پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:16:27 - جمعه 6 اردیبهشت 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دولت امریکانفس های آخر دشمنی را می کشد/دولت باید مانع عرضه نفت عربستان و امارات ازمسیر تنگه هرمز شود/ مر گ برآل سعود؛سقوط آل سعود را به همراه خواهد داشت
خطیب جمعه رابر گفت:دشمنان برای به زانو در آوردن انقلاب اسلامی ایران بر فشار اقتصادی تمرکز کردند ترامپ ابله بداند آن کسی که به زانو در می آید و نفس های آخر دشمنی را می کشد خود دولت امریکاست.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام  علیدادی  سلیمانی امام جمعه رابردر خطبه های دشمن شکن این هفته رابر؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی آشکارترین معنای تقوا در قرآن کریم را خداترسی خواند و گفت: تقوا در قرآن  کریم یعنی ترس از خداوند است که شخص  گنهکار درحیات دنیوی و عالم  برزخ و اخروی دچار می شود.

وی با اشاره به اینکه  خداوند متعال در قرآن کریم برای کسانی که ترس از خشیت الهی دارد دو بهشت در نظر گرفته است افزود: ترس دو  نوع است گاهی پسنیده و ناپسنده است، ترس پسندیده در قرآن و روایات به خشیت نامگذاری کردندیعنی ترس از خدا و قیامت خوب است  و خدا در قرآن  دو بهشت عطا می کند انسان دیگر گناه و معصیت نمی کند، به ترس ناپسند از دیدگاه روایات جُبن می گویند.

امام جمعه رابر با اشاره به روایتی از امیرالمومنین درنامه  ۵۳ نهج البلاغه که سه چیز ترسیدن، بخل و حرص  را موجب بدگمانی به خداوند برشمرد عنوان کرد: سوءظن به خداوند منان حرام است، اگر کسی  صفت ملکیت خداوند اعتقاد پیدا کند بداند خدا مالک همه چیزو قدرت بر هر چیزی دارد دیگر از چیزی نمی ترسد، علت منیت نادیده گرفتن صفت  ملکیت و  قدرت خدا است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: ریشه ترس های ناپسندی که در ضمیر ما رشد پیدا میکند دنیاپرستی، نگاه به دارای مردم کردن، عمل  نکردن به واجبات دینی است.

وی افزود: ثروتمندی بد نیست وابستگی و اسیری به این ثروت بد است، هر کس دیده  خود را به آنچه در دست مردم  بدوزد؛ حزن، اندوه و ترس او زیاد می شود صفت  قناعت در وجودش خشکیده می شود این عدم صفت قناعت در وجود انسان ترس آور است حزن  دل  ما را لبریز می کند.

خطیب جمعه رابر بر عمل به وظیفه دینی و پرهیزاز آنچه که وظیفه نیست تأکید کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنانخود با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت ماه؛ روز معلم و یاد و خاطراستاد شهید آیت الله مرتضی مطهری،ضمن تبریک این روز به معلمان و اساتید گفت: دو موضوع مهم تعلیم و تربیت رسالت خطیرمعلمان در جامعه اسلامی است.

وی، نقش معلم در جامعه را همچون نقش  انبیاء الهی در مابین مردم خواند و گفت: به همین دلیل است تمام سعادت ها و شقاوت هاانگیزه اش از مدرسه هاست و کلید آن در دست معلمین عزیز است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه این قشرجامعه وظیفه سنگینی به عهده دارند، تصریح کرد: به منزله  قدرتمندترین ابزار شکل دهی در آینده به  شمار می رود، تربیت نیروهای انسانی به دست معلمین عزیز است.

وی در بخش دیگر با اشاره به خداحافظی یکی از فرماندهان ولایی و دلاور، فرمانده بسیجی که  بیش از۱۰سال در این جایگاه خدمت کرده بودگفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آخرین روز چهل سالگی نخست حیات پر خیر و برکت خویش شاهد انتصاب سردار حسین سلامی. تغییری که می توانست در چهل  سال دوم حیات این نهاد مقدس بر اساس تجارب و سابقه ارزنده این فرمانده جدید منشا تحولات پر ثمر، تحسین برانگیز و دشمن شکن باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: فرمانده کل  قوا در انتصاب فرمانده جدیدسپاه پاسداران انقلاب اسلامی افق آینده سپاه درمسیر خود این حکم روشن می کند.

وی با اشاره به انتظارات فرمانده کل قوا از فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ارتقاء توانمندی های همه جانبه و آمادگی در همه بخش ها که بحمدالله در این چهل سال گذشته آمادگی به اوج خود رسیده است و معظم له به ارتقاء این آمادگی اشاره دارند .

خطیب جمعه رابر افزود: تقویت گوهردرونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سلاح  تقوا و بصیرت که معظم له اشاره داشتنددر این حکم به فرمانده جدیدسپاه که گوهر وجود قلب سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید به سلاح  تقوا و بصیرت مجهز باشدو گسترش مدیریت های برخوردار از بنیه معنوی وتوانایی های کارشناسی، افزایش اعتلای فرهنگی سپاه که در مدیریت سردار جعفری مشاهده می شدبا  ابتکارات فرمانده جدید توقع این است باسرعت و جدیت دنبال شود.

وی اضافه کرد: برداشتن گام های بلند درحرکت سپاه به سوی تکامل که امید است با آمدن این فرمانده جدید یک فرمانده با سابقه ای درخشان، ساده  زیست و علمی در سطوح  علمی مختلف نظامی؛ این انتظارات فرمانده کل قوا به و قوع، وضوح و آشکار هویدا باشد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به بیانیه کاخ سفید در روز دوشنبه  دوم اردیبهشت که اعلام کرد صادرات نفت ایران را به صفر می رساندگفت:آیا آمریکا می تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند؟ آرزوی صفرکردن نفت ایران مربوط به دولت ترامپ نمی شود دولت های  گذشته آمریکایی این ارزو را داشتند، دولت اوباما زمانی که تحریم های گسترده علیه ایران آغاز کرد زمزمه های تحریم نفتی ایران را مطرح کرد.

وی با اشاره به نقش آفرینی بازار نفت دو بعد اقتصادی و سیاسی گفت: در بعد اقتصادی اشاره به حذف ایران از بازار نفت بازار جهانی با  کمبود ۲ میلیون بشکه نفت در روز مواجه خواهد شد و به محض این خبر در دنیا منتشر شد قیمت نفت به ۷۰ دلار رسید کارشناسان اهل فن  پیش بینی می کنند این قیمت به مرزصد دلارخواهد رسید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: در بعدسیاسی کشورهایی مانند چین که اهمیت انرژی  برای آنها مطرح  است وسبد  نفتی برایشان  خیلی اهمیت دارد اگر این کشورها بخواهندبا آمریکا همراهی کنند معنای این جمله آن است سبد نفتی خود را  کشوری مثل چین از کشورهای حوزه خلیج فارس تأمین کند، می دانید در عرصه  بین  الملل کشورهای حوزه خلیج  فارس بدون شک همه در اسارت آمریکا هستنداین به معنی این که چین سپردن پیچ تنظیم امنیت انرژی خود را می خواهد به دست  آمریکا بسپارد.

وی با بیان بخشی ازپیشنهادات برای مقابله با رفتار خصمانه جنگ نفتی آمریکا به دولت گفت: برای مقابله با جنگ نفتی آمریکا؛ دولت باید  دیپلماسی نفتی خود را به طور جدی فعال کند با کشورهایی که خریدار نفت ایران هستندمثل کشورهای چین، ترکیه و هند باید حوزه دیپلماسی فعال شود و فروش نفت با قراردادهای طویل مدت امضاء گردد.

خطیب جمعه رابر افزود:  فروش نفت در بورس انرژی با مکانیزم  فعلی تحریم ناپذیر است؛می توانیم بخش مهمی از نفت خام  خود را در بورس بفروش برسانیم، با توجه به اینکه  کشورهایی مثل عربستان، امارات بااین حرکت جنگ نفتی آمریکا همراهی کردند  دولت ایران بایدبه طورجدی مانع عرضه نفت این کشورها به بازارهای جهانی از مسیر تنگه هرمز شود.

وی با بیان اینکه این کشورهای حوزه خلیج فارس نفت بازار جهانی رااز این تنگه تغذیه می کند گفت: رفتار متقابل به مثل  دولت این است تنگه هرمز را بر روی کشورهایی مثل عربستان و امارات که با آمریکا هماهنگ هستند را ببندند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دولت یک اقدام بلند مدت می خواهدگفت:باساخت  پالایشگاه های متعدد در داخل  کشور، چرا ما نفت خام این ثروت غنی شده را از زیر زمین برمی داریم و دنبال فروش آن هستیم به یاد دارم  قریب به  ۲۰ سال گذشته مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود به دولتمردان توصیه کردن: این صنعت زیر زمینی را پالایشگاه  و کارخانه بسازید و صنعت پترو شیمی را بکار اندازید مسلم است در سال اشتغال و تولید، چرخه  تولید  و اشتغال می چرخد.

وی با بیان جمله  ای به دولتمران  آمریکایی گفت: دشمنان برای به زانو در آوردن انقلاب اسلامی ایران بر فشار اقتصادی تمرکز کردند ترامپ ابله بداند آن کسی که به زانو در می آید و نفس های آخر دشمنی را می کشد خود دولت امریکاست.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اعدام ۳۷ نفر توسط دولت سعودی درهفته ای که گذشت گفت: بزرگترین دولت تروریستی یعنی دولت سعودی؛ ۳۷ نفررا اعدام  کرد که از این ۳۷ نفر، ۳۲ نفر آنها  شیعه بود، این  ۳۲ نفر طلبه علوم دینی  ومجاهدوفاضل بودند پای مکتب امام باقر(ع) و امام  صادق (ع) پرورش یافته بودند این  ۳۲ نفر از منطقه شرقی عربستان به کدامین جرم و گناه محکوم به اعدام شدند.

وی افزود:  سعودی ها بارها برای حذف شیعیان و مریدان امام صادق (ع) و امام باقر(ع) برچسپ تروریست  زدند و بخاطر این برچسپ آنها را  زندانی و اعدام  کرده است، در دادگاه عربستان از داشتن وکیل محروم  بودند و کسی نمی توانست در دادگاه  فرمایشی عربستان از خود دفاع کند.

خطیب جمعه رابر گفت: برای عربستان پیوند وهابیت و تروریسم نیاز به اثبات ندارد وهابی تندروی عربستانی، زکریا کودک ۶ ساله را دنیا دیدنددر مقابل دیدگان مادرش به خاطر حب به  پیغمبر در مدینه منوره ذبح کرد و رهبر شیعیان عربستان آیت الله نمر را چگونه به قتل رساندند در سال ۹۳ اعدام این آیت الله العظمی نمر فراموش نمی شود، دنیا دیدند چگونه بدن  یک خبرنگار را چرخ  کردند، دنیا کودک کشی در یمن رامی بیند،  بی رحمانه زن و مرد را به خون خاک کشیدن را می بیند، اینها  جنایت های آل سعود است وقتی این جنایت ها را  مسلمانان و آزادگان دنیا می بیند با مرگ و نفرت آل سعود دل های آنها را لبریز می کند کلام آنها را با مرگ برآل  سعود می گشاید؛ چرا که شما مرگ برصدام  گفتیدصدام ساکت شد این مرگ شما نمازگزاران مر گ برآل سعود؛سقوط آل سعود را به همراه  خواهد داشت.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب