پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:19:48 - دوشنبه 21 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هم زمان با فرا رسیدن دهم ذی حجه؛
مراسم پرفیض دعای عرفه در جوار گلزار شهدای گمنام رابر
مراسم پر فیض دعای عرفه امام حسین‌(ع) بعد‌از‌ظهر امروز ۲۰ مرداد ۹۸ با حضور پر شورمردم در گلزار شهدای گمنام رابربرگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ هم زمان با فرا رسیدن دهم ذی حجه و وقوف حاجیان در صحرای عرفات، مردم شهرستان رابر به همت هیئت رزمندگان اسلام دعای پرفیض عرفه را در گلزار شهدای گمنام این شهرستان زمزمه کردند.

امام جمعه رابر در این  مراسم معنوی  با تبریک فرارسیدن عید قربان و عیدولایت و امامت گفت: روز عرفه؛ روز مغفرت و آمرزش است، روز عرفه؛ روز جلب نگاه ملائکه الله  بنده معصیت کار است.

وی افزود: روز غرفه؛ روزی است که ملائکه الله به زائرین قبر ابا عبدالله حسین(ع) نگاه ویژه ای می اندازند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به فرازهای مفاهیم دعای عرفه گفت: اولین فرازهای دعای غرفه می خوانیم بیست صف و ویژگی از خداوند منان امام حسین (ع )مطرح می‌کند اگر کسی این بیست ویژگی را بداند خود یک دوره توحیدو خداشناسی، معرفت وشاکله اعتقادی که نگاه ها راعوض خواهد شد.

امام جمعه رابر گفت: حضرت می فرماید: خدا را شکر می‌کنم که اگر قضای الهی و حکم الهی آمد از هیچ کسی نمی توانیم این قضا را دفن کنیم.

وی با بیان دوحکم عنوان داشت: حکم تشریعی یعنی اینکه خدا می فرماید: نماز بخوانید، شرک نورزید، عبادت کنید اما بعضی نه نماز می‌خواند حکم خدا را نقض می‌کنند. حکم تشریعی؛ حکمی تخلف پذیرند، در صورتی که حکم خدا برای ما بودولی  تخلف از حکم الهی کردیم،آن حکم تخلف ناپذیر قضای الهی در عذاب الهی است مگر کسی می تواند جلوی عذاب الهی را بگیرد؟.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، عزت و ذلت  را حکم قطعی الله خواند و گفت:  آنهایی عزیزمی شوند که در حکم تشریعی به اختیار خود خدا را می پذیرند و آنهایی ذلیل می شوند که تارک الصلاه باشند.

 وی افزود:خداوند در روایت  به چهار گروه از انسان‌ها توجه نمی‌کند؛ کسانی عاق والدین‌اند،از مایع نوشیدنی حرام استفاده میکند، کسانی که بر مردم منت می‌گذارد آن مدیری که اخلاص در عمل نداشته باشد و کسانی منکر قضا و قدر الهی باشند.

امام جمعه رابر در ادامه سخنان خودیکی از منفعت های قربانی را  طول عمرخواند و گفت: با عمل صالح قضای حکم الهی دفن می شود، هیچ کس نمی‌تواند  از آنچه که خدا به تو می بخشد دفن کند.

وی افزود:  عطای خدا را کسی نمی تواند جلوگیری کند چه کسی می تواند عزت موسی را به زمین بکشاند.

امام جمعه رابر با اشاره به دو عطای خداوند گفت: عطای عام؛ شامل هم  کافر و مؤمن می شود در دعای رجب می خوانید:خداوند به مؤمن سه عطای خاص می‌کند که غیر مؤمن این عزت در دنیا ، شجاعت و رستگاری را ندارد.

وی افزود: نظر رحمت به کل موجودات که  آن نگاه رحمت تو مورد عنایت اوست، ابهت و عظمت در دل مؤمن قرار می‌دهد که از این ابهت دشمن در هراس است.

امام جمعه رابر گفت: وقتی جمله ای از گفتار مقام معظم رهبری صادر می شود ترس بر اندام دشمن می‌افکند.

وی خاطر نشان کرد: از  فراز های دعای عرفه که  اگر ببخششی در لیله القدر حاصل نشد به روز عرفات کنار قبور شهدای گمنام نظر رحمت می اندازدباشد که مشمول دعای امام حسین(ع) قرار گیرد.

 انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب