پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:21:36 - جمعه 13 اردیبهشت 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برجام؛ معیارى براى شناخت دشمن‏ بود/ اروپایی ها قابل اعتماد نیستند
خطیب جمعه رابر، برجام را معیارى براى شناخت دشمن‏ خواند و گفت: آمریکا قابل تعامل نیست ، برخی کوته فکر داخلی سعی دارندماجراى شکست برجام و بدعهدى آمریکا را در دولت فعلى آمریکا و شخص ترامپ خلاصه کنند و حتى مى‏گویند باید منتظر بود تا این دولت برود و دولت بعدى به برجام برگردد.به این کوته فکران داخلی میگویم:  هیچ تفاوتی میان جمهوریخواهان و دموکرات‏ها در آمریکا برای ما وجود ندارد.

به گزارش “صبح رابر “؛ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خطیب جمعه رابر در خطبه دوم این هفته رابر، ماه مبارک  رمضان؛ را  ماهى براى خودسازى، معنویت ‏گرایى و فرهنگ ‏سازى ارزش‏هاى اسلامى خواند و گفت: ماه مبارک رمضان، ماهى است که برکات خداوند که بالاترین آن «قرآن مجید» است؛ به‏ همین‏ دلیل بهترین فرصتى است که انسان‏ ها ب‏توانند از این دریای رحمت و مغفرت بهره ببرند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان؛ ماه برکت، ماه آمرزش، ماه رحمت، ماه توبه و ماه برگشت دوربرگردان ها، ماه آشتی با خدا، ماه قرائت قرآن و با تلاوت قرآن به استقبال این ماه مبارک مضان برویم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به خطبه پیامبر اکرم(ص)درآخرین جمعه ماه شعبان ودرآستانه رمضان، گفت: پیغمبر بزرگوار اسلام خطاب به مردم فرمودند: «اى مردم، درهاى بهشت در این ماه باز است، از خدا درخواست کنید که آن ‏را بر روى شما نبندد و درهاى جهنم بر روى شما بسته است، از خداوند بخواهید که آن‏را بر روى شما نگشاید. و شیطان در این ماه در غل و زنجیر است، از خداوند بخواهید که آن‏را بر شما مسلط نکند.»

وی با بیان اینکه واجبات الهی را سرلوحه عمل خویش قرار دهید این والاترین و افضل عمل در ماه رمضان است وافزود: امیرالمؤمنین على (ع) در پایان این خطبه مى‏فرمایند: «یا رسول الله! کدام عمل در این ماه ارزشمندتر است؟» فرمودند: « یا ابالحسن! ارجمندترین عمل در ماه رمضان، آن است که انسان از آنچه خدا حرام کرده است، دورى گزیند.»

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی به بهره مندی از این ماه رحمت و مغفرت در مساجد و تکیه ها و جلسات  قرآنی تأکید کرد.

وی با گرامیداشت ۱۵ اردیبهشت؛ روز بزرگداشت «شیخ صدوق» گفت : شیخ صدوق؛ رئیس المحدثین و نگاهبان مرزهاى اعتقادى شیعیان است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه ولادت شیخ صدوق با دعاى امام زمان(ع) بوده است تصریح کرد: این عالم بزرگ و محدث گران قدر تألیفات با ارزش و ارزنده ای من جمله اثرارزشمند و ماندگار شیعه «من لایحضره الفقیه» معانى الاخبار و  عیون الاخبار الرضا دارد.

وی گفت: شیخ صدوق پس از گذشت هفتاد و چند سال از عمر پر برکتش دعوت حق را لبیک گفت و در شهر رى مدفون است.واز اعجاز این مرد بزرگ آشکار شدن جسد سالم شیخ صدوق بعد از هشتصد سال برشمرد.

 

وی با گرامیداشت ۱۹اردیبهشت؛ روز بزرگداشت «شیخ کلینى» گفت : شیخ کلینى؛ میراث‏دار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عصر غیبت در سن ۷۰ سالگی در بغداد روح ملکوتی و جبروتی  او پر کشید. آرامگاهش درباب کوفه بغداد است امروز، زیارتگاه شیعیان و عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت مرقد اوست .

وی با اشاره به دو انتقاد رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان گفت: مقام مظم رهبری فرمودند:  غربى‏ ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما که علاقه ‏مند به آینده کشور هستند، در کلاس درس خود براى آن‏ها سرباز تربیت کنند، تا دانش ‏آموز ما سرباز و رعیت همان وحشى ‏هاى کروات‏ زده‏ى ظاهرسازى شود که به راحتى آدم مى‏ کشند و به آدمکش ‏ها کمک مى‏کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: آموزش و پرورش باید دانا، توانایی، خردمندی، پرهیزگاری، پاکدامنی، تقوا، بصیرت،کارآمد بودن، شجاعت  و روحیه انقلابی را در نسل جوان  تربیت کند.

وی به کسانی با قلم  و گفتار در صدد تضعیف  روحیه انقلابی هستند گفت: معظم له فرمودند: روحیه انقلابی به منزله جان و روح این ملت است خداونداز کسانی که  روحیه انقلابی را تضعیف می کنند نمیگذرد.

خطیب جمعه رابر  درباره  مسائل داخلی و بین المللی گفت: برجام؛ معیارى براى شناخت دشمن‏ بود.

وی با بیان اینکه ۵ درسى که کشور باید از برجام بگیردگفت: اولین درس اینکه آمریکا قابل تعامل نیست ، برخی کوته فکر داخلی سعی دارندماجراى شکست برجام و بدعهدى آمریکا را در دولت فعلى آمریکا و شخص ترامپ خلاصه کنند و حتى مى‏گویند باید منتظر بود تا این دولت برود و دولت بعدى به برجام برگردد.به این کوته فکران داخلی میگویم:  هیچ تفاوتی میان جمهوری خواهان و دموکرات‏ها در آمریکا برای ما وجود ندارد.

وی افزود: دولت اوباما که خود شروع ‏کننده مذاکره و امضاکننده توافق هسته ‏اى بود، از ابتدا بنا را بر بدعهدى گذاشت و به تعهدات خود عمل نکرد حتى تحریم ‏هاى جدیدى نیز در دولت اوباما تحمیل شد و با این‏که ایران حتى سریع‏تر و فراتر از تعهدات برجامى خود عمل کرد، آمریکا هر روز بهانه جدیدى تراشید ازجمله این‏که ایران به روح برجام پایبند نیست! .

خطیب جمعه رابر اضافه کرد: این تجربه پاسخ به کسانى است که سال‏ها مى‏گفتند چرا با آمریکا وارد مذاکره و تعامل نمى‏ شوید . این در حالى است که تعامل کردیم و کم هم امتیاز ندادیم اما نتیجه را دیدیم.این تجربه سنگینی بود که ملت ایران او را لمس کرد.

 

وی دومین درس را شناخت از ماهیت دشمنى دشمنان خواند و گفت: سال‏هاى متمادى خارجى‏ها و برخى عناصر داخلى دنبال بودند که مشکل غرب و آمریکا با ایران، فعالیت‏هاى هسته‏ اى می دانستند ایران فعالیت‏هاى هسته ‏اى صلح‏ آمیز خود را به ‏شدت کاهش داد اماهمگان دیدند تحت سخت ترین وبى ‏سابقه ‏ترین نظارت  جهانی هسته ای ایران قرارگرفت با این نظارت سنگین دشمنان ما مسئله جدید موشکی را  مطرح کردند.آنها دنبال گرفتن مؤلفه های قدرت ایران بودند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی موشک را بازوی توانمند نیروهای رزمنده این کشور برشمرد که از وجب به وجب این مملکت دفاع می کند گفت:  آیا نگرانى ادعایى آمریکا و غرب برطرف خواهد  شد؟!

وی سومین درس را نتیجه انعطاف در مقابل آمریکا و دشمن خواند و افزود: برجام سند انعطاف ایران بود ایران با مذاکرات هسته ای از خود انعطاف نشان داد اما دولت آمریکا تحریم ها را شدیدتر کرد، دشمنی  گستاخ ‏ترشد این تجربه انعطاف نشان دادن در برابر دشمن است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  درس چهارم را همراهى اروپا با آمریکا در دشمنى با ملت ایران خواند و گفت: از این برجام دنیا فهمید اروپا پشت سر آمریکاست اروپایى‏ها مدعى شدند ما در کنار ایران هستیم و خروج آمریکا را جبران مى کنیم. وعده چند روزه، چند هفته شد. بعد چند ماه شد و حالا یک سال از آن وعده اروپا گذشته است و هنوز اروپا چیزى جز وعده به ایران نداده است. این  تجربه  نشان می دهد اصلا اروپایی ها  قابل اعتماد نیستند

خطیب جمعه رابر درس پنجم را گره زدن اقتصاد کشور به خارج و عدم باور به توان و ظرفیت داخل دانست و گفت: تجربه دیگر برجام، مشاهده و لمس نتیجه گره زدن اقتصاد به خارج از کشور بود.مذاکرات و توافق هسته به آخرین مرحله هم  رسیدیم میگفتند: کلید همه مشکلات این توافق است به این  توافق رسیدیم  اما کدام  گره ى از اقتصاد باز شد، اثرى بر سفره مردم نداشت؟!آیابر نمیگردیم به نگاه رهبر فرزانه انقلاب که سالیان سال می فرمودند: نگاه شما دولتمردان به داخل کشور وظرفیت های داخل کشور باید دوخته باشد.

وی عنوان  کرد:  چهل سال از غرب آمریکا جز نکبت و بدی چیزی ندیدیم این ننگ و عار است بعضی کوته فکران داخلی مقاله های آنها را در هفته گذشته می دیدم که خود را روشنفکر میداند اما نمیدانند چندین سال در این زمانی که بر ما گذشت وقت این ملت وقت خدمت به این ملت گرفته شد، پای یکسری مذاکرات نشستیم هزینه پرداخت  کرده ایم به هیچ چیز دست پیدا نکردیم.

وی افزود:بی بصیرت ها بدانند: انسان دانا بیش از یکبار پای او گزیده نمی شوداین ملت و مردم برای ابد گوش به فرمان رهبر انقلاب است از آرمان گفتمان و منش انقلاب کوتاه نمی آید و هر کسی که معارض گفتمان رهبری  قدمی بردارد با سیلی این ملت مواجه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب