پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:06:28 - جمعه 15 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر
انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از قیام عاشورای حسینی است /درس های عاشورا به مملکت ما عزت داد
خطیب جمعه رابر انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از قیام عاشورای حسینی خواند و گفت: با شکست استبداد داخلی، نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه حرکت خویش قرار داده است، بدون تردید حیات ۴۰ ساله انقلاب خود را مرهون اهل بیت(ع)، سیدالشهداء، محرم، عاشورا، کربلا، عزاداری ها، مساجد، منابر، هیات و دستجات مذهبی می باشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام  جمعه رابردر خطبه های عبادی و سیاسی اولین جمعه ماه محرم ؛ با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان روز تاسوا و  روز عاشورای حسینی ضمن  شرکت در این مراسمات  گفت: امیدوارم از این مجالس استفاده  لازم راببرید.

 وی اظهارداشت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در مقابل حکومت جبار اموی، درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیادخواهی سلطه جویان را برای همه اعصار نشان داد.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از قیام عاشورای حسینی خواند و افزود:  با شکست استبداد داخلی، نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه حرکت خویش قرار داده است، بدون تردید حیات ۴۰ ساله انقلاب خود را مرهون اهل بیت(ع)، سیدالشهداء، محرم، عاشورا، کربلا، عزاداری ها، مساجد، منابر، هیات و دستجات مذهبی می باشد.

وی عنوان داشت: امتداد این راه بدون تمسک به همین اسطوره ها غیرممکن است.

امام جمعه رابر با اشاره به برخی از پیام های عاشورا برای مقاومت کنونی امروز کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین پیام سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق، در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد.

وی افزود: ایستادگی در برابر دشمنان اسلام هزینه دارد. هزینه هایی که امام سوم شیعیان با جان و مال و فرزند و همه آنچه در دنیا داشت، پرداخت.

خطیب جمعه رابر گفت: از دشمن ولو با عِدّه و عُدّه زیاد، نباید هراسید. رعب و ترس از خصائل منافقین و افراد سست ایمان است چنانچه شجاعت و شهامت  و رشادت جزء مختصات مومنین و شهادت طلبان است.

وی افزود: تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزاری برای وادار کردن جبهه مقاومت به تسلیم جزء خصائل جبهه باطل است

دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف خود از هیچ خیانت و جنایتی فروگذار نکرده و به هیچ اصل انسانی و الهی پای بند نخواهند بود، چنانچه که  در صحنه  عاشورا از هیچ خباثتی دریغ نورزیدند.

خطیب جمعه رابر یادآور شد: در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار و مستکبرین، این پیام را باید به دشمن داد که از دادن جان و فرزند ابایی نداریم،

وی  با بیان پیام کلیدی امروز برای یاران انقلاب  اینکه  مرگ با عزت و شرف بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد افزود:  همانگونه که امام  معصوم (ع) اعلام کردند: هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه.

وی با بیان یکی دیگر از پیام های عاشورا برای امروز گفت: مذاکره حضرت اباعبدالله برای لغو تحریم ها و از روی نیاز نبود.

امام جمعه رابر با تأکید بر بصیرت افزایی افزود:  کاری که مولی انجام داد برای اتمام حجت و دعوت به حق و نجات حتی یک انسان فریب خورده در جبهه باطل تا آخرین لحظه ها بود.

وی با تأکید بر اینکه نهضت حسینی تا قیام قیامت ادامه دارد گفت: جبهه مقاومت مقتدر و مظلوم به تکلیف خود عمل کرده ، ولو آنکه در شرایط نابرابر و دشوار باشد.

وی سربلندی دنیا و آخرت مؤمنان و مسلمانان و انسان های آزاده در گروه مقاومت و پایداری  برشمرد و اظهار داشت: این درس ها را در حیات چهل ساله انقلاب از عاشورا گرفته ایم  و آموختیم  درس های عاشورا به مملکت ما عزت  داد.

خطیب جمعه رابر افزود:  ایثارو  شهادت و رشادت های بی بدیل  همه نشأت گرفته از چشمه جوشان  حرکت ابا عبدالله الحسین(ع) است .

خطیب جمعه رابر تصریح کرد : آنچه انگیزه ملت ایران برای مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکای فعلی را دوچندان می سازد، ویژگی رئیس جمهور این کشور است که شباهت های زیادی به یزید بن معاویه لعین  دارد.

وی با اشاره به شباهت ویژگی هایی که تحمل نظام استکباری و شیطان بزرگ را برای مسلمانان واقعی دشوار می سازد، گفت: یزید فردی فاسد ، عیاش  شراب‌خوار آن هم آشکارا، ترامپ هم در خط و محور او در قمار بازی، مفاسد اخلاقی، کسب درآمدهای نامشروع غیر قانونی و مصرف  الکل  شهره زمانه خویش است.

وی ،  نژادپرستی افراطی را از خصوصیات این رئیس جمهور احمق خواند و گفت: یکی دیگر از ویژگی های یزید اشرافی گری و ثروت اندوزی بود. چنانچه تاسیس کاخ یزید در دمشق یکی از اولین بناهای شاهانه در میان خلفای اسلامی است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه ترامپ نیز یکی از بزرگترین املاک داران آمریکا است گفت: این مرد قمارباز در سن ۲۷ سالگی مالک ۱۴ هزار آپارتمان بود.

وی افزود: هتل ترامپ در شیکاگو از جمله هتل های گران قیمت است به طوری که یک بطری آب معدنی متوسط در این هتل ۲۵ دلار بفروش می‌رسد.

خطیب جمعه رابر خطاب به عزاداران حسینی گفت: کاخ یزید با قیام مختار سقوط کرد و از بین رفت کاخ ترامپ ظالم به دست شما عزادان حسینی و کشورهای مظلوم مسلمان دنیا به زودی نابود و سقوط خواهد کرد .

وی افزود: دعای ما این است سقوط کاخ های ظالم خصوصا سقوط کاخ ترامپ ظالم را در حیات خود به چشم ببینیم این وعده الهی است.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب