پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:53:59 - پنجشنبه 21 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در کمیته استانی هماهنگی همایش اربعین، مطرح شد؛
ثبت نام بیش از ۸ هزار نفر کرمانی زائر اربعین در سامانه سماح/ نصب گنبد جدید امام حسین(ع) بعد از اربعین آغاز می شود
علی متقی مسئول کارگروه مشارکتهای مردمی در کمیته استانی هماهنگی همایش اربعین گفت: در هفته ی گذشته از طریق ۸ تریلر برخی از سگمنت های گنبد در پالت های جداگانه ارسال شد و قرار است انتقال پالت ها تا اربعین انجام شود و بعد از اربعین عملیات نصب گنبد جدید امام حسین (ع) آغاز می شود.

به گزارش“صبح رابر”؛ به نقل از “ راه آرمان ” ظهر امروز محمود عرب نژاد رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان، در کمیته استانی هماهنگی همایش اربعین گفت: تا کنون بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ زائر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: ۱۱۴ دفتر مجوز دار دائم و ۱۰ دفتر مجوز دار موقت و به طور کلی ۱۲۴ دفتر ثبت نام برای پیاده روی اربعین را آغاز کرده اند.

ثبت نام بیش از ۸ هزار نفر کرمانی زائر اربعین در سامانه سماح

عرب نژاد بیان داشت: مردم با مراجعه به کافی نت ها برای ثبت نام مبلغ ۱۰ هزار تومان را می  پردازند در صورتی که باید از این کار جلوگیری شود.

وی با بیان این که مردم می توانند از طریق اینترنت خودشان ثبت نام کنند، تاکید کرد: ۲۵ هزار تومان برای ثبت نام زائران اربعین دریافت می شود که از این میزان ۲۲ هزار تومان برای بیمه و هلال احمر و سه هزار تومان برای ثبت‌نام زائر دریافت می‌شود و دفاتر، حق دریافت هزینه اضافی از زائران را ندارند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان ادامه داد: ثبت نام باید از طریق سامانه سماح انجام شود تا در صورت بروز مشکل برای زائران، امکان پیگیری وجود داشته باشد.

عرب نژاد با بیان این که اعزام رسمی زائران اربعین از ۱۹ شهریور آغاز شده و تا هفت آبان ماه ادامه دارد، افزود: ویزا الزامی نیست اما داشتن گذرنامه با ۶ ماه تمدید برای زائران الزامی است.

وی بیان داشت: از سیزدهم شهریور تا هفتم آبانماه هر هفته یک هواپیما از کرمان به نجف پرواز می کند و پرواز مورد نیاز برای متقاضیان به صورت هوایی را تامین می کند.

اعزام طلبه های زائر به عنوان مبلغ در پیاده روی اربعین

در ادامه حجت الاسلام سازندگی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش در کمیته استانی هماهنگی همایش اربعین گفت: امسال نیز بر اساس وظایف ۱۴ گانه ای که برعهده کمیته گذاشته شده است، فعالیت این کمیته آغاز شده است.

وی ادامه داد: اولین و مهم ترین وظیفه ی این کمیته ساماندهی و اعزام مبلغین بوده است که با تصمیم این کمیته همه طلبه هایی که به عنوان زائر به اربعین می روند، آموزش داده می شوند تا به عنوان مبلغ در این ایام فعالیت کنند.

فروش بلیت های باز برای زائران جهت استفاده از اتوبوس ها/ فراهم ساختن بیش از ۵۰۰  دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین

سید علی سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان،  در کمیته استانی هماهنگی همایش اربعین گفت: سال گذشته با ۶۶۵ سفر با اتوبوس در مجموع ۲۳ هزار و ۴۴۰ نفر به سمت مرز منتقل شدند.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی کرده ایم تا بتوان با فروش بلیت های باز زائران بتوانند در مسیر بازگشت از هر اتوبوسی که در دسترس بود، استفاده کنند.

سیدعلیخانی افزود: امسال ۵۰۴ دستگاه اتوبوس بیش از تعداد مورد نیاز پیش بینی شده است تا بتوان در مواقع ضروری به زائران کرمان و سایر استان‌ها خدمات رسانی کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان داشت: فروش اینترنتی بلیت را نیز فراهم کرده ایم ضمن این که هر گونه هماهنگی با اتوبوس ها باید از طریق شرکت های مربوطه صورت بگیرد تا پول بیشتری از افراد گرفته نشود.

نصب گنبد جدید امام حسین(ع) بعد از اربعین آغاز می شود

علی متقی مسئول کمیته مشارکتهای مردمی در کمیته استانی هماهنگی همایش اربعین گفت: استان کرمان امسال با ۳۶ موکب در مراسم پیاده روی اربعین مستقر خواهد بود اما به دنبال این هستیم که با تعداد موکب ها کم اما خدمات رسانی خوبی را ارائه دهیم.

مسئول کمیته مشارکتهای مردمی ستاد اربعین استان تاکید کرد: با توجه به گرمی هوا و افزایش قابل توجه زائران تصمیم گرفته شده تا تامین یخ و آب بهداشتی در دستورالعمل قرار گیرد از این رو به زائران پیشنهاد می شود که روزها استراحت کنند و شب ها به پیاده روی بپردازند.

متقی با بیان این که موکب های استان کرمان تا دو روز بعد از اربعین خدمات رسانی می کنند، ابراز داشت: مقرر گردیده در ترکیب هیات امنای موکب‌ها، یک روحانی و یک مدیر مالی نیز حضور داشته باشند.

وی با اشاره به پایان یافتن ساخت کنبد امام حسین (ع) در کرمان گفت: فقط طلا کاری خشت ها مانده است که پیش بینی می شود این کار در کربلا انجام شود.

مسئول کمیته مشارکتهای مردمی ستاد اربعین استان ادامه داد: در هفته ی گذشته از طریق ۸ تریلر برخی از سگمنت های گنبد در پالت های جداگانه  ارسال شد و قرار است انتقال پالت ها تا اربعین انجام شود و بعد از اربعین عملیات نصب گنبد جدید امام حسین (ع) آغاز می شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب