پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:42:46 - یکشنبه 6 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر:
قدرت بازدارندگی نظام اسلامی مرهون درایت رهبری و پشتیبانی همه جانبه مردم است / شکست سخت منافقین در کمینگاه مرصاد/بیگانه و مزدور، هیچ جای پایی در ایران ندارد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر گفت: عملیات رزمندگان اسلام به نام عملیات مرصاد چنان درسی به منافقان و حامیان بین المللی آنان داده شد که هنوز که هنوزاست وحشت آن در دل آنان باقی است.

سرهنگ دوم پاسدار مصطفی امام بخش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در گفت و گو با خبرنگار”صبح رابر”؛ در تشریح عملیات غرور آفرین مرصاد و جنایات منافقین کشورگفت: در تیرماه ۶۷ رژیم عهد شکن بعث عراق به رهبری صدام حسین در حالی که فقط شش روز از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران می گذشت، توافقات این قطعنامه را زیر پا گذاشته؛ مجدداً در جنوب و حوالی خرمشهر حمله کردند تا راه حمله برای ارتش مجاهدین خلق باز شود و بتوانند از آب گل آلود ماهیگیری کنند.

وی افزود:  عملیات “فروغ جاویدان” یا بهتر است بگوییم “دروغ جاویدان” نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و با عملیات رزمندگان اسلام به نام عملیات مرصاد چنان درسی به منافقان و حامیان بین المللی آنان داده شد که هنوز که هنوزاست وحشت آن در دل آنان باقی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  رابر عنوان داشت: گروهک تروریستی منافقین در پی حملات عراق به خاک ایران، با تصور این‏که پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از طرف ایران به دلیل جدایی مردم از حاکمیت است، به خیال واهی، فرصت را غنیمت شمرده و سعی در رسیدن به اهداف پلید خود کردند.

وی افزود: منافقین با جمع آوری عناصر خود از کشورهای دیگر نیروی زیادی قریب به ۱۵هزار نفر را سازماندهی کرده بودند و از لحاظ تجهیزاتی نیز رژیم صدام و دولت‌های غربی کاملا آنان را تجهیز کرده بودند؛ ازغرب کشور به خاک ایران اسلامی حمله ور شدند.

 امام بخش، با توجه به اینکه بیشتر نیروهای ایرانی در جبهه‌های جنوب حضور داشتند، گفت: عناصر سازمان با کمترین درگیری ممکن، وارد کشور شدند و همزمان با این حرکت منافقین، عراق نیز با اجرای آتش سنگین توپخانه، از عملیات آنان پشتیبانی می‌کرد و همین امر باعث شد نیروهای منافقین در آغاز عملیات توانستند در عرض۲۴ ساعت خود را به ۳۴ کیلومتری کرمانشاه برسانند.

وی افزود: برخلاف تصور منافقین، مردم هیچ‌گونه همراهی با آنان نکردند، و پس از اطلاع از تجاوز منافقین درصدد مقابله برآمده و به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.

کمینگاه رزمندگان اسلام خواب شیرین منافقان را گرفت

این فرمانده ناحیه مقاومت تصریح کرد: منافقین خوشحال از پیشروی بودند و به خیال خود قصد حرکت به سمت تهران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را کردند، ولی در روز ۶ مرداد نیروهای سپاه پاسداران با اجرای عملیات مرصاد سد راه آن‌ها شدند.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه، ششم مردادماه ۱۳۶۷ عملیات مرصادبا رمز یا” علی بن ابیطالب(ع)” آغاز شد، افزود: منافقان تصور می‌کردند همانند روزهای قبل، نیروهای عراقی همچنان دراین مناطق حضوردارند؛ حال‌آنکه عراقی‌هاعقب‌نشینی کرده و منطقه در دست نیروهای ایرانی بود به همین دلیل، نیروهای خودی توانستند به‌‌راحتی از این محور وارد اسلام‌آباد شوند.

مصطفی امام بخش در ادامه بیان کرد:  بدین‌ترتیب، منافقان در کمینگاه رزمندگان اسلام گرفتار آمدند و شکستی سخت خوردند.

وی اضافه کرد: در این تجاوز نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظیمی شدند که بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۹۰ قبضه خمپاره‌‏انداز۸۰ میلی‏متری، ۱۵۰ قبضه خمپاره‏‌انداز ۶۰ میلی‏متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی‏متری منهدم شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاره رابرافزود: علاوه بر آن ده‌‏ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نیز صدها قبضه سلاح سبک و نیز مقادیری تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و مخابراتی به غنیمت نیروهای اسلامی درآمدند و ۴۸۰۰ نفر از منافقان در این عملیات نیز کشته و زخمی شدند.


وی افزود: پس از پنج روز درگیری، آخرین گلوله‌های شلیک‌شده در هشت سال دفاع مقدس، بر سینه پرکینه دشمن نشست و افتخار ارزشمند دیگری را برای نیروهای مسلح و مردم این سرزمین رقم زد تا دشمنان قسم‌خورده بدانند دفاع از کیان انقلاب اسلامی و مرزهای مقدس جمهوری اسلامی، در هر زمان و مکانی مقدور است و بیگانه و مزدور، هیچ جای پایی در ایران ندارد و نخواهد داشت.

امام بخش با بیان رمز پیروزی رزمندگان ایران در عملیات مرصاد گفت: لطف خدای متعال، درایت رهبری نظام  و راهبرد مردمی کردن دفاع که از آغاز دفاع مقدس رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ارتش بعث بود در این عملیات نیز موفقیت خود را نشان داد.

وی افزود: پاسخ مثبت مردم به مسئولان برای حضور در جبهه‌های جنگ پس از حمله ارتش عراق و گروهک منافقین، نشان داد که تحلیل منافقین مبنی بر عمیق بودن شکاف میان مردم و مسئولان غلط بوده و مسئولان کشور به‌ویژه امام راحل دارای نفوذ گسترده و عمیق در میان مردم هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت رابر با توجه به این مسأله مهم  اظهارداشت:  منافقان در مقاطع گوناگون تاریخ، همواره اسیر تحلیل و درک غلط رهبران خود بوده‌اند و همین غفلت آنان را می‌توان علت شکست منافقین در عملیات مرصاد دانست.

وی با اشاره به آثار و پیامدهای عملیات مرصادبرای جمهوری اسلامی گفت: اولاً این شکست رسوایی بزرگی برای دنیای استکبار و سرافکندگی بیش از پیش کاخ سفید و رژیم صدام و رسوایی منافقین بود، ثانیاً از بین رفتن تعداد زیادی از نیروهای منافقین که از دشمنان قسم خورده نظام اسلامی بودند، ثالثاًبا توجه به اینکه سازمان منافقین هویت واقعی خود را به ظهور رساندحیثیت خود را بیش از پیش در بین مردم ایران از دست داد و ضربه ای اساسی در عرصه بین المللی به آنان وارد آمد، رابعاً باعث وحدت بیش از پیش نیروهای خودی و تثبیت اقتدار نظام در عرصه بین المللی گردید.

سرهنگ دوم پاسدار مصطفی امام بخش، درسهای این عملیات را به دو دسته تقسیم بندی کرد و گفت: درسی که دشمنان باید از این عملیات و سایر عملیات‌های دوران دفاع مقدس بگیرند این است که مردم این خاک و بوم نشان داده اند که هر گاه دشمنان این آب و خاک چشم طمع به این مرز و بوم داشته باشند فرزندان این ملت با تبعیت از ولایت فقیه تا پای جان درمقابل آنان خواهند ایستاد و بینی آنان را به خاک مذلت خواهند مالید.

وی افزود: درس‌دیگری که باید مردم و مسئولان این نظام بگیرند این است که؛ دست کم گرفتن دشمن، ساده‌اندیشی و جدی نگرفتن تهدیدات همیشه آسیب‌های جدی به کشور ما وارد کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر با بیان اینکه امروزه که کشور ما با تهدیدات جدی مواجه است گفت: نباید ساده اندیشی کرد باید آمادگی لحظه ای برای مقابله با دشمن در بین ما وجود داشته باشد که بحمدالله با درایت رهبری و آمادگی مثال زدنی نیروهای مسلح و پشتیبانی همه جانبه مردمی قدرت بازدارندگی نظام اسلامی به حدی است که هیچ دشمن خارجی قدرت تهاجم به مرز و بوم ما را ندارد.

وی ادامه داد: اما دشمنان ما ساکت ننشسته انداز طرق مختلف من جمله: نفوذ،  جنگ روانی، جنگ اقتصادی، جنگ تبلیغاتی، فشارهای سیاسی سعی در سست کردن اراده مردم و منزوی کردن نظام داشته و دارند که با بیداری ملت و تدابیر حکیمانه رهبری نقشه های آنان یکی پس از دیگری نقش بر آب شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاره رابرگفت:  انقلاب اسلامی همچنان مستحکم و مقاوم و با صلابت با سرعت به مسیر خود ادامه داده و می دهد و امروز الگو و امید آزادی خواهان جهان گردیده است.

وی، خاطرنشان کرد: انقلابی که هدف خود را زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت اعلام نموده؛ قطعا در طول مسیر خود با دشمنی دشمنان مواجه است و اگر روزی دشمنان دست از دشمنی بردارند باید تعجب کنیم.

امام بخش افزود: باید مردم و مسئولان آمادگی مواجهه با دشمنان را داشته باشند و بدانند که کلید حل مشکلات فقط و فقط در داخل کشور است و نباید چشم امید به بیگانگان و خارج از کشور داشته باشیم .

وی، تأکید کرد: امروز برای برون رفت از مشکلات باید مدیران و مردم کار جهادی و انقلابی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را سر لوحه کار خود قرار دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاره رابرهمچنین در پایان به روح امام راحل عظیم الشان و شهدای دفاع مقدس و مخصوصاً به روح شهید عزیز صیاد شیرازی که از فرماندهان اصلی این عملیات بود درود و سلام فرستاد و گفت: خداوند به همه ما توفیق دهد، ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب