پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:24:35 - پنجشنبه 17 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلوگیری از واردات کالاها بی‌کیفیت خارجی در توسعه کالاهای مرغوب ایرانی/ تبلیغ نوشت افزار ایرانی و برند سازی از مهم ترین فعالیت دولت و نهاد هاست
یکی از مغازداران لوازم التحریردر رابر گفت:جلوگیری از واردات کالاها بی‌کیفیت خارجی در توسعه کالاهای مرغوب ایرانی و همچنین صادرات آن به سایر کشور هاست.

سید روح اله حسینی یکی از مغازداران لوازم التحریردر رابر در گفتگو با خبرنگار “صبح رابر”؛ در خصوص تاثیر خرید نوشت ابزار ایرانی بر رونق کسب و کار گفت: بدیهی که تولید هر کالایی در داخل هر چند که در نگاه اول بی اهمیت جلوه کندممکن است حداقل یک یاچند انسانی را که در این جامعه زندگی می‌کنند از ورطه ی بیکاری نجات دهد اگر فرهنگ استفاده از آن کالامیان مردم نهادینه شود، مستقیما بر روند از پیش تولید و رونق بازار آن کالا تأثیر خواهد داشت.


وی افزود: در مورد لوازم التحریر از آنجا که در کشور ما قریب به ۱۸میلیون دانش آموز و همچنین تعداد زیادی دانشجو مصرف کننده ی عمده لوازم التحریر هستند استفاده از تولید ملی در این عرصه به میزان چشمگیری بر اشتغال نسل جوان تاثیر خواهد داشت.
سید روح اله حسینی با تأکید برحمایت دستگا های دولت از نوشت افزار های ایرانی عنوان داشت: همانطور که اشاره شد بخشی از این فعالیت ها در جهت رفع موانع تولید و زمینه سازی برای افزایش تولیدات داخلی و بکار گرفتن نیروی انسانی متخصص و همچنین حمایت مستقیم و غیر مستقیم از تولیدکننده داخلی است.


وی افزود: بخش دیگر مربوط به جلوگیری از واردات کالاها بی‌کیفیت خارجی در توسعه کالاهای مرغوب ایرانی و همچنین صادرات آن به سایر کشور هاست.
حسینی اذعان داشت: از مهم ترین فعالیت ها دیگری که دولت و نهاد های مربوط به آن می‌توانند داشته باشندتبلیغ نوشت افزار ایرانی و برند سازی است چرا که بیشتر مخاطبان نوشت افزارهای مکانیک هستند که از طرح های زیبا و کالاهای که از شخصیت های معروف کارتونی استفاده شده استقبال می‌کنند.
وی ابراز داشت: در هر حال امیدوارم که در آینده ای نزدیک مشکلات و موانع تولیدات داخلی بر طرف گردد.


سید روح الله حسینی با مقایسه نوشت افزارهای ایرانی با خارجی متذکر شد: که بیشتر نوشت افزارهای ایرانی از کیفیت بالایی نسبت به نوع خارجی یا حداقل تولیدات چینی برخوردار است.

وی گفت: اما از جمله دلایلی که مشتریان ضمن خرید به آن اشاره می‌کنند قیمت بالای محصول ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی است که باید در پاسخ بگویم این امر با در نظر گرفتن کیفیت بالای محصول ایرانی قابل اغماض است و در کیفیت بالا جبران ضرر مالی خرید را خواهد کرد.


حسینی افزود: البته ناشناخته بودن محصول ایرانی برای مشتریان یکی دیگر از مشکلات است که نهادهای فرهنگی و دولتی باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند همچنین در بعضی مواقع شنیده می شود که مواد اولیه تولید از جمله چوب مداد و یا نوک خودکار وابسته به واردات است که این امر نیز باید توسط دولت و نهادهای مربوط حل شود.
انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب