پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:04:28 - یکشنبه 27 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام آخرین رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری
بر اساس آخرین رتبه‌بندی اعلام‌شده رسام، در مردادماه ۱۳۹۸، برترین صندوق‌ها در سه گروه مختلف معرفی شده‌اند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از “راه آرمان” سرمایه‌گذاری، ابزاری است برای هدایت جریان نقدینگی به بخش‌های زیرساختی کشور، تا علاوه بر سودآوری برای سرمایه‌گذاران، رشد و توسعه اقتصادی صنایع و اقتصاد نیز تحقق یابد. لازمه این امر، آگاهی مردم از فرصت‌های درست سرمایه‌گذاری است. این در حالی است که شناخت مردم از این فرصت‌ها بسیار ناچیز و محدود به گزینه‌هایی چون بانک، طلا، ارز و … است.

بازار بورس، یکی از مؤثرترین حوزه‌ها برای سرمایه‌گذاری اثربخش است. اما از آنجا که دانش بالا و زمان زیاد، پیش‌شرط سرمایه‌گذاری در بورس است، حضور مستقیم مردم در این بازار توصیه نمی‌شود. «صندوق‌های سرمایه‌گذاری» که دارای متخصصان خبره‌ای در این حوزه هستند، انجام این کار را از طرف مردم بر عهده دارند.

این نهادها، زیرمجموعه سازمان بورس فعالیت می‌کنند و تعدادشان به بیش از ۲۰۰ عدد می‌رسد. در حال حاضر بالغ بر۱۵۰ هزار میلیارد تومان، یعنی چیزی در حدود ۱۰ درصد نقدینگی کشور، در آن‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

اما مسأله‌ای که مردم برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها با آن مواجهند، شناخت کم آن‌ها از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و از سوی دیگر، گزارش‌های تخصصی و گاه پیچیده موجود در این حوزه است. در نتیجه «سامانه رسام»، به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت دانش‌بنیان پارت، به صورت ماهانه، عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری را با ۱۵ شاخص گوناگون، بررسی و برترین صندوق‌های هر نوع را معرفی می‌کند.

بر اساس آخرین رتبه‌بندی اعلام‌شده رسام، در مردادماه ۱۳۹۸، برترین صندوق‌ها در سه گروه مختلف معرفی شده‌اند.

صندوق‌های با درآمد ثابتصندوق‌های سهامیصندوق‌های مختلط
امین آشنای ایرانیان
گسترش فردای ایرانیان
گنجینه الماس پایدار
فیروزه موفقیت
نوید انصار
یکم اکسیر فارابی
امین آوید
آسمان خاورمیانه
گوهر نفیس تمدن

برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر اساس عملکرد آن‌ها تا ابتدای مردادماه ۱۳۹۸

در گروه «صندوق‌های با درآمد ثابت» که بابِ میل سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز است و این روزها به جدی‌ترین رقیبِ سپرده‌ی بانکی بدل شده، صندوق‌های «امین آشنای ایرانیان»، «گسترش فردای ایرانیان» و « مشترک گنجینه الماس پایدار» با کسب بیشترین امتیازات، در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

در گروه «صندوق‌های سهامی» که مورد علاقه ریسک‌پذیران است، صندوق‌های «فیروزه موفقیت»، «مشترک نوید انصار» و «مشترک یکم اکسیر فارابی» با انتخاب هوشمندانه‌ی خود بهترین صنایع و سهام را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده و توانستند به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آنِ خود کنند.

در گروه «صندوق‌های مختلط»، سه صندوق «مشترک امین آوید»، «مشترک آسمان خاورمیانه» و «مختلط گوهر نفیس تمدن» در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است، سامانه رسام، از محصولات شرکت پارت، بزرگ‌ترین نهاد دانش‌بنیان بازار سرمایه و از نهادهای پردازش اطلاعات مالی زیرمجموعه سازمان بورس است. این شرکت، همچنین دارای مجوز رتبه‌بندی از «مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران» است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب