پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:36:58 - یکشنبه 31 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
درآستانه سال تحصیلی جدید؛
همایش گلریزان مددجویان بهزیستی به همت گروه جهادی شهید افروغ در رابر برگزار شد
به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید؛ در همایش گلریزان مددجویان بهزیستی شهرستان ۲۰۰ بسته آموزشی، به همت گروه جهادی شهید افروغ به دانش آموزان رابری هدیه شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، همایش گلریزان مددجویان بهزیستی شهرستان به همت گروه جهادی شهید افروغ در رابر برگزار شد.

در این همایش سالاری رئیس اداره بهزیستی شهرستان رابر باعرض تسلیت دهه محرم وگرامیداشت هفته دفاع مقدس و قدردانی از همه دست اندرکاران این اقدام ارزشمند گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید امروزهمایش گلریزان اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان محصل تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان رابر برگزار شد.

وی با اشاره به کمک هشت میلیونی گروه جهادی شهید افروغ و کمک های نقدی خیرین گمنام شهرستان رابر گفت: ۲۰۰ بسته  آموزشی که هر بسته شامل کیف و انواع لوازم التحریر مورد نیاز است به صورت مجزا برای مقطع تحصیلی ابتدایی و دبیرستان تهیه شد.

سالاری عنوان کرد: ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان است که با حمایت  بنیاد برکت برای هر بسته ۴۰ هزار تومان هزینه شده است

وی ضمن تشکراز همه مسئولین شرکت کننده در این همایش خاطرنشان کرد: امروز توفیق این را داریم در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید این بسته های آموزشی را در اختیارتوانمندان مجموعه بهزیستی قرار دهیم.

فرماندار رابر، نیز در این همایش با تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان وهمچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس به یاد خاطره مردان مردی که از هستی خود گذشتند و زندگی، عزت، افتخار و سربلندی را به ما هدیه دادند گفت:  فصل بازگشایی مدارس و شروع کسب دانش، اخلاق و ادب است.

وی با اشاره به هدف خلقت انسان گفت: خداوند انسان را خلق کرده و از روح خود در او دمیده و قدرت تعقل و نطق را به اواعطا کرد که انسان با اختیار مسیر پیشرفت، توسعه و انسانیت را طی کند و به درجه های عالی انسانیت و پیشرفت برسد.

مهندس امیر حیدری افزود: اینکه هر انسانی در چه مرحله ای از دوران عمر زندگی خود قرار گیرد و چه از خود به یادگار گذارد؛ بستگی به همت فردی خود دارد.

وی افزود: خداوند این توان را در وجود تک تک انسان ها قرار داده،‌ که چه بسا انسان هایی حتی از نظر جسمی دچارکمبودی بودند ولی در جامعه بشریت منشأ خیر و برکت ونامشان را در تاریخ بشریت ماندگارکردند و چه بسا میلیاردها و میلیون ها انسان از توان جسمی کاملی هم برخوردار بودند و در دوران زندگی خود با مرگ نامشان از صفحه تاریخ برچیده شد.

فرماندار رابر ادامه داد: اینکه انسان به چه درجه رشد و تعالی چه از نظر اخلاقی، اقتصادی و  تحول در جامعه بشری برسد بستگی به توان خود فرد دارد.

وی با اشاره به خبرهای واصله ازاقدامات بسیاربزرگی که  شاید از هیچ  انسان سالمی ساخته نمی شد گفت: اینها نشان می دهد هرانسانی با تلاش و کوشش به دنبال یک هدفی با اعتقاد قلبی و راسخ  برود می تواند منشاء تحول و به همنوعان منشأ خیر و برکت باشند.

مهندس حیدری گفت: برگزاری این همایش همت همین انسان های بزرگی است که درراستای بازگشایی مدارس کسب علم و دانش با هدیه بسته های آموزشی که در اختیار نونهالان دانش آموز این شهرستان قرار می دهند اینها منشأ خیر و برکت شوند.

وی، خود دانش آموزان را در آینده سرآمد یک تاریخ و جامعه دانست و افزود: درآینده فرزندان برومند خود باعث تحول، توسعه و تغییر درجامعه  کل تاریخ  بشریت می شوند.  

فرماندار رابر گفت: بچه های ما به عنوان یک لوح سفید ونا نوشته ای در اختیارمان قرار دارند دو مجموعه بیشترین نقش را در تعیین سرنوشت آنها دارند یکی خانواده و سیستم آموزشی که اگر این دو مجموعه  به وظیفه خود به خوبی عمل کند سرنوشت و آینده این بچه ها تضمین خواهد شد و کوتاهی هر یک از این دو مجموعه آنها را به بیراهه خواهند کشاند و آن موفقیتی که می توان کسب کنند را نخواهند داشت.

وی، منشأ خیر و برکت و بزرگی  دانش آموزان را تربیت از نظر علمی و اخلاقی معنوی خواند و تأکید کرد:  بچه ها از نظر علمی و اخلاقی و معنوی تربیت شوند؛  نظم و انضباط، احترام به حقوق پدر و مادر، فرهنگ کار و مسئولیت پذیری را علاوه بر خواندن و نوشتن شرط رسیدن به  موفقیت است.

فرماندار رابر با تأکید براینکه  قانون مداری را به فرزندان خود بیاموزیم، گفت: اگر فرزندان خود را قانون‌مدار تربیت کنیم دیگر سرمایه عظیم انسانی را از دست نخواهیم داد.

وی از والدین درخواست کرد: بیشتر به تربیت اخلاقی و معنوی فرزندان خود اهمیت دهند چه بسا افرادی صاحب درجات علمی در دنیا هستند ولی این علم درجهت  خدمت به انسان نیست.

فرماندار رابر گفت:  اگر این علم همراه با اخلاق و تربیت معنوی باشد انسان های بزرگی می شوند که منشاء تعقل و تاریخ ماندگار خواهند شود که نمونه بارز الگویی درهمین شهرستان و جامعه وجود دارد.

وی افزود: مردان بزرگی در همین جنگ تحمیلی و امروزدر میدان های مختلف دفاع ازارزشهای این نظام و انقلاب جانشان را تقدیم می کنند اینها انسان های بزرگی بودند که از درجه معنوی به حدی رسیدند خداوند شهادت را لایق و نصیب آنها کرد.

فرماندار رابر ادامه داد: اینها می توان به عنوان الگوهایی برای فرزندان مان معرفی شوند،  وصیت نامه و سیره زندگی شهدا را به جای قصه به فرزندان مان تعریف یا مطالعه کنیم تا این مردان بزرگی که امروز این آرامش، آسایش وعزت را  به ما هدیه کردند برای بچه ها شناخته شده باشند و به عنوان الگو بتوانند از آنها استفاده کنند.

فرماندار رابر ازوالدینی که فرزندان معلول دارند خواست که احساس کمبود رادر فرزندان خود ازبین ببرند و از نظر علمی و اخلاقی  به آنها کمک کنند تا استعدادهایشان شکوفاشود و به درجات والایی دست یابند.

 گفتنی است؛ این همایش به همت گروه جهادی شهید افروغ، با همکاری اداره بهزیستی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، بنیاد برکت، خیرین واصناف رابربرگزار شد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب