پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:25:22 - یکشنبه 20 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دامپزشکی شهرستان رابرخبر داد:
عرضه دام زنده چهار راه فردوسی رابر /بازرس های بهداشتی بر بازار دام قربانی رابرنظارت دارند
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رابر، ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، از آمادگی چهار اکیپ ویژه دامپزشکی در سطح شهرستان در روز عید قربان جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر لاشه های دام های کشتاری به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتقال بیماری های احتمالی خبر داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رابر، ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، از آمادگی چهار اکیپ ویژه دامپزشکی در سطح شهرستان در روز عید قربان جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر لاشه های دام های کشتاری به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خبر داد.

وی در این راستا گفت: یک اکیپ دراداره دامپزشکی پاسخگوی سوالات مردم، یک اکیپ در دامپزشکی با حضور ناظر ذبح که دام ها را به صورت رایگان ذبح می‎کند، یک اکیپ سیاربا حضور دکتر دامپزشک در سطح شهرستان و یک دکتر دامپزشک در چهار راه فردوسی مستقر است که مردم قبل از خرید دام مشورت و معاینه کنند وبا خیال راحت دام را خریداری کنند.


دکتر محمدرضا صادقی از نصب دستگاه پیش سرد کن در کشتارگاه دام شهرداری خبردادواعلام کرد: امسال نیز طبق سنوات قبل و با همکاری های انجام شده بازرسین بهداشتی به همراه ناظر شرعی به منظور نظارت بر روند ذبح بهداشتی دام های قربانی قبل و بعد از کشتار، از شب قبل در کشتارگاه حضور خواهند داشت.


رئیس شبکه دامپزشکی رابرازبرگزاری کلاس آموزشی جهت اطلاع رسانی و آگاهی مردم ونیزسمپاسی درروستاهایی که دام های زیادی داشتند جهت پیشگیری ازبیماری تب خونریزی دهنده ویروسی کریمه کنگو  خبر دادوافزود: با توجه به فصل گرما و فعال بودن کنه های ناقل بیماری تب کریمه کنگو، در صورت خرید دام از مراکز غیر مطمئن این بیماری می تواند خطر جدی برای سلامت مصرف کنندگان باشد.


دکتر صادقی در این راستا از مردم خواست: جهت پیشگیری از بروز احتمالی بیماری های مشترک، دام قربانی خود را از مرکز مجازدر چهارراه فرودسی عرضه بهداشتی دام که با همکاری شهرداری تعیین شده خریداری کرده و در محل تحت نظارت بازرسین ذبح نمایند.

وی همچنین گفت: گوشت قربانی را در دمای یخچال به مدت ۱۲ساعت نگهداری کنند وبا خیال راحت مصرف کنند.


دکتر صادقی در پایان خاطر نشان کرد: در این روز شهروندان عزیز می توانند هر گونه پیشنهاد و یا انتقاد خود را از طریق تماس با شماره ۰۳۴۴۲۴۵۴۹۲۰ با این شبکه در میان بگذارند که در این زمینه کارشناسان مستقر در شبکه آماده دریافت هر گونه گزارش و تخلف بهداشتی در سطح شهرستان و پاسخگویی مستقیم به این عزیزان خواهند بود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب