پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:20:48 - یکشنبه 3 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نیازمندان را در زندگی خود شریک بدانیم /درس انفاق خانواده امیرالمؤمنین رضایت خدا و ترس از قیامت بود
امام جمعه رابرگفت: وظیفه ما این است نیازمندان را در زندگی خود شریک بدانیم و این کارحاکی از الگو‌پذیری زندگی ائمه اطهار(ع)دارد.

به گزارش “صبح رابر”؛ هم‌زمان با سالروز نزول آیه «هل اتی» و اتکا به سنت اهل بیت (علیهم السلام) بر اعطای افطاری خود به نیازمندان، کمپین مردمی «رسم ابرار» محبان اهل بیت (علیهم السلام) را به یک اقدام مستحبی فرا خوانده است.

 در راستای گسترش معنویت در جامعه و رسیدگی به مستضعفین در تاریخ ۲۳ الی ۲۵ ذی الحجه مصادف با روزه گرفتن خانوادگی حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) و انفاق و افطاری به فقیر و یتیم و اسیر و نزول سوره هل اتی(انسان) طرح “ابرار” برگزار می شود.

امام جمعه رابردر گفت و گو با خبرنگار”صبح رابر”؛ درباره شان نزول سوره «هل اتی» اظهار داشت: ۲۵ذی الحجه، تداعی این آیه قرآن است که زندگی امیرالمؤمنین(ع) و خانواده حضرت زهرا(سلام الله علیها) کانون بذل و بخشش محرومان است.

وی افزود: وقتی درروز اول به فقیر و روز دوم به یتیم وروز سوم به اسیر طعام می دهند، در روزنخست روزه داری سایلی درب خانه امیرالمؤمنین(ع)را می زند حضرت علی (ع) رو به زهرا(س) می‌گوید: چیزی در خانه داریم به فقیرعطا کنیم، می فرماید: نیم قرص نانی را برای زینب نگه داری کردم وقتی حضرت زینب(س) نیمه خواب است جواب مادر می‌دهد که آن نیم قرص را به فقیر عطا کن، چرا که من در کانون خانه امیرالمومنین(ع) صبررا آموخته ام، اینها همه برای ما درس و الگو است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در شرایط کنونی فقرا،ایتام و مساکین زیادی اطراف ما زندگی می‌کنند اگر بخواهیم الگو از زندگی حضرت زهرا(س)و امیرالمؤمنین (ع) بگیریم باید یک نگاه محبت آمیز به فقرا، ایتام شهر خصوصاً ارحام خود داشته باشیم.

 وی توصیه کرد: همانگونه  که امیرالمومنین(ع) با دارایی اندک بذل کثیر می‌کردند؛ ما هم وظیفه داریم آنچه خداوند در طبق اخلاص در آسمان چهارم حضرت اسرافیل روزانه ۸میلیارد انسان را روزی میدهند از این روزی طبق این آیه قرآن بخشی را برای ایتام، فقرا ومساکین ببخشیم.

امام جمعه رابرگفت:  وظیفه ما این است فقرا و ایتام و نیازمندان را در زندگی خود شریک بدانیم و اگر این کار را انجام دادیم  الگو‌پذیری از زندگی امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار(ع)کردیم.

حجت الاسلام شجاع الدینی نیز درهمین راستا گفت: هنگامی که حسنین(ع ) دردانه های پیامبر(ص ) و امیرالمومنین(ع ) و حضرت زهرا(س ) بیمار شدند، پیامبر(ص) این صحنه را دیدند به حضرت امیرالمومنین(ع ) فرمودند برای بهبودی حسنین(ع) سه روز برایشان روزه بگیرید شفا یابند امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا (س) نیز تبعیت کردند.

وی افزود: روز ۲۵ ذی‌الحجه مظهر تجلی یکی از فضائل اهل بیت(ع) و روز نزول سوره «انسان» و سه روز روزه برای شفای امام حسن و امام حسین(ع) و عطا کردن سه شب متوالی افطار خویش به مسکین، یتیم و اسیر است.

این کارشناس مذهبی گفت: ۱۸آیه در شأن حضرت زهرا (سلام الله علیها) و فرزندانشان نازل شده؛که همان سوره هل اتی (انسان) اختصاص به این عزیزان دارد.

وی افزود خیلی ها طعام می دهند ولی نیت این خانواده نبوی فقط رضایت خدا و ترس از قیامت بود که هرچند این طعام از لحاظ اندازه حداقل بوده اما این همه با برکت شود به همین دلیل  ۱۸ایه در شأن حضرت زهرا سلام الله علیها و فرزندانشان نازل شد.

امیدواریم همانطور که مردم شریف رابرهمیشه همراه و پشتیبان حرکت های عظیم انسانی و نوع دوستانه بوده اند در این طرح بزرگ نیز شرکت کنند و آن را صدقه ای برای سلامتی و عاقبت بخیری خود قرار دهند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب