پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:24:16 - چهارشنبه 6 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
درسفر فدایی استاندار کرمان به رابر صورت گرفت؛
کارخانه بسته بندی عسل و چند طرح عمرانی در شهرستان رابر افتتاح شد
استاندار کرمان در سفر نیمروزه خود به شهرستان رابر یک طرح اقتصادی و چند طرح عمران شهری را افتتاح و از چند پروژه نیمه تمام بازدید کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ سفر نیم روزه ی محمد جواد فدایی استاندار کرمان به رابر صبح امروز از هنزا و با همراهی نماینده مردم شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی ومسئولین شهرستان آغاز شد.

و با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام، پروژه بهسازی و روکش آسفالت ۸کیلومتر جاده های اصلی  رابر-هنزا با اعتبار ۴۸میلیارد ریال اولین افتتاح بود.

اجرای کارخانه بسته بندی عسل با ظرفیت ۵۰۰تن در سال و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال با حضور استاندار کرمان به بهره برداری رسید که این طرح توسط بخش خصوصی اجرا شده و برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

در ادامه، با حضور استاندار کرمان، مدیران کل استانی ، نماینده مردم رابر، بافت و ارزوئیه در مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی پروژه بلوار شهید بهشتی رابر به طول ۳۰۰متر و با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال بصورت کامل بازسازی و نور پردازی گردیده است.

پروژه دکل های مخابراتی روستایی بخش هنزا با اعتبار چهار میلیارد تومان به بهره برداری رسید
این طرح توسعه پورت ADSL یک پورت، توسعه سوییچ ۲ مرکز، نصب و راه اندازی و تغییر ورژن BTS نسل ۲ تعداد یک سایت، نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل سه و چهار تعداد پنج تکنولوژی، نصب و راه اندازی پورت پرسرعت ADSL یک پورت با اجرای این طرح در شهرستان رابر اجرا شد.

همچنین چهار هزار و ۴۲۴ واحد مسکونی بهسازی و بازسازی شده روستایی شهرستان رابر به بهره برداری رسید.

و موزاییک فرش خیابان امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای شهر رابر به طول هفت هزار متر مربع با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

استاندار کرمان در ادامه از روند پروژه های نیمه تمام ورودی شهر هنزا، زیرساخت های اداری، سالن ورزشی و گلزار شهدای گمنام هنزا بازدید ودر جلسه ای مسائل ومشکلات شهرستان رابر و طرح های ارائه شده به کارگروه اشتغال رابر با حضور مسئولین استانی وشهرستانی مورد بررسی قرار گرفت و برای تسریع در اجرای این طرح ها قول مساعد داده شد.

” محمدجواد فدایی” در نشست بررسی مسائل و مشکلات رابر و هنزاء با اشاره به تلاش دولت برای اشتغال آفرینی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار گفت: با توجه به آمادگی سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح گاوداری هزار رأسی، کارخانه شیر و بسته بندی آب معدنی در این منطقه، بنابراین هیأتی مرکب از جهاد کشاورزی، محیط زیست، آب منطقه ای، توزیع برق و امور اراضی زیر نظر فرماندار این شهرستان، طرح‌ها مورد بررسی و وارزیابی قرار گیرند و در جلسه آینده پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان مطرح شوند. 

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و کوهستانی بودن منطقه هنزا اظهار کرد: با توجه به قول مساعد مدیران شرکت ملی گاز استان، عملیات گازرسانی به بخش هنزا تا پایان آبان‌ماه و قبل از فرارسیدن فصل سرما، به اتمام خواهد رسید.

استاندار کرمان یکی از مشکلات مهم مردم هنزاء را بحث تأمین آب آشامیدنی دانست و خطاب به شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: بررسی‌های لازم را برای امکان حفر چاه در منطقه انجام دهد و همچنین مخزن آب بُندر هنزاء نیز تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.

فدایی با اشاره به مشکل عدم آسفالت مسیر ورودی به شهر هنزاء عنوان کرد: بخشی از عملیات زیرسازی این مسیر ورودی توسط شهرداری صورت گرفته است و با توجه به اولویت این اقدام تصمیم گرفتیم بخشی از اعتبارات اختصاص یافته برای بهبود عبور و مرور مسیرهای داخلی این شهر به مسیر ورودی اختصاص یابد و ما هم تلاش می‌کنیم تا از محل اعتبارات استانی مبلغ ۲ میلیارد تومان اضافه به این شهر تخصیص یابد.

وی خشکسالی را یکی از مهمترین معضلات و بحران‌های پیش روی استان دانست و اظهار کرد: باتوجه به قول مساعد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، تا یکسال آینده حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی منطقه به کشت گیاهان دارویی تغییر کشت می‌دهد و از این منظر هم به‌لحاظ درآمد و هم صرفه جویی مثمر ثمر خواهد بود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب