پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:04:49 - جمعه 28 تیر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس حراست اداره کل بهزیستی استان کرمان:
جذب مشارکت های مردمی در بهزیستی افزایش یابد /شکر خدا که رابر خانه سالمندان ندارد
رئیس حراست اداره کل بهزیستی استان کرمان، مشارکت های مردمی را مهم خواند و گفت:با توجه به منابع محدود سیستم دولتی ولی نیازهای نامحدود است با توجه به آمار بالای گروه هدفمان نیاز های خیلی زیادی داردمیطلبد شما بزرگواران همکاری وهمفکری داشته باشید انسان های سرمایه گذار و خیر را به سمت بهزیستی هدایت کنید.

به گزارش “صبح رابر”؛ محمودی به نمایندگی از اداره کل بهزیستی استان کرمان به مناسبت هفته  بهزیستی در جمع نمازگزاران  رابری  با تبریک این هفته گفت: افتخار شهرستان  رابر که  ۳۵ شهید  والامقام تقدیم نظام کرده و شهیدزنده جمهوری اسلامی ایران که افتخارهر ایرانی،  کرمانی و همشهری شماست، به حاج قاسم سلیمانی  بزرگ مرد جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم.

وی با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد تأسیس اداره بهزیستی گفت: بهزیستی کشوربه همت  شهید والامقام دکتر فیاض‌بخش در ابتدای انقلاب تأسیس شد با هدف اینکه صدای معلولین را به گوش مسئولین و کسانی که قرار است به آنها خدمات دهند؛ برساند.

رئیس حراست اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: در ابتداهدف بهزیستی گروه معلولین  بود، معلولیت شامل معلولین جسمی، حرکتی، ضایعات نخاعی،  نابینا، ناشنوا و بیماران روانی در سیستم  بهزیستی شناخته شده وبعدها علاوه بر معلولیت باپیشرفت دنیاآسیب های اجتماعی به آن ضافه شد .

وی با اشاره به افزایش وظایف بهزیستی در بحث  آسیب های  اجتماعی؛ کودکان بدسرپرست، بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار، طلاق، اعتیاد، مشاوره خانواده و فردی گفت: یکسری مسئولیت ها بر عهده سازمان بهزیستی و یکسری متوجه افراد جامعه می شود.

محمودی مسئولیت پذیری اجتماعی در کمک به  اهداف بهزیستی مهم خواند و عنوان کرد: باید حواسمان به  فرزندانمان دردوران  جوانی و نوجوانی باشد، نگذاریم  بنیان خانواده ازهم بپاشد و منجر به آسیب های اجتماعی شود.

وی، ماهواره  را یکی از آسیب های اجتماعی خانواده ها و نوجوانان دانست و افزود: از ورود ماهواره به خانه ها جلوگیری کنیم با اینکه برنامه های متنوعی دارد اما دارای آسیب فراوانی که بنیان زندگی خانوادگی را ازهم می پاشد.

رئیس حراست اداره کل بهزیستی استان کرمان، جلوگیری ازمعلولیت درسطح  جامعه را بحث های مثل مشاوره ژنتیک، آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج ، غربالگری شنوایی، بینایی، یا طرح آمبولی برای بچه های ۳ تا ۵ سال  که هر ساله از ابتدای مهر به مدت دو ماه آغاز می شود خواند و افزود: ۷۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به اوتیسم هستند این آمار نگران کننده ای است در کرمان هفت مرکز در این راستا وجود دارد که یک مرکز موقت  و بقیه مراکز روزانه  خدمات می دهند.

وی با اشاره به اینکه اداره بهزیستی  شهرستان رابر در سال  ۸۹تأسیس شده گفت: این اداره هنوز نوپا و تازه تأسیس است، می طلبند مسئولین، فرماندار و آحاد مردم شهرستان همفکری و همکاری  کنند تا این اداره نوپا  بتواند قدم های بزرگی برای همشهریان در جهت گروه هدف بهزیستی انجام دهند.

محمودی با اشاره به آمار مهدکودک شهرستان رابرگفت: ۶ مهدکودک بهزیستی در شهرستان رابر وجود دارد که  چهارمهد کودک در شهر و ۲ مهد کودک در روستا است بچه ها را دراین مهد کودک ها ثبت نام کنید که باآموزش های رسمی باعث پیشگیری بسیاری از کمبود هاو عقب افتادگی هاوآسیب  های اجتماعی می شود.

وی همچنین گفت: یک مرکز مشاوره عمومی در رابر است که می طلبد با مراجعه به بهزیستی از خدمات این مرکز استفاده بهینه را ببرند و باعث رونق این مرکز و پیشگیری ازرونق آسیب های  اجتماعی شود.

رئیس حراست اداره کل بهزیستی استان کرمان، مشارکت های مردمی را مهم  خواند و گفت:با توجه به منابع  محدود سیستم دولتی ولی  نیازهای نامحدود است با توجه به آمار بالای گروه هدفمان نیاز های خیلی زیادی  دارد می  طلبد شما بزرگواران  همکاری وهمفکری داشته باشید انسان های سرمایه  گذار و خیر را به سمت بهزیستی هدایت  کنید.

وی در ادامه گفت: در زمینه تأمین مسکن مددجویان ومعلولان، ازدواج،  درمان، آموزش و تحصیل کمک کنند تا بهزیستی بهتربتواند به اهداف دست بابد.

محمودی با اشاره به ارائه زیاد خدمات  بهزیستی گفت: یکی از بحث ها،حق بیمه سهم خویش فرماست افرادی  که وام خوداشتغالی می گیرند و اشتغال ایجاد می کنند بهزیستی حق بیمه آنها را پرداخت  میکنند که راحت تربه  اشتغال خود ادامه دهند، یا حق بیمه سهم  کارفرمااست بابت به  کارگیری معلولین، حق بیمه معلول از طریق  کار فرما پرداخت می شود.

وی همچنین جبران کارایی معلولین سازمان  بهزیستی را از خدمات دیگر بهزیستی در راستای کمبودها و کاستی ها دانست و گفت: خداوند یک نعتی از ما بگیرد نعمت های فراوانی به ما میدهداین معلولین توانمندی هایی دارد که بعضی وقت ها فکرمی کنند معجزه شده است کارهایی انجام می دهند که از انسان های عادی بر نمی آید.

 محمودی  با اشاره به  کلام امام (ره )  که می فرماید:  خدمت به معلولین،  خدمت به نبی مکرم اسلام است گفت :  این  کلام را  در گوشه ذهنمان داشته باشیم در این راستامشارکت کنیم.

وی در بحث تکریم سالمندان گفت: خدا را شکردر شهرستان رابرخانه سالمندان نداریم امیدوارم هیچ وقت این مرکز در رابر زده  نشود وسالمندان زندگی خوب و خوشی در جمع خانواده داشته باشند .

محمودی توصیه کرد: جوانان به  پدر ومادران سالمند خود احترام داشته باشندچرا که ما هم به آن سمت خواهیم رفت .

وی افزود: مراکزسالمندان در شهرستان های دیگر ایجاد شده  در هر صورت  نیاز است ولی  چهره  خوبی ندارد.

رئیس حراست اداره کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به مرکز ترک اعتیاد جهت بهبود و کمک به خانواده برای درمان اعتیاد گفت: افراد متقاضی می توانند از خدمات این مرکز بهره ببرند.

وی در  پایان با تشکر ازامام جمعه ، ستاد نماز جمعه ،نماز گزاران،  روسای ادارات  که با بهزیستی همکاری دارندگفت: اداره بهزیستی شهرستان رابر با  وجود نیروی کمی که دارد خدمات خوبی به  گروه هدف بهزیستی انجام می دهند. 

در ادامه تصاویری از برپایی نمایشگاه صنایع دستی جامعه هدف بهزیستی شهرستان رابر مشاهده نمایید:

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب