمانده سپاه قدس است که تمام ملت ها ،گروه ها و کشورهای اسلامی به محوریت  سپاه پاسداران در خاورمیانه با فرماندهی سردار سرلشکر حاج  قاسم سلیمانی مدیریت می شود؛آمریکا  می تواند این خدمات  را ببیند .

وی  با بیان اینکه  این  وحدت و همدلی در سیل اخیر آمریکا و کشورهای همسوی  آمریکا همگان را رسوا کردتأکید کرد: بر خلاف ادعای آمریکا نه تنها سپاه تهدیدی برای جهانیان نیست  بلکه مؤلفه مهم در تحقق امنیت کشورهای منطقه است.

خطیب جمعه رابر گفت: آن  چیزی که  در جهان  ناامنی رخ می‌دهد از ناحیه خود آمریکاست اخیرا  وزیر امور  خارجه آمریکا  در یک نطق سخنرانی اعلام  کرد:  ما به دنبال  تغییر ماهیت جمهوری اسلامی ایران  هستیم، باید  به شما عرض کنم شما چهل سال به دنبال  تغییر ماهیت جمهوری اسلامی بودید، در این دوران  چهل سال هر وقت  حرکتی از طرف شما سر زد به  شکست مواجه شد

وی افزود: فرزندان این ملت در سپاه پاسدارانقلاب اسلامی تجلی هویت جمهوری اسلامی ایران است  و این بار هم  هشتاد میلیون نفر ایرانی که هر نفر آنها سبز پوش سپاه پاسداران انقلاب  اسلامی است با این حرکت شما یک سیلی محکم به آمریکا و آمریکایی خواهد زد .

امام جمعه رابر این نوع عملکردها را برگرفته از حسن اعتماد ملت ‏هاى منطقه به جمهورى اسلامى و فرزندان ملت ایران در سپاه برشمرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: سپاه پاسداران از بدنه این ملت است در سیل اخیر همگان دیدند سپاه پاسداران  سلاحشان را به ادوات امداد رسانی تبدیل کردند ودر رکاب  مردم از آلام و  سختی های  مردم مظلوم کاستند.

وی افزود:  اگرسپاه پاسداران نبود در نقطه ای ازاین جغرافیا یک استانی مثل خوزستان  زیر آب محو می‌شوداین برادران سبزپوش سپاه پاسداران بودند که ورود میدانی پیدا کردند و نگذاشتند یک استانی با مجموعه عظیم جغرافیایی با جمعیت کثیر، آب آنها را آزار و اذیت دهد، از همه کسانی  در سیل اخیر کمک کردند و حضور میدانی داشتند تقدیر و تشکر کرد

 

وی بااشاره به پنجم اردیبهشت مصادف با  آغاز هفته  کار و کارگرخاطرنشان کرد:  کارگر ایرانی محور تحقق شعار رونق تولید است. چرخه تولید کشوربه دست کارگردر حال حرکت است این روز عظیم  را به همه کارگران زحمت کش  و خدوم تبریک میگویم و از دولت مردان  میخواهم  به این قشر محروم و مستضعف  و کسانی  توان مضاعفی برای عرصه رونق تولید و کار گذاشتند کمک  و مشکلاتشان را برطرف سازند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب