پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:10:12 - شنبه 16 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در سومین یادواره شهدای روستای شهید آباد مطرح شد؛
اقتدار ایران به برکت خون شهدا و روحیه استکبارستیزی است /مردم بی بصیرت بیشترین زخم را بر پیکر اسلام زدند
امام جمعه بافت گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و روحیه استکبارستیزی است.

به گزارش “صبح رابر”؛ امام جمعه بافت در مراسم سومین یادواره شهدای شهید آباد رابر، ضمن تسلیت  ایام سوگواری حضرت سید شهدا (علیه السلام ) گفت: کیف شهید چه زیبا؛ این معنویت  را به محفل ما بخشید، این سند مظلومیت هشت سال دفاع مقدس، این سند اقتدار چهل سال انقلاب اسلامی، این سند استمرار انقلاب اسلامی برای رسیدن به دست مبارک امام عصر (عج)است، برنامه ریزی کردند در این فضا ملاقات این کیف با مادرشهید شد.

 وی به احترام این کیف بحث خود را عوض کرد وگفت: این کیف دراین فضا و مکان، جایگاه عظیم شهدایی که اینجا آرامیده اند، شهدایی که جسم‌شان را به خاک، جان‌شان را به خدا و راهشان را به ما دادند .

حجت الاسلام مهدی زاده  عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران؛ تنها انقلابی است  که چهار مرحله خود را طی کرده و به چهل سالگی رسید در حالی که حتی انقلاب  پیغمبر اکرم (ص) به این مراحل نرسید.

حجت الاسلام مهدی زاده افزود: انقلاب رسول اکرم (ص) در بین راه پیروز شد، استقرار پیدا کرد اما به درجه استکمال و استمرار نرسید.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم که عده ای نگذاشتن اسلام پیغمبر به وسیله امیرالمومنین (ع) به استکمال و استمرار برسد گفت: همان افرادی که سینه چاک ولایت بودند؛ درغدیر اولین کسانی که دست بیعت به امیرالمومنین (ع) دادند که رسالت پیغمبر اکرم (ص)، این نبوت به امامت ختم شود اما شاهنشاهی و منحرف شد.

امام جمعه بافت گفت: رسالت و نبوت به جایی اینکه به امامت برسد به خلافت و از خلافت سلطنتی و شاهنشاهی شد.

وی علت رسیدن انقلاب اسلامی به چهل سالگی را بصیرت مردم و رهبری امام خامنه ای روحی فداه دانست و افزود:  انقلاب اسلامی از این چهل سالگی عبور کرد و پیروز شد، استقرار پیدا کرد، به استکمال رسید و به طرف استمرار این انقلاب با همین سند ها و شهدا، با بصیرت شما مردم به رهبری امام خامنه ای روحی فداه به دست مبارک امام عصر (عج) خواهد رسید.

امام جمعه بافت، با تطبیق رهبری ها جریانات صدر اسلام و انقلاب  گفت:  چند اصل و رکن برای یک انقلاب لازم است مردم قدر خود، خانواده های شهدا قدر خود واین شهدا را بدانید.

وی با بیان اینکه اولین مسئله در هر انقلابی، رهبر انقلاب است تصریح کرد: رهبری انقلاب ما که ادامه راه رهبری رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار (سلام الله علیها) است، به صراحت قرآن کریم؛ رهبری  تجلی یافته ولایت مطلقه فقیه وتجلی یافته ای از غدیر، ولایت امیرالمومنین و ائمه اطهار (س) است.

وی با اشاره به مدیریت ۱۰ ساله امام (ره) درانقلاب علی رغم همه چالش ها گفت : چالش بحران جنگ،  بیت منتظری، بحران بنی صدر و امثالهم که امام راحل این انقلاب را در مسیر خودش حرکت داد.

حجت الاسلام مهدی زاده بااشاره به مدیریت ۳۰ ساله مقام معظم رهبری تاکنون گفت: این انقلاب را قدر بدانید از  سال۶۸ تا کنون چالش های زیادی در زمان رهبری  اتفاق افتاد که اگر مدیریت مقام معظم رهبری نبود انقلاب ما به باتلاق ها می افتاد.

وی افزود: هشت جنگ در دنیا، آسیای غربی  و اروپا اتفاق افتاد که می توانست این جنگ ها ایران را به طرف خود بکشاند و همچنین به جنگ بالکان، افغانستان، جنگ اول و دوم عراق، جنگ ۳۳ و ۵۲ روزه، جنگ اسرائیل علیه مردم غزه، فتنه های سال ۷۸، ۸۸ و ۹۶اشاره کرد.

حجت الاسلام مهدی زاده گفت: فقط شخصی می تواند این انقلاب را با این همه چالش های پیرامون، در مسیر خودش حرکت دهد، کسی که درس و مسیرش رااز سید الشهدا گرفته باشد و ولایتش منتهی به ازدرس گرفته شده ولایت امیرالمومنین (ع)باشد این رهبرمعظم انقلاب است.

امام جمعه بافت با تأکید بر اهمیت شناخت رهبرانقلاب گفت: بیش از ۹۷ درصد از وصیت نامه شهدا به من و شما پیغام پیروی از ولایت را دادند، هشتاد درصد این وصیت نامه شهدا مسئله استکبارستیزی است.

وی در همین راستا به تعریف حسین هیکل یک روزنامه نگار نامدار مصری ازرهبری ایران گفت: ایرانیان در دو مرتبه توانستند بر مدیترانه فایق آیند و پیروز  شوند، مرتبه اول در دوره  هخامنشان به وسیله سلاح و اسلحه  ودرمرتبه دوم دوره انقلاب اسلامی با قدرت ولایت  فقیه است که می گوید: من ولی فقیه را نمی‌شناسم اما ایرانی ها قدر ولایت فقیه را بدانید که تمام عالم را، عالم گیر کرده است.

حجت الاسلام مهدی زاده از زبان نتانیاهونخست وزیر منحوس غده سرطانی  که ولی فقیه را نمی شناسد گفت: یک مسیری در جهان در حال حرکت است این مسیر را دو شخص امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و امام خامنه ای(مدظله العالی) هدایت می کنند این قدرت ولایت فقیه است قدر بدانید.

وی افزود: رئیس اتاق جنگ گفت:  دنیا در یک  چالش اسلامی قرار گرفته است  این چالش امروزه دردست رهبری امام خامنه ایست این اولین مسئله حرکت انقلابی است.

امام جمعه بافت دومین مسئله  انقلاب را امروز غلارغم همه توطئه ها، دسیسه ها و فتنه ها، مردم و سربازان  با بصیر دانست و یادآور شد: در غدیر خم  دوران امیرالمومنین (ع) صد هزار نفر جمع شدند امیرالمومنین را به عنوان ولی قبول کردند کمتر از ۷۰روز  از ۱۸ ذی الحجه تا ۲۸ صفر لذت و شیرینی ولایت در کام خاصان باخاصیت مثل مقدادها مختار هاهمان هایی که دم از ولایت می زدند سه روز بعد از ۲۸ صفر خانه دخترش را آتش زدند.

 وی افزود: مردمی  که بعد از ۲۵ سال امیرالمومنین (ع) را همراهی می کردند همین مردم؛ ۴ سال و۹ ماه و ۱۵ روز امیرالمومنین (ع)را تنها گذاشتند وسه  جنگ بر علیه ایشان تحمیل کردند.

امام جمعه بافت با اشاره به بی بصیرتی مردم دوران امام حسن (ع) و امام حسین (ع) گفت:   امام حسن (ع) را خود یاران مجبور به صلح  کردند و مردم زمان سید الشهدا حتی  بنی هاشم امام حسین (ع)  را همراهی نکردند .

وی افزود:  تسبیح به دست ها مثل سلیمان بن صرد خزاعی ها، حضرت سید الشهدا  را همراهی نکرد، قیام توابین را راه انداخت اگر این توابین ها در کربلا می آمدند واقعه کربلا اینگونه اتفاق نمی افتاد.

امام جمعه بافت با تأکید بر بصیرت افزایی گفت: مردم  زمان سید الشهدا بیشترین زخم را بر پیکر اسلام در شهادت آن حضرت زدند؛ این درد است ،آنهایی  که امام حسین (ع)را به مسلخ بردند همراهان و یاران سید الشهدا، مسلمانان کوفه بودند و از شامیان نبودند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار نفر را در ترور از ما گرفتند تا این انفلاب به دست ما رسید، متذکر شد: مسئولین دولتی بدانند در چه جایگاهی نشستند، چه فرزندانی از خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان حضور داشتند  واز دل جان مایه  گذاشتند، بچه ها امام خود را روی سیم خاردار می انداختند تا دیگران رد شوند معبر باز می کردند، آتش می گرفت  چفیه دردهانش میگذاشت صدایش  رادر گلو خفه می کرد تا دشمن متوجه نشود،  کدام انقلاب می توان مثال بزنید این گونه  افرادی را تربیت کرده باشد.

حجت الاسلام مهدی زاده ، مردم با بصیرت را یکی  دیگر ازعوامل ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: سومین عامل ماندگاری انقلاب اسلامی روحیه استکبارستیزی که از سید الشهدا  درس گرفتند.

وی افزود: چقدر بد بیان می کند خاک بر دهن چنین مسئولی که جسارت به سید الشهدا می کند برای اینکه مذاکرات  خود را با آمریکایی ها و انگلیسی ها تطهیر کند.

حجت الاسلام مهدی زاده عنوان کرد: انگلیسی ها یک زمانی ۱۰ میلیون نفراز کشور ما را به کشتن دادند که امروز بعضی از مسئولین ما به دنبال لبخند انگلیس و آمریکا هستند و درصد شبهه‌پراکنی درباره قیام عاشورا شدند.

امام جمعه بافت گفت: مذاکره امام حسین(ع) و «عمر سعد» خطرناک‌ترین تحریف واقعه کربلاست و آنها را به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه ارجاع داد.

وی با بیان اینکه  ماهیت تفکر استکباری بر مردم روشن است عنوان کرد: با تفکر استکباری فاتحه اسلام خوانده می شود، متاسفانه امروز بعضی ا افراد خواب زده کشورما بدون توجه به اثرات و آثار شهدا به دنبال یک روزنه ای برای لبخند اینها می‌گردند.

حجت الاسلام مهدی زاده بابیان اقتدار سپاه پاسدارن ایران اسلامی گفت: آمریکایی ها نتوانست با تحریم مردم را زمین گیر کند وعده میلیون ها دلار برای زمین گیر کردن سپاه می‌دهند کور خواندند، ملت اجازه نخواهد داد.

وی گفت: خیلی ها فکر می‌کنند فقط همین شهید حیدری ها و شهدای دیگر هستند امروز از برکت خون هر شهید، حججی ها از دامان پاک این مادرها تربیت  شده اند.

امام جمعه بافت، روحیه  استکبار ستیزی را جمله اول سید الشهدا(ع) در مدینه خواند و گفت: نبض حرکت سیدالشهدا(ع) روحیه استکبارستیزی است، فرمایش سید الشهدا درخطبه نماز جمعه  کربلا که فرمود: این ملعون و حرام زاده من را بین دو راهی قرار داد؛ یا  قتل یا مذاکره و صلح ، هیهات مناذله من ذلت ناپذیریم قابل توجه مسئولینی که می‌گویند: سید الشهدا برای مذاکره رفت.

وی، تقویت روحیه استکبارستیزی و اقتدار ملی از اصول راهبردی مکتب عاشورایی دانست وافزود: امروز روحیه استکبارستیزی به برکت خون شهدا و آثار شهدا به حدی رسیده است که فرزندان  سپاه گرانترین و پرقدرت ترین پهباد آمریکایی را در هوا می‌زنند جرأت نمی کند به ایران تخطی کنند.

امام جمعه بافت در ادامه به توقیف نفتکش انگلیس اشاره کرد و گفت: انگلیس دست به دامن مسئولین عراق می شود، امروز ما به قدرت عظیمی رسیدیم که درمرز اسرائیل و لبنان در ۲ کیلومتری اسرائیلی ها، سردار شاطری باغی برای لبنانی ها درست کرده داخل آن آلاچیق هایی به نام استان های ایران که سراسر این باغ پرچم جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان نصب شده است این اقتدار ما به برکت خون شهدا و روحیه استکبارستیزی است .

وی با اشاره به سخنرانی سید حسن نصراله  که چند روز قبل خط و نشان برای نتانیاهو می‌کشدگفت: شرط  پیشرفت کشور و درجه استمراربیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اطاعت محض از ولایت مطلقه فقیه است.

امام جمعه بافت با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری گفت: اولویت کشوراقتصاد و فرهنگ است در حالی که مسئولین با کمال جسارت در همایش دولت دختران و زنان مکشوفه  وبزک کرده  در مقابل آنها و رئیس دولت با  لباس روحانیت حضور داشتندآیا این ولنگاری فرهنگی نیست؟.

امام جمعه بافت

وی با تأکید فرمایش مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: رونق تولید ما یعنی واردات ۶۰ تن کود انسانی به داخل کشور از ترکیه؟! ، یا واردات بابونه در واپسین سال ۹۷ آیا این  واردات درکشوری که پهباد آمریکا را می زند رونق تولید است ؟!.

حجت الاسلام مهدی زاده با اشاره به قدرت ایران در یمن، سوریه و لبنان گفت:  پرچم سوریه توسط سربازان ولایت حاج قاسم سلیمانی از شکم داعش بیرون میکشند آنموقع مداد تراش به مبلغ یک میلیارد وارد میکنند این است رونق تولید؟! امیدوارم توجه کنند.

وی در پایان به ذکر مصیب زینب کبری (س) پرداخت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابرضمن خیرمقدم، با مرور درس های شهدا گفت: خواسته های شهدا از ماچیست؟ آیا شهدا نیاز دارندبرای آنها یادواره بگیریم؟ .

وی افزود: ما نیاز داریم یادواره شهدا بگیریم تا راه شهدا را گم نکنیم و این درس‌ها را مرور کنیم.

سرهنگ دوم پاسدار امام بخش بیان داشت: شهدا اگر در بین ما بودند چه می‌کردند؟ هدف شهدا را بشناسیم .

وی با بیان درسی که شهدا به ماآموختندگفت: مهمترین درس قیام ابا عبدالله الحسین (ع) شناخت حق از باطل است حق را به موقع تشخیص دهیم اصلی ترین نکته است.

فرمانده ناحیه مقاومت رابرعنوان کرد: اینکه بدانیم در چه هنگام امام را یاری کنیم شهدا به ندای نائب امام حسین(ع) به موقع عمل کردند.

وی تأکید کرد: امروز باید بصیرت را از شهدا درس بگیریم در این شرایط بتوانیم آن به خوبی عمل کنیم و مورد شفاعت شهدا قرار گیریم.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب