پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:33:38 - چهارشنبه 2 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در دومین نشست تربیتی، اخلاقی و بصیرتی صالحین در رابر مطرح شد؛
لبخند رضایت رهبرمعظم انقلاب از حضور تک تک مردم رابر در همه صحنه ها/ سنگر دفاع از اسلام امروزهمین حلقات صالحین است
دومین نشست تربیتی، اخلاقی و بصیرتی صالحین با حضور حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی استادیار و امام جمعه رابر، حجت الاسلام شاهمرادی مسئول تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان و هیئت همراه در مهدیه صاحب الزمان رابر برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی استادیار شجره طیبه صالحین در این نشست با گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در کشور جمهوری اسلامی ایران، گفت: نماز جمعه؛ از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است.


وی با بیان اهمیت احیاء نماز جمعه که اولین خطبه نماز جمعه به امامت نبی بزرگوار اسلام اقامه شد، افزود: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی احیاء نماز جمعه بود، آیت الله طالقانی اولین نماز جمعه تهران را در اولین روزهای انقلاب اقامه کرد و اکنون در نظام جمهوری اسلامی ایران ۹۰۰خطیب جمعه خطبه های نماز جمعه را برگزار می کند.


امام جمعه رابر، با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب و دیدار خصوصی پنج امام جمعه از شهرهای مختلف با رهبری گفت: هر امام جمعه ای نام شهر خود را می برد وقتی نام رابر را بردم، مقام معظم رهبری دوبار فرمودند: «رابر» و لبخند زدند، وقتی هم سلام رساندیم تنها به شهرستان رابر جواب دادند این هم معنا دارد .


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: آن چه لبخند رضایت را به لبان مقام معظم رهبری جاری می کند نگاه ویژه ای به حضوردر صحنه مردم دارد؛ چه در اقامه نماز جماعت، نماز جمعه، راهپیمایی ها، انتخاباتی باشد.


وی با اشاره به تاریخچه پر رنگ حضور مردم رابر از اوایل انقلاب تاکنون نسبت به سایر شهرستان ها افزود: با توجه به جمعیت شهرستان رابر چه در دوران دفاع مقدس اوایل انقلاب و اکنون در همه صحنه ها شما رابری ها تراز اولی هستید . وقتی نام رابر برده می شود لبخند رضایت بر لبان مقام معظم رهبری نقش می بندد.


امام جمعه رابر دلیل لبخند رضایت رهبرمعظم انقلاب راحضور تک تک مردم را در همه صحنه ها خواند.
وی با اشاره به اهمیت وظایف مربیان حلقات صالحین گفت: مربی باید در خط مقدم جبهه فرهنگی و اقتصادی حضور فعال داشته باشد، خوراک علمی و فرهنگی می دهد و تحت تاثیر گفتمان مربی قرار گیرند.


این استادیار صالحین، با اشاره به طرح هیئت اندیشه ورز جوانان که جمع جوان به سوی نماز جمعه و دفتر امام جمعه شهر رابر را سوق می‌دهد گفت: هیئت اندیشه ورز جزو ستاد نماز جمعه قرارگیرند، ستاد نماز جمعه باید حتما ترکیب بین جوان و میانسان باشد، ما هیئت اندیشه ورزی تشکیل داده ایم هر هیئت شامل ۱۰ تا ۲۰ حلقه صالحین شود برای رفع معضلات و چالش های مطرح شده شهر طرح و ایده دهند طرح ها در شورای اداری شهرستان قرار می گیرد.


وی با اشاره به رفع معضل بیکاری جوانان با طرح سه کارخانه که اولین کارخانه کلنگ زنی شده و دومین در حال رایزنی است گفت: در بخش اقتصاد یک میلیارد و ۷۰میلیون تومان وام اختصاص به شهرستان رابردارد هیئت اندیشه ورز قوی ایده دهند و از ظرفیت های استانی و کشوری استفاده کنیم تا شهر را در زمینه اقتصاد پویا و آسیب اجتماعی کاهش یابد.


امام جمعه رابر با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه ورز وتفکیک آن با ستاد نماز جمعه وحضور میدانی افزود: هر مربی حلقه صالحین باید روزانه در سه اجتماع شرکت کند در اجتماع نماز جماعت مسجد حضور داشته باشد تا حلقه جوان خود را رصد کند.


وی از برپایی همایش هفتگی حلقات صالحین با حضور مربیان در نماز جمعه این هفته رابر خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد اولین اقامه نماز جمعه در کشور، این همایش هفتگی صالحین در نماز جمعه این هفته رابر آغاز می شود.


امام جمعه رابر با اشاره به اینکه همه مربیان و هیئت اندیشه ورز عضو ستاد نماز جمعه می شوند افزود: در این جمعه همه مربیان با زیر مجموعه های خود در خطبه های نماز جمعه شرکت نمایند یک ربع به اذان کارحلقات صالحین هفتگی انجام شود.

امروزسنگر دفاع از اسلام درهمین حلقات صالحین است


شاهمرادی مسئول تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان گفت: مسئول اصلی تعلیم و تربیت در شهرستان استاد یارآن شهرستان است.


وی با اشاره به اینکه روش کار شبکه تربیتی تحت فرمان استادیار صالحین است گفت: زمینه شبکه بیشتررا فراهم کنیم .


مسئول تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان با اشاره به اینکه تمام نمایندگان مقام معظم رهبری متشکل از نیروهای جوان است افزود : گروه های صالحین به سمت نسل جوان پیش رود، مسجد جای آینده سازان مملکت است.


وی با بیان اینکه وقتی پایگاه بسیج حلقات صالحین خالصانه کار می کند توان ما چندین برابر می شود گفت: وقتی می بینیم بسیجی با دست خالی در منطقه محروم خالصانه، مجاهدانه، مطیع امر ولی کارانجام می دهد تلاش ما مضاعف می شود.


شاهمرادی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمود: اگر دوران صاحب زمان را درک می کردند من یک عمر خدمتگزارش بودم، تأکید کرد: امروزاطاعت از نائب امام زمان (ع) عین اطاعت از خود امام زمان (ع) است این عقیده و اعتقاد راستین ماست، امروز یک عده به اسم اسلام تیشه به ریشه اسلام می زنند ما مسئولی می خواهیم که برای اسلام خواب و خوراک نداشته باشد.


وی افزود: اگر می خواهید به اسلام خدمت کنید؛ مقام معظم رهبری دنبال هشت میلیون جوان انقلابی پایگاه که همان بستر حلقات صالحین است.


شاهمرادی یادآور شد: امروز اروهای جهادی برگزار می‌کند جوان انقلابی که درحلقات صالحین روح ایثار را تقویت کرده در گرمای ۴۰ درجه کارمی کند، اگرروح ایثار تقویت کرده باشد درراستای پیشرفت کشورگام برمی‌دارد، در سنگر علم و دانش مجاهدانه درس می‌خواند، امروزسنگر دفاع از اسلام درهمین حلقات صالحین است.


وی بر هفت وظایف مربیان حلقات وسرگروه های صالحین تأکید کرد و گفت: وقت بگذارید حق بچه ها ضایع نشود، تعلیم و تربیت را توانمند کنیم ، واقع سازی آمار، زمانبندی، ارزیابی و برنامه ریزی دقیق داشته باشیم تا این شبکه فعال در بستر انقلاب رشد یابد.



تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب