پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:28:12 - جمعه 1 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
دولت باید با جبران ضعف مدیریتی مطالبات رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشاند
خطیب جمعه رابر گفت:می طلبد دولت دراین دوسال عمر باقی مانده خود ضعف های مدیریتی را جبران کنند، با جبران این ضعف‌ها مطالبات رهبر معظم انقلاب به کرسی عمل می‌نشیند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: تقوایی که پیامبرعظیم الشان در آخرین ماموریت خود در خطبه‌ی غدیر خم فرمودند: تقوا پیشه کنید آنگونه که بایسته است و نمیرید جز در آن حال به اسلام گرویدگانید و از ناسازگاری با علی (ع) بپرهیزید.

وی با بیان راههای مبارزه با فساد طبق آیات قرآن کریم گفت: خداوند اهل فساد را با اهل اصلاح تشخیص می‌دهد مفسدها مبغوض خداوند منان است و بنگرید عاقبت مفسدین چگونه بود.

خطیب جمعه رابر مأموریت اصلی حضرت حجت (عج) را برچیدن فساد دانست و افزود: با ریشه کن کردن فساد عدالت جهانی روی کره زمین پیاده خواهد شد .

وی با بیان وظیفه امروز ما در مقابله با فساد گفت: از راههای مقابله با فسادافزایش بینش و آگاهی مردم و از بین بردن زمینه های فساداست.

خطیب جمعه رابر گفت:  کسانی منتظر ظهوراند که زمینه فساد را از بین می برند.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) نشست و برخاست نکردن با انسان های فاسد، کنترل زبان و گوش را از راههای خشکانیدن فساد دانست و گفت : باهر کسی نشست برخاست نکنید چرا که زمینه گناه را در شما به وجود میآورد با کسانی نشست و برخاست کنید طبق روایتی از امام زمان (عج) این سه ضلع مثلث؛ حیا، امانتدار و صدیق را دارند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به دهه پایانی ماه ذی الحجه گفت: ۲۴ذی الحجه؛ مصادف با روز مباهله‏ی پیامبر اسلام(ص) با مسیحیان نجران و همچنین انگشتر بخشی حضرت امیرالمؤمنین(ع) در رکوع نمازاست.

وی با تأکید بر اهمیت روز مباهله افزود: روزمباهله، روزعظیمی است چراکه مباهله در این روز از واجبات رکنی امامت و ولایت است.

امام جمعه رابر با اشاره به  درس و پیام های مباهله عنوان کرد:  پیشنهاد مباهله را کسی می دهد که بر حقانیت خود پافشاری داشته باشدو این در واقع پیامبر(ص) بود که مسئله مباهله را مطرح کرد.

وی افزود: آیه مباهله مقام نبوت و رسالت پیامبر(ص)را به روشنی اثبات می‌کند آنهایی که حاضر نشدند با پیامبر مباهله کنند دانستندکه تعیین پیامبری از ناحیه‌ی خداوند منان است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: مباهله روشنگر این است که حضرت عیسی (ع) رسول و پیامبرخداست نه فرزندخدا، عابداست نه معبود، مخلوق است نه خالق.

وی افزود: این اعدله ثابت میکند در مسئله مباهله،  زن و مرد در دین و دیانت دوش با دوش همدیگر هستند،اگر شما محکم بایستید دشمن به دلیل باطل بودنش عقب نشینی می کند همان صحنه ای که در مباهله اتفاق افتاد.

خطیب جمعه رابر با گرامیداشت روز  ۲۵ذی الحجه نزول سوره دهر در شأن و منزلت مولای متقیان امیرالمومنین (ع)و همسرشان صدیقه دو عالم حضرت فاطمه الزهرا و دو فرزندشان امام حسن (ع) و امام حسین (ع)نازل شد، گفت: این روز را روز خانواده نامیده اند، خانواده اسلامی؛ کانون تربیت نسل با ایمان و  انقلابی است امیددارم خانواده های ما از زندگی امیرالمومنین(ع) الگو گیرند.

وی با گرامیداشت آغاز هفته دولت و بیان سه نکته گفت: دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری در هفته گذشته که می توان به مهمترین بیانات مقام عظمای ولایت در اقتصاد و فرهنگ دو اولویت اساسی کشوراشاره کرد.

خطیب جمعه رابرافزود: تولید داخلی  کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است، چرخاندن کلید درقفل مشکلات اقتصادی آسان نیست،این وظیفه دولت است.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان را رزمندگان جنگ اقتصادی کشورتوصیف کردندافزود: همانگونه که به رزمندگان دفاع مقدس کمک می کردیم اکنون در جنگ اقتصادی باید به رزمندگان تولید کمک کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت:  در بحث فرهنگ مقام معظم رهبری فرمودند: معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم اما با ولنگاری به‌ شدت مخالفیم، نگرانیم نسبت به مسئله حجاب در جامعه،بد حجابی، بی حیایی و بی‌عفتی در جامعه اگر این مسئله رها شود ولنگاری فرهنگی در جامعه اتفاق می‌افتد ما با ولنگاری فرهنگی مخالفیم.

وی با اشاره به ویژگی های یک دولت در تراز گام دوم انقلاب اسلامی گفت: از شاخصه های دولت؛ التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی، مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی، نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل‏‌گیری کانون‏های فساد خیز، دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون، جوانگرا و زمینه سازبرای حضور جوانان و نخبگان کشور، باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی، مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی است.

امام جمعه رابر همچنین پاک دستی و ساده زیستی، رعایت حقوق بیت المال وجلوگیری از حیف و میل آن را از شاخصه  دولت در گام دوم انقلاب برشمرد.

خطیب جمعه رابر گفت: ما از  طرفی خوشحالم رئیس دستگاه قضا با مفسدین اقتصادی مبارزه میکند اما از طرفی هم نگرانیم وقتی هر روز خبر را می شنویم کانون فساد خیز از هر نهادی، اداره و  وزارت خانه ای را می بینیم محزونیم.

وی با بیان اینکه دولت در تحقق  مطالبات اقتصادی  رهبر انقلاب  چقدر موفق بوده است؟ اظهار داشت: شش سال از عمر دولت گذشت کم نبود؛ دو سال دیگر باقی مانده است  چندین سال است که رهبر حکیم انقلاب از مسئولین مطالباتی  دارند.

خطیب جمعه رابر یکی از مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب را اصلاح نظام بانکی و جلوگیری از سوء‏استفاده ‏های بانکی دانست و افزود:  نظام بانکی ایران بدین جهت مستعد فساد است که در آن تورم بالاست، ولی نرخ بهره به طور میانگین بسیار کمتر از آن است.

وی گفت: در چنین شرایطی، برخورد دستگاه قضا با فساد « بانک سرمایه» با صندوق بازنشستگی فرهنگیان از وزرای سابق تا داماد یکی از وزرای فعلی نیز در آن دست داشتند، نشان از عزم قوه‏ ی قضائیه در برخورد با مفاسد بانکی دارد.

امام جمعه رابرتأکید کرد: تا اصلاح بانکی در کشور توسط دولت صورت نگیرد این فسادها یکی پس از دیگری رو خواهند شد و وجود دارد مطالبات مقام معظم رهبری تحقق پیدا نمی‌کند اگراصلاح نظام بانکی توسط دولت صورت نگیرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود در حرم رضوی، با ذکر اینکه ۴ سال است که قرار است لایحه ‏ی اصلاح نظام بانکی به مجلس برود ولی هنوز نرفته است، نسبت به تعلل مسئولان در این زمینه انتقاد کردند.

   خطیب جمعه رابر، جلوگیری از واردات بی‏ رویه را یکی دیگر از مطالبات مهم  رهبری خواندو افزود: واردات قاتل تولید است، واردات در یک کلام مانع رونق تولید است ، آمارهای گمرک حاکی از آن است که متاسفانه هنوز مطالبات مقام معظم رهبری با توجه به  شعار سال جاری از سوی دولت محقق نشده است.

وی جلوگیری از خصوصی‏‌ سازی‏ های غلط در عین تاکید بر خصوصی ‏سازی اصلی را از دیگر مطالبات رهبر انقلاب از دولت دانست و افزود: ارزان کارخانه ای را به دست یک سرمایه دار سپردن ، دستگاه و ماشین ‏آلات را به فروش سپردن، کارگران  را بیکار کردن، در زمین کارخانه برج بسازند معنای اینها خصوصی سازی غلط است!

خطیب جمعه رابر گفت:  متاسفانه در این دولت مطالبات مقام معظم رهبری برآورده نشده است

وی لزوم حفظ ارزش پول ملی کشوررا دیگر مطالبات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت:  با بی مدیریتی، با نوسانات نرخ ارز مردم شاهد افزایش  قیمت های افسارگسیخته ی قیمت ارز بوده اند؛ نه نظارتی ، نه نگاه معطوفانه ای روز به روز دلار رو به افزایش ، قیمت ها رو به نوسان اینها بخش هایی از مطالبات مقام معظم رهبری در باب اقتصادی است.

وی افزود: می طلبد دولت دراین دوسال عمر باقی مانده خود ضعف های مدیریتی را جبران کنند و با جبران ضعف مدیریتی مطالبات رهبر معظم انقلاب به کرسی عمل می‌نشیند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب