پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:02:03 - دوشنبه 31 تیر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام شرایط خدمت وظیفه روحانیون در آموزش‌وپرورش
آموزش‌وپرورش شرایط خدمت وظیفه روحانیون در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را اعلام کرد؛ بر این اساس می‌توان در صورت درخواست تدریس سربازان طلبه حداکثر به میزان ۱۲ ساعت در دروس مرتبط مانند قرآن و معارف اسلامی، فلسفه، منطق، عربی از آنها استفاده کرد.

به گزارش“صبح رابر”؛ به نقل از تسنیم؛ وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل خدمت وظیفه عمومی روحانیون در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی در وزارت آموزش و پرورش با توجه به مجوز مورخ ۵خرداد ۹۸ ستاد کل نیروهای مسلح و نامه مورخ ۲۶ خرداد ۹۸ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نظر است همانند سنوات گذشته جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند، بر این اساس سهمیه آن استان برای جذب و سازماندهی روحانیون وظیفه در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به تعداد و با توجه به موارد زیر تعیین می‌شود.

شرایط فردی:

۱. دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه.

۲. برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام مأموریت‌های محوله.

۳.تعهد به انجام ماموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی.

۴. ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئون روحانیت.

۵. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه یا گواهی موقت پایان تحصیلات سطح یک.

ضوابط:

۱. اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش به منظور انجام فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی است.

تذکر: با رعایت اولویت فعالیت‌های پرورشی می‌توان در صورت درخواست تدریس سربازان طلبه حداکثر به میزان ۱۲ ساعت در دروس مرتبط مانند قرآن و معارف اسلامی، فلسفه، منطق، عربی و دروس پرورش از ظرفیت آنها در امر تدریس استفاده شود.

۲. اولویت محل خدمت این افراد مدارس با نیازهای خاص فرهنگی تربیتی و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم خواهد بود.

۳. ساعت کار موظف افراد متناسب با فعالیت واحد آموزشی در طول هفته خواهد بود.

۴. حقوق ماهیانه افراد بر اساس دستورالعمل‌های دفتر حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پرداخت می‌شود.

۵. مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش ۲۴ ماه است و برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده یا مرتکب غیبت غیرموجه بیش از یک ماه شوند گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود.

۶. آموزش نظامی طلاب وظیفه به مدت دو هفته بلافاصله پس از پایان دوره خدمت انجام می‌شود که هزینه هر نفر به استناد ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح از طریق دفتر برنامه و بودجه و تامین منابع به آن اداره کل ابلاغ می‌شود هزینه مذکور به شماره حساب بانک انصار به نام آموزش سربازان وظیفه نمایندگی ولی فقیه در سپاه به نام فرد واریز می‌شود، هزینه فوق به عهده دستگاه به کار‌گیرنده می‌باشد.

۷. انجام خدمات بر اساس این بخشنامه صرفاً محدود به مدت یاد شده می‌باشد و با انقضای آن باید از ادامه خدمت جلوگیری به عمل آید در ضمن انجام خدمت وظیفه هیچگونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواهد کرد.

۸. در زمان تعطیلی مدارس این افراد در اختیار معاونت پرورشی و فرهنگی خواهد بود تا حسب ضرورت در فعالیت‌های مرتبط به کارگیری شوند، متقاضیان تدریس مطابق با دستورالعمل مامور به دستگاه‌های غیر نظامی در تابستان یک ماه می‌توانند از مرخصی استفاده کنند که با توجه به ضرورت فعالیت‌های متناسب با بازگشایی مدارس ترجیحاً مرخصی در شهریور ماه صادر نشود.

۹. با عنایت به اینکه ممکن است دوره‌های کوتاه مدت از سوی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش برای روحانیون وظیفه طراحی شود لذا حضور این افراد در دوره‌های فوق پس از هماهنگی لازم حتی‌امکان در ایام تعطیلی کلاس‌های درس بلامانع است.

مراحل اجرا:

۱. توزیع سهمیه تخصیصی استان توسط معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی انجام می‌شود.

۲. تعیین ضوابط انتخاب و جذب داوطلبان در کارگروه توسعه مدیریت استان صورت می‌پذیرد.

۳. ثبت‌نام از متقاضیان حداکثر تا ۵ مرداد ۹۸.

ارائه اصل مدرک تحصیلی مورد تایید شورای عالی حوزه‌های علمیه و معرفی‌نامه از حوزه علمیه محل تحصیل الزامی است.

۴. ارسال مدارک ثبت‌نام به معاونت پرورشی و فرهنگی استان جهت انتخاب افراد در سقف سهمیه استان.

۵. ارسال مدارک به هسته گزینش استان بلافاصله بعد از پایان ثبت نام و اخذ تاییدیه گزینش حداکثر تا ۱۲ مرداد ۹۸.

۶. ساماندهی، صدور ابلاغ و برگزاری کلاس‌های توجیهی.

۷. اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی به اداره کل امور اداری و تشکیلات حداکثر تا ۱۵ مرداد ۹۸.

۸. اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها پس از جذب و گزینش، افراد پذیرفته شده را جهت صدور حکم اعزام باید به مدیریت حوزه علمیه استان محل خدمت معرفی نموده و پس از موافقت مدیریت مذکور نسبت به به کارگیری اقدام کنند.

۹. اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها موظفند پس ازدریافت حکم اعزام شروع به خدمت و گزارش کار سه ماهه را تنظیم و به مدیریت حوزه علمیه استان محل خدمت ارسال کنند.

۱۰. بعد از پایان فرایند جذب روحانیون وظیفه و قبل از اشتغال به کار در واحدهای آموزشی آن دسته از روحانیون وظیفه که متقاضی تدریس هستند باید دوره مهارت آموزی مشابه با سرباز معلمان را طی کنند.

سایر موارد اجرایی:

۱. هرگونه کسر خدمت مانند حضور پدر در جبهه، بسیج فعال بعد از صدور حکم اعزام از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه و پس از ۲۱ ماه خدمت قابل پذیرش است.

۲. میزان مرخصی افراد بر اساس ابلاغیه‌های ستاد کل نیروهای مسلح بوده و صرفا در تابستان قابل استفاده است.

۳.رعایت دستورالعمل‌های مالی مربوط به حقوق و مزایای سربازان طلبه و همچنین هزینه‌های آموزش نظامی آنان از سوی استان‌ها الزامی است.

۴. به کارگیری مشمولین طرح در شهرهای قم، مشهد و اصفهان مجاز نمی باشد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب