پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:34:01 - جمعه 28 تیر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
اقتدار نظام که کشتی‌های تجاری انگلیسی از ترس توقیف به تنگه هرمز نزدیک نمی‌شوند
خطیب جمعه رابر گفت: نفت کش ها وکشتی های تجاری انگلیس ازترس اقدام متقابل ایرانی در سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان همه پهلو گرفتند و جرأت حرکت را ندارند اینها از اقتدار این نظام است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابردرخطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند اهل تقواست؛ یعنی متقین را دوست میدارد از خودمیداندو آنها را کمک می کند، نظام مورد علاقه متقین را فراهم میسازد، نظامشان را پایدار میکند و به نتایج می رساند.

وی، با بیان اینکه تقوا را به عنوان یک سپر و حفاظ برای خود ایجاد کنیم افزود: تقوا عاملی است که اعتقاد و عمل ما را محافظت می کند، مانع از فساد در انسان می شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به سیره  اهل بیت (ع) در مبارزه با فساد گفت: وقتی بحث از فساد می شود منظور مفهوم  کلی فساد  است چرا که فساد گاهی اخلاقی، مالی،اجتماعی، سیاسی مجازی وگاهی خانوادگی است.

وی با اشاره به معنای فساددر  لغت معنا به  بی نظمی و خروج از حد طبیعی و اعتدال، گفت: هر چیزی که از حد طبیعی خودخارج شد آن  فاسد می گردد.

  حجت الاسلام علی علیدادی  سلیمانی با اشاره به آیات  فراوان قرآن  کریم درباره فسادگفت: قرآن کریم  میفرماید: بعد از آنی که زمین را اصلاح  کرده ایم  بشر! شما بر روی  زمین  فساد نکنید.

وی با اشاره به این سؤال چگونه خدا زمین را اصلاح کرده است افزود: در روایات  داریم خداوند انبیاءالهی را فرستاد، ائمه  معصومین (ع) را منصوب کرد، اما مردم از این خط الهی خارج  شدند به غدیر توجه ای نکردند.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد:  اگر مردم بر خط فکری امیرالمومنین (ع)و ائمه معصومین(ع)  حرکت می کردند فساد  حاصل نمی شد.

وی افزود: طبق  این آیه  قرآن عدم اطاعت از انبیاء الهی، ائمه معصومین  (علیه السلام ) فساد می آورد .

خطیب جمعه رابر ازمصادیق فساد در قرآن کریم را عدم  اطاعت پذیری از انبیاء الهی، ائمه معصومین (ع)و ولی زمان،دانست و افزود: به تعبیر قرآن کریم طغیان، ظلم ، گناه ، اطاعت ازمسرفین ازمصادیق  فساد است.

وی افزود:  قرآن کریم می فرماید: هر کس از نظر شاکله اعتقادی فاسد شد مثل فرعون و فرعونیان زندگی  کرد این از مصادیق  فساداست  .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: بنا به روایات قرآن،  گاهی  ظلم به اعتقادات، نفس و غیر است اگر انسانی حق الناس را مرتکب شد،آرامش دیگران بهم  زدبه دیگران ظلمی انجام داد اینها همه ازمصادیق فساد هستند.

وی افزود:  به فرموده  امام  صادق (ع)؛ تمامی  فسادهایی که در ظاهر می بینید همه ریشه در باطن دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود  با اشاره به آستانه چهلمین سالگرد احیاء نماز جمعه در ایران اسلامی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور گفت: محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه را  می توان در دو محور تقسیم کرد.

وی افزود: محور اول گزاره های توصیفی بود یعنی مقام معظم رهبری ویژگی های نماز جمعه  را مطرح کردند چرا که نماز جمعه از نهاد های اصیل اسلامی است وقنی نبی بزرگوار اسلام با ورودشان در اولین روز تشکیل حکومت اسلامی نماز جمعه را برپا داشتند و انقلاب اسلامی هم بر اساس رهنمودهای امام راحل در همان روز های آغاز انقلاب، نماز جمعه که  یک امری  فراموش شده بود را احیا کردند.

خطیب جمعه رابر محور دوم  سخنان مقام  معظم رهبری با ائمه جمعه  سراسر کشور را گزاره های عملی و مأموریتی خواند و گفت: امامان جمعه را  توجه دادند به  بزرگی و سنگینی مسئولیت نماز جمعه، مغتنم شمردن فرصت  نماز جمعه، تببین و اهمیت نماز جمعه و راجع به  سلوک عملی نماز جمعه سخنانی را  مطرح نمودند.

وی  افزود: یکی از محورمهم رهنمودهای مقام معظم رهبری حمایت از جهت گیری ها و جریان های انقلابی ضمن روی خوش نشان دادن به همه جریان های سیاسی را یک وظیفه برای ائمه جمعه مورد تاکیدقرار دادند.

خطیب جمعه رابر با طرح این سؤال که چرا باید از جریان های انقلابی حمایت کرد؟ گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «کشور با روحیه‏ ی انقلابی قابل پیشرفت کردن است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل میرسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع، نه ‏فقط به ضرر انقلاب، بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده‏ی ایران خواهد بود.»

وی با ارجاع به خطبه  دوم نمازعید سعید فطررابر در مورد انقلابی کیست وپنج شاخصه انقلابی گفت: حمایت از جریان انقلابی پیامدهای مثبت را در پی خواهد داشت اولین پیامد ماندگاری انقلاب اسلامی است. اگر بخواهیم انقلاب ،نظام را به حکومت جهانی مهدی موعود متصل کنیم باید روحیه انقلابی خود را حفظ دو از جریان نیروهای انقلابی حمایت تمام عیار کرد.

خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه افزایش کارآمدی نظام اسلامی و ابسته به  روحیه و جریان  انقلابی دارد گفت:  شتاب در روند پیشرفت کشور، فاصله گرفتن از سستی و بی عملی نیاز به حمایت از جریان انقلابی دارد.

وی  رشد فرهنگ، خدمت بدون منت در همه بخش های نظام  را سازگاری باروحیه انقلابی خواند و افزود: خانواده های شهدا از امنیت این  کشور دفاع کردند وفرزندان خود رابرای امنیت کشورپرورش دادند، آزادگان و جانبازان  بی بدیل با روحیه انقلابی منتی بر سر این نظام و مردم ندارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به تأثیر گذاری جریان انقلابی در پیشرفت و پیشبرداهداف منطقه ای و جهانی  اظهار داشت: بارها ازتأکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت جریان روحیه انقلابی وان هم تأکید مضاعف بر نسل جوان در عرصه های مختلف است.

 وی افزود:  ورود نسل جوان به ستاد نماز جمعه در این  شهرستان رابر با تشکیل هیئت های اندیشه ورزبود که نیاز به  فعالیت  گسترده تری دارد این شاخصه های انقلابی جوان باید شناخته شود زن و مرد در عرصه فرهنگ، افتصاد و حتی در مدیریت دولت باید ورود پیدا کنند  چرا که این جوان ها بودند از کیان مملکت دفاع کردند این روحیه جوانی وانقلابی باید حفظ شود.

خطیب جمعه رابر یکی ازمباحث کلیدی مقام معظم رهبری در وضعیت توافق هسته ایران با کشورهای غربی خواند و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: اروپا یازده تعهد برجامی داشت و به هیچکدام عمل نکرد، جمهوری اسلامی  ایران نه تنها به تعهدات برجامی خود عمل کرد بلکه فراترو بالاتر از آن را عمل کرد.

وی افزود:  حال  اینکه  ایران در برابر بد عهدی غرب  شروع به  کاهش  تعهدات خود کرده است اروپایی ها  با طلبکاری و  پرویی می گویند: ایران نباید دست از تعهدا ت خود بردارد.

خطیب جمعه رابر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی، به روند کاهش  برجامی خود ادامه خواهد داد. دل بریدن مردم و مسئولین از بیگانگان دارای برکات  زیادی است که بتدریج در حال نمایان شدن است.

 وی با بیان اینکه بخشی  ازعمر دولت صرف مذاکرات برجامی شد سفرهای متعدد، ساعت های متعدد پای میز مذاکره نشستند، اکنون در چهار سالگی این  مساله برجام به سر می بریم  چه کردند؟ گفت:  آمریکایی ها با پررویی تمام این امضا چند جانبه را پاره کردند چهارده  ماه از این ماجرا می گذرد، اروپایی ها نقش تماشاچی را بازی کردندو نظارگر فلجی و نابودی کشور ما بودند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه امریکا تحریم ها را به سقف نهایی خود رساند، گفت: اروپایی ها نظاره گر اقدام امریکایی بودند آمریکایی ها مثل شمرعمل کردند ملت ایران را در محاصره  اقتصادی  قرار دادند اما به فضل الهی حصر اقتصادی را با شتاب می شکنیم وهم کمر دولت آمریکا را خواهیم شکست.

وی افزود: یکی از اروپایی ها دربرجام، انگلیس است، خباثت انگلیس را در توقف نفت کش در تنگه جبل الطارق دیدید  البته این اقدام دزدی بی پاسخ نخواهند ماند.

خطیب جمعه رابر گفت: نفت کش ها وکشتی های تجاری انگلیس ازترس اقدام متقابل ایرانی در سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان همه پهلو گرفتند و جرأت حرکت  را ندارند اینها از اقتدار این نظام است.

وی با تأکید بر اینکه به فرموده رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، این اقدام بی پاسخ نخواهند ماند در تمام زمان ها در هر مکان احتمالی باید مننتظر پاسخ کشور جمهوری اسلامی ایران باشند گفت: این نوع  پاسخ را نمی توان حدس بزنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه احتمالات گسترده ازپاسخ های جمهوری اسلامی ایران نسبت به انگلیس است،افزود: انگلیس را در شرایط بن بست اقتصادی خود قرار داده است قدرت نمی کنند نفت کش ها و کشتی های تجاری  خود را از تنگه هرمز عبوردهند این اقتدار نظام است و به این اقتدار می بالیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کلنگ احداث فرآوردهای تولید گیاهی رابر در روز گذشته  گفت: از سردار سرلشکرسپاه  قدس سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی در دنیا حاج  قاسم سلیمانی  که نگاه لطف و محبت شان شامل حال جوانان این  شهرستان شدومدیران جهاد نصر استان  و گوهر زمین مجری این پروژه تشکر کرد .

وی افزود: وعده این کلنگ زنی را به مردم رابر داده بودیم روز گذشته یکی از کارخانه ها با زمینی به مساحت یک هکتار بااعتباری بالغ بر۶۰میلیاردتومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی خواستار همکاری مردم با شرکت جهاد نصرو گوهر زمین شد وگفت: از مدیران این پروژه می خواهم در پیشرفت سرعت مضاعفی ببخشند چرا که وجود این کارخانه ازآسیب های اجتماعی و رفع بیکاری می کاهد.

وی با اعلام این خبر مسرت بخش به جوانان بیکار منطقه گفت: امید داریم در روز های آینده  مقدمات کارخانه بعدی فراهم شودتا شاهد این نباشیم جوانان بعد از چهل سال کمبود صنعت و کارخانجات دراین شهرستان را احساس کنند .

خطیب جمعه رابر در پایان از همه کسانی که جهادی عمل کردند ودر راه اندازی این  کارخانه نقش دارند تشکر کرد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب