پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:52:58 - پنجشنبه 7 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یک روز به یادماندنی باجانبازان رابری ؛
عمده مشکل ایثارگران و جانبازان بحث درمان است
اردوی فرهنگی، تفریحی جانبازان راست قامت با حضورایرانمش معاون بهداشت درمان استان کرمان و ۱۳۸نفر از جانبازان و آزادگان رابر به همت بنیاد شهید شهرستان درمنطقه گردشگری عشق آباد برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ یک روز را همراه با جانبازان رابر به منطقه گردشگری عشق آباد رفتیم ازروستای ده دیوان گذشتیم یک جاده خاکی بود وکمی سخت، همینطور که می رفتیم، احساس کردم که تحمل سختی ها برای عبور از مشکلات همان درسی است که امروز باید از جانبازان بگیریم.


جانبازان هشت سال مردانه در برابر دشمنان ایستادند و با ایمان راسخ و گوش به فرمان امام پیروز جبهه های حق علیه باطل شدند و در طول سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز با وجود رنج مجروحیت با صبر، ایثار و ایستادگی بر آرمان شهدا سرمایه های عظیم نظام اسلامی و الگوی صبر و ایثار برای نسل‌های انقلاب هستند.


به همراه ایرانمنش معاون بهداشت درمان استان، مهدی پور سرپرست بنیاد شهید شهرستان و جمعی از پرسنل بنیاد در جمع جانبازان رابرقرار گرفتیم. هر چندکه محاسن آنها سفید شده بود اما هنوز سادگی درکلام، لبان همیشه خندان، مهربانی در چهره و بی ریایی در رفتارشان موج میزند ازآزادگان و جانبازان ۲۵ درصد به بالا که چندین ترکش را به یادگار ازجنگ در بدن خود نگه داشته در این جمع حضور داشتند عاشقانه آن لحظات ناب و خالصانه دوران دفاع مقدس را تداعی می‌کردند.


جانبازان از لحظه های دفاع در عملیات ها، جان فشانی و گاهی زمان به شهادت رسیدن همرزمان خود از ایمان، اتحاد و تحمل همه سختی ها سخن گفتندهمینطور خاطرات جنگ ودفاع مقدس را ورق می زند.


معاون بهداشت و درمان، در گفت و گو با خبرنگار ما؛ از ۸۰درصد پرونده جانبازان در استان کرمان خبردادو گفت: در این چند سال گذشته برجسته ترین و عمده مشکل جانبازان و ایثارگران درمان است که با توجه به مشکلات اقتصادی خلل در خدمات رسانی ایجاد کرده است.


وی اضافه کرد: عمده داروخانه بیمارستان هنوز به مشکل برنخورده است اما نبود بودجه مشکلات دارویی را تشدید کرد.
ایرانمنش گفت: قوی ترین بحث های درمانی را بنیاد شهید ارائه می کند به دلیل نبود بودجه این خدمات کم شده است.
وی افزود: حدود هشت سال گذشته حداکثردرمان جانباز به صورت مختصر انجام می شد اکنون درمان جانباز و خانواده تحت پوشش تقریبا خدمات کامل انجام می شود اما مشکلات اقتصادی در کشور به بحث دارویی آسیب زده است.
ایرانمنش عنوان کرد: شهدا رفتند برای حفظ اسلام و پیشرفت حکومت اسلامی وظیفه ماست که هر کدام به نوبه خود در این مسیر حرکت کنیم.


وی با اشاره به اینکه ۱۹هزارو ۵۰۰جانباز۵ تا ۷۰ درصد در استان داریم که حدود ۶ هزارو ۳۰۰ والدین شهید در استان است گفت: حدود ۲۴۰نفر ۷۰ درصد جانبازی دارند که ۴۴ نفر آنها قطع نخاع است.


جانبازان و ایثارگران شهرستان از معاون بهداشت و درمان استان درخواست یک کلینیک ویژه جانبازان و ایثارگران با وجوداینکه بیشترین شهید را نسبت به جمعیت تقدیم انقلاب اسلامی کردند؛ داشتند.


سلیمان شمس الدینی یکی از جانبازان دفاع مقدس با بیان روایتی از خاطرات دوران دفاع مقدس گفت: با شهدا در خدمت و دررکابشان بودیم ولی سعادت نصیبمان نشد، آنها رفتند و ما ماندیم با دنیایی از حسرت، ولی همین که به این عهد ماندیم به ولایت و انقلاب پایبندیم افتخارمی کنیم.


وی با اشاره به گفته سردارسرلشکر حاج قاسم سلیمانی گفت: شاید شهدا حسرت این روز های ما را هم میخورند ما حسرت این که چرا شهید نشدیم آنها حسرت این که چرا نیستند از این انقلاب دفاع کنند.


شمس الدینی افزود: اگر تا آخر پای انقلاب بمانیم قطعا اجرمان از شهدا کمتر نخواهد بود و اگر استقامت کنیم وعده انبیاالهی محقق خواهد شد.

وی با بیان خاطرات خود با شهدا گفت: ما وارث خون این شهداییم و اگر امروز انقلاب اسلامی در اوج قدرت،عزت و اقتدار قرار گرفته همه مدیون خون شهدا و اثر معنویی گرم شهداست که ما به این جایگاه رسیده ایم.


چراغعلی شمس الدینی از جانباز۵۵ درصد که مجروحیتش سال ۶۲ درکردستان عملیات کربلای ۴ رقم خورد، میگوید: زمان جبهه ۱۸ سال داشتم،۱۳ ماه در جبهه حضور داشتم در کردستان عملیات کربلای ۴ شب اول نیروهای خط شکن بودند و شب دوم هم مجروحان رابا قاطر می‌آوردیم که پایم روی مین رفت و یکی از رزمندگان میناب بندرعباس هم شهید شد.
وی گفت: بعد از اینکه پایم قطع شد دوباره جبهه رفتم ودر عملیات کربلای ۵ شرکت کردم.


شمس الدینی از خاطرت خود با شهید مراد حیدری گفت: از شهید مراد جوانتر بودم او مظلوم بود و شب ها لباس های ما را می شست بدون اینکه متوجه شویم این کار شهید مراد است درس ایثار و از خود گذشتگی را از او یاد گرفتم.


وی با تأکید بر اینکه پیرو خط رهبری باشیم افزود: جوانان فریب این دنیای رنگارنگ را نخوردند مشکلات میگذرد اما دست از خط رهبری برندارند.


این جانباز دفاع مقدس گفت: پنج برادر بودیم که چهار نفرمان به جبهه اعزام و آنها نیز جانباز شدند.

خداکرم شمس الدینی جانباز ۵۰ درصد که پای راستش قطع و پای چپش هم ترکش خورده، گفت: آن زمان ۱۳ سال داشتم سال ۶۰ به جبهه اعزام شدم.
وی افزود: در عملیات نصر۴، اولین روز تابستان سال ۶۶ ماهوت عراق پایم را آنجا از دست دادم، دراین عملیات شیخ عباس علیدادی سلیمانی شهید شد.
این جانباز دفاع مقدس گفت: روز بعد آن روزبه هوش آمدم دیدم در بیمارستان صحرایی پشت خط هستم رگ های پایم سوزش زیاد داشت فریاد می زدم، به خانم پرستار آنجا گفتم: کف پایم می سوزد گفت: پایی ندارید که بسوزد، نگاه کردم پایم قطع شده است.
وی از نحوه شهادت پسر عمویش سپیده دم سخن گفت و افزود: انتظار شهدا از ما این است که ولایت فقیه را تنها نگذاریم وراهشان را ادامه دهیم.


جانبازان متعهد به انقلاب و اسلام و گنجینه ارزشمندی از درس‌های ایثار و ازخودگذشتگی هستند که علاوه بر اینکه جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق خواهند داد سبب پرورش نسلی مقاوم و نترس می‌شود با زنده نگه داشتن سیره شهدا یاد و نام آنها را گرامی بداریم.

گفتنی است؛ درپایان این اردو مسئولین شهرستان به همراه نماینده مردم شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه حضور داشتند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب