پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:17:10 - شنبه 25 خرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
صنعتی پردرآمد در رابر؛
همت زوج جوان کرمانی در اشتغالزایی/کارگاه کرم ابریشم کم هزینه و پردرآمد
یک زوج کار آفرین جوان رابری در راستای تحقق نامگذاری سال به « رونق تولید» با پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در شهرستان رابر، زمینه درآمدزایی و اشتغالزایی برای سه نفر از جمله خانواده خود را فراهم کرد.

به گزارش “صبح رابر”یک زوج کار آفرین رابری با پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در رابر، پارکینگ خانه خود را به کارگاه کوچکی برای  دوره آموزشی پرورش کرم ابریشم در جهاد کشاورزی شهرستان رابر تبدیل کرده اند.

عزیزه زینلی کارآفرین رابری در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با راه اندازی کارگاه خانگی خود گفت: بنده به دلیل علاقه به رشته کشاورزی و باغبانی و با پیشنهاد همسرم راه اندازی کارگاه پرورش کرم ابریشم را آغاز کردم.


وی با بیان اینکه این کار نیاز به سرمایه چندانی ندارد عنوان کرد: راه اندازی این کارگاه تنها به مکان و بستر مناسب با فراهم کردن دما و رطوبت مناسب همچنین برگ توت و مواد ضدعفونی نیاز دارد که چندان هزینه بر نیست.


این کارآفرین جوان با اشاره به اینکه این طرح پرورش کرم ابریشم به صورت آزمایشی بوده گفت: برای شروع کار فعلا پارکینگ خانه را به کارگاه کوچکی تبدیل کردیم و برای سه نفر به طور مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.


وی در توصیه به جوانان جویای کار گفت: منتظر کار دولتی و اداری نباشید خودتان با راه اندازی کارگاههای کوچک نه تنها برای خود بلکه برای دیگران هم اشتغال زایی کنید؛ حتما با پشتکار و تلاش به درآمدزایی می رسند.

این بانوی کارآفرین، نبود محیط مناسب و نداشتن باغستان توت را از مشکلات موجود ذکر کرد و گفت: حرفه نوغانداری با حمایت های دولت امسال در کشور رونق گرفته و برای اولین بار در شهرستان رابر این طرح بصورت آزمایشی از طرف جهاد کشاورزی اجرا شد که خوشبختانه با موفقیت به نتیجه رسید.


وی اولین گام در این حرفه را ایجاد باغ توت دانست و افزود: هر بسته کرم ابریشم به طور متوسط در طول این دوره بیست و پنج روز تغذیه و یک هفته پیله تنی سه میلیون تومان درآمد دارد.


زینلی، علاقه پشتکار و امید به آینده را رمز موفقیت هر شغلی دانست و گفت: برای تحقق فرمان رهبری با انجام کارهای تولیدی به اقتصاد رونق دهیم.


وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم این طرح موجب رونق کار و اشتغال همشهریان جویای کار شهرم شود و تشکر میکنم از همسرم که حمایتم کرد.


انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب