پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:29:23 - چهارشنبه 26 تیر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جای خالی نظارت تمام عیار بر فضای مجازی
چنانچه بخواهیم نگاه اساسی و عمده ای به عملکرد فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی داشته باشیم قبل از هر چیز باید مقوله ساماندهی، مدیریت و کنترل این فناوری ها را مد نظر قرار دهیم تا جلوی بسیاری از شائبه ها و مشکلاتی که هم اکنون با آنها مواجه هستیم گرفته شود.

به گزارش “صبح رابر”، به نقل از  راه آرمان؛ در جامعه امروزه استفاده و به کار گیری فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی جدید به امری ضروری و به عنوان جزیی از زندگی افراد تبدیل شده است؛ به گونه ای که افراد برای انجام امورات روزمره خود برخلاف گذشته تمامی فعالیت های خود را اعم از ارتباط بین فردی، خرید و فروش کالا، ارائه و دریافت خدمات و … را از طریق این فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی جدید انجام می دهند.

رسانه های ارتباط جمعی که شامل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها، استارت آپ ها و … هستند؛ نقش بسیار پر رنگ و غیر قابل انکاری در سطوح مختلف ایفاء می کنند که می توانند علاوه بر ایجاد فرصت در عرصه های مختلف ارتباطی، سیاسی، اقتصادی، اشاعه فرهنگ و اطلاعات ملی و بین الملل و … تهدیداتی را در عرصه های گوناگون ایجاد کنند؛ لذا می طلبد که نهادها و ارگان های مربوطه در کشورها به این مهم توجه داشته باشند و در این راستا اقداماتی را انجام دهند.

 در سال های گذشته شاهد شکل گیری وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایلی همچون دیوار جهت خرید و فروش کالا، املاک و ارائه خدمات گوناگون بودیم؛ متاسفانه درج آگهی فروش اقلام غیر ضرور در این دست اپلیکیشنها به حدی غیرمعقل است که هر مخاطبی را به تعجب وار می دارد و گاهی باور کردنی نیست این اپلیکیشنها داخلی بوده و تحت قوانین جمهوری اسلامی فعالیت می کنند.

از درج آگهی های ارائه خدمات ماساژ مختلط تا اجاره روزانه منازل در اپلیکیشنهای داخلی

متأسفانه در برخی از آگهی های منتشر شده توسط این وب سایت ها شاهد ارائه خدمات و درج آگهی هایی هستیم که با آرمان ها، ارزش ها و اصول رفتاری ما سازگاری ندارد و می طلبد که مسئولین در این زمینه توجه و نظارت کافی را داشته باشند. از جمله آنها می توان به فروش انواع البسه بانوان، اجاره روزانه منازل، فروش حیوانات و غذای خانگی حیوانات، ارائه خدمات ماساژ توسط بانوان و آقایان، نیازمند مدل به منظور خدمات ماساژ، ارائه خدمات ماساژ توسط ماسور آقا  و … اشاره داشت که در برخی از این  آگهی ها تأکید شده است که ماساژور آقا، حرفه ای و خوش برخورد انجام می گیرد.  

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب