پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:09:06 - دوشنبه 21 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
عزت واقتدار مسلمین در برائت از مستکبرین عالم/ روز عمل به وظیفه روزعید است
امام جمعه رابریکی از جنگ های مهم و تاثیر گذاردر ابعاد سیاسی مناسک حج را برگزاری مراسم برائت از مشرکین خواند و گفت: مراسم برائت از مشرکین تأکید بر عزت و اقتدارملت اسلامی در برابر مستکبران است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه  رابر در خطبه های عید سعید قربان اظهارداشت: تقوای الهی را رعایت کنید خداوند معلم شما می شودهمانگونه که معلم محمد بن عبدالله شد.

وی افزود: اگر می خواهید عالم باشید باید رعایت تقوای الهی را انجام  دهید چون علم قدرت می‌آورد و اگر بخواهید به علمی دست پیدا کنیم لازمه این تقوای الهی است.

امام جمعه رابر، عید سعید قربان را از برجسته ترین اعیاد اسلامی دانست و گفت: عید قربان،اصل قربانی و حج از یادگارهای ابراهیم خلیل و ذریه اوست .

وی با این سؤال که چرا روز عید قربان را عید می‌نامند گفت: ما سه موجود داریم؛ یک موجود مثل ملائک که تابع وظیفه هستند این موجودات در خدمت خدا هستند، موجود دیگرمثل حیوان که تابع غریزه هستند و دیگر موجودات مثل انسان که هم تابع وظیفه و غریزه باشد.

 امام جمعه رابر افزود: هر زمان انسان به وظیفه عمل کرد آن روز برای ما عید می شود این روزرابه این دلیل عید قربان می‌نامند که حضرت ابراهیم خلیل(ع) به وظیفه خود عمل و غریزه را محکوم کرد.

وی افزود: هر انسانی به وظیفه عمل کند آن روز برایش عید است ،حاجیان در طواف خانه خدا از همه تعلقات دنیوی دل بریدند رو به سوی خانه خدا کردند وقتی از تعلقات دنیوی و مادی دل بریدند دور خانه خدا طواف می کنند نه به شرق و غرب همه به قبله واحد  وقرآن واحد به وظیفه عمل کردند .

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) که می فرماید: هر روزی که در آن گناه نشود همان روز، روز عید است گفت:  اگر گران فروشی نکردید، به نامحرم نگاه نکردید آن روز به وظیفه عمل کردید برای شما عید است .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خودعید سعید قربان را عید بزرگی دانست و در آستانه عید ولایت و امامت این اعیاد را تبریک گفت.

وی یکی از جنگ های مهم و تاثیر گذاردر ابعاد سیاسی مناسک حج  را برگزاری مراسم برائت از مشرکین خواند و گفت : مراسم برائت از مشرکین  تأکید بر عزت و اقتدارملت اسلامی در برابر مستکبران است.

امام جمعه رابرافزود: در واقع حج بدون برائت معنایی ندارد حج با برائت بهترین فرصتی است که مسلمانان را در مورد وحدت میان خود به تفکر وا می‌دارد و از دشمنان اعلام برائت می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  با اشاره به  پیام برائت از مشرکین مقام معظم رهبری به حجاج بیت الحرام اظهار داشت:  یکی از مهمترین ویژگی پیام هاو بیانات مقام معظم رهبری این بوده است که وعده ها و ارزیابی ایشان همواره با موفقیت همخوانی داشته است.

وی با اشاره به این وعده های معظم له افزود: در مورد سوریه آن زمانی که دولت سوریه بخشی زیادی از سرزمین خود را از دست داده بود ۷۰درصد دولت سوریه در اختیار دولت داعش فعلی قرار گرفته بودمقام معظم رهبری  به دمشق اطمینان خاطر داد که دولت سوریه پیروز می شودو داعشی های لعین از صفحه روزگار محو می شوند این پیش بینی مقام معظم رهبری به وقوع پیوست.

امام جمعه رابرگفت: سال ۹۴ ائتلاف سعودی به یمن حمله کردندمقام معظم رهبری تأکید کردند پوزه آل سعود در خاک یمن به خاک  مالیده خواهد شدنزدیک پنجاه و دو ماه از بیانات مقام معظم رهبری می‌گذردکه پیروزی های انصارالله یمن به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به این پیروزی ها افزود : انصارالله یمن  با حمله شهر الدمام شرقی‌ترین نقطه عربستان  قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشت.

امام جمعه رابرگفت: فاصله الدمام شهر عربستان با صنعا در یمن بیش از ۱۳۰۰ کیلومتراست شهر الدمام مرکز تجاری شرکت اقتصادی حتی  بزرگترین پالایشگاه صادرات نفت سعودی است.

وی عنوان کرد:  حمله به الدمام به وسیله موشک های بالستیک دوربرد آن هم عبور از سامانه پدافندی دشمن بدون رصد درصورتی که برد این موشک بیش از می باشد هیچکدام از سامانه دفاعی عربستان نتوانست این موشک را شناسایی کندبا  این حملات هزینه جنگ برای عربستان سنگین و اقتصادی فلج آور برای سعودی به بار می آورد.

امام جمعه رابر گفت: انصارالله اذعان کرده؛۳۰۰نقطه ائتلاف سعودی را با رصد دقیق اطلاعاتی بررسی کرده است وقتی درصنعا، الدمام را شرقی ترین نقطه عربستان با موشک بمباران می‌کند نشان دهنده این است فرودگاه صنعا در مقابل فرودگاه عربستان این قدرت انصارالله یمن است.

 وی افزود: این همان جمله ای است که مقام معظم رهبری فرمودند  انصارالله  پوزه ائتلاف سعودی را به خاک می‌مالد.

امام جمعه رابر در مورد پیش بینی دیگر مقام معظم رهبری گفت:  طراحی جنگ ۳۳ روز ه با لبنان بودباز مقام معظم رهبری اطمینان خاطر دادند حزب الله لبنان را دعوت به مقاومت و نصرت الهی را  برای پیروزی آنها پیش بینی کرده بودکه این پیش بینی به وقوع پیوست.

وی در مورد افول آمریکا بعد از ۱۱سپتامبرگفت: گرفتاری آمریکایی ها در باتلاق عراق و افغانستان از پیش بینی های مقام معظم رهبری بود که یکی پس از دیگری همه این پیش بینی ها به وقوع پیوست.

امام جمعه رابر با اشاره به پیش بینی مقام معظم رهبری در مورد  طرح معامله قرن افزود:  در شرایط کنونی مقام معظم رهبری از شکست طرح معامله قرن در مورد فلسطین سخن گفته است لذا در این زمینه وحدت مسلمانان رامی‌توان عامل مهم برای تحقق اسلام ناب و ذلت کفار و دشمنان دین خدا دانست.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب