پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:56:17 - سه شنبه 1 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تأمین بودجه بخشودگی و امهال وام‌های کشاورزی در کرمان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: ۲۸۶ میلیارد تومان بودجه برای بخشودگی و امهال وام‌های کشاورزی در استان تأمین شده است.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از فارس، محمدعلی دهقان امروز در نشست خبری در مورد تسهیلات بانکی در زمینه امهال وام‌های کشاورزی اظهار داشت: استان کرمان و تعداد دیگری از استان‌های کشور در سال گذشته محصولات کشاورزی آنها دچار خسارت سرمازدگی شده‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان افزود: محصولات زراعی سال ۹۷ یعنی از تاریخ اول فروردین تا پایان آبان ماه دچار سرمازدگی شده‌اند به طوری که ۹۵ درصد محصول پسته استان بر اثر سرمازدگی از بین رفت و تنها پنج درصد محصول پسته به‌دست آمد.

دهقان بیان داشت: در شش شهرستان شمالی استان شامل سیرجان، رفسنجان، راور، بردسیر، شهربابک و زرند، عمده محصولات کشاورزی آنها پسته بود که سال گذشته دچار خسارت شدند و از سوی نمایندگان مجلس و جهاد کشاورزی و استانداری کرمان پیگیری صورت می‌گرفت تا کمکی به کشاورزان این شهرستان صورت گیرد.

وی گفت: حداقل کاری که می‌شد برای این کشاورزان انجام داد این بود که سود وام‌هایی که برای کشاورزی گرفته بودند به مدت سه سال بخشیده و امهال شود و کشاورز در سه سال آینده فرصت داشته باشد وامش را پرداخت کند.

دهقان با اشاره به اینکه امهال وام‌های کشاورزی بر اساس بند «خ» ماده ۳۳ برنامه شش توسعه کشور است، عنوان کرد: هیأت وزیران در ابتدا مصوب کرد افرادی که در بازه زمانی اول مهر ماه سال ۹۶ تا ۳۰ اسفند ۹۷ سر رسید وام کشاورزی آنها می‌رسد باید به بانک‌ها و بانک کشاورزی برای امهال وام‌های خود به مدت سه سال مراجعه کنند تا مورد این امهال قرار گیرند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه این وام‌ها حتما باید کشاورزی باشند تا مشمول این قانون بشوند، تاکید کرد: سهم استان کرمان از ۲ هزار میلیارد تومان، ۱۷۶ میلیارد تومان است و این قانون شامل وام‌های زیر ۱۷ میلیون تومان می‌شود.

دهقان تصریح کرد: هیأت وزیران یک‌هزار میلیارد تومان دیگر به بانک کشاورزی اختصاص داد تا کشاورزان وام‌های کشاورزی خود را به هر میزان دریافت کرده‌اند به‌مدت یک‌ساله امهال کنند که سهم استان کرمان از این اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان است و به‌دنبال دریافت این اعتبار برای سایر بانک‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد وام‌های تولیدی بخش کشاورزی را بانک کشاورزی توزیع کرده است، ادامه داد: کشاورزان فرصت دارند تا ۱۵ مرداد ماه به بانک کشاورزی مراجعه کنند، وام خود را به مدت یک سال تمدید کنند و اگر کشاورزی تا ۱۵ مرداد مراجعه نکند باید سود و اگر جریمه‌ای هم دارد را پرداخت کنند.

دهقان تاکید کرد: ۲۷ هزار نفر شامل امهال وام‌های کشاورزی در سراسر استان کرمان می‌شوند که تنها ۳ هزار و ۲۴ نفر مراجعه داشته‌اند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب