پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:04:03 - جمعه 5 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همزمان با هفته دفاع مقدس؛
یادواره ۲۱۴شهید عشایر شهرستان رابر و۱۲۹ شهید منطقه هنزا برگزار شد
در هفته دفاع مقدس یادواره ۲۱۴شهید عشایر شهرستان رابر و۱۲۹ شهید منطقه هنزا به میزبانی ۱۷ شهید روستای جواران برگزارشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ یادواره ۲۱۴شهید عشایر شهرستان رابر و۱۲۹ شهید منطقه هنزا با حضور سردارسیف رئیس سازمان بسیج عشایرکشور، امام جمعه رابر وهنزا، فرماندار رابر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، خانواده های معظم  شهدای شهرستان و مسئولین شهرستان در روستای جواران برگزارشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر ضمن خیر مقدم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدای عشایردر  پیشبرد اهداف والای انقلاب گام های مضاعفی  برداشتند.

وی افزود: خدای متعال این نعمت را به ما ارزانی داشته  که با شرکت درمحفل  شهداء، درس شهدا را مرور  کنیم و از سیره و  روش  شهداء درس زندگی گیریم.

سرهنگ دوم پاسدار مصطفی امام بخش،  اولین پیام و درس شهدا به نسل جوان را انقلابی بودن و انقلابی ماندن  دانست و گفت: از ویژگی های انقلابی بودن و انقلابی ماندن می توان به پنج ویژگی شاخص انقلابی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد که از جمله آن پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آنها و تقوای دینی و سیاسی است.

 این فرمانده مقاومت بسیج، درس استقامت، صبر، ایثار و از خودگذشتگی  و نهراسیدن از دشمنان را از درس های شهداء برشمرد و گفت: تنها راه مقابله با دشمن را استقامت و ایستادگی بدانیم و سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

وی افزود:  عشایر هم در عرصه ی  پیروزی انقلاب اسلامی  و در دفاع از مرزهای کشور همواره نقش بی بدیلی داشته اند.

امام جمعه شهرستان رابر نیز در این مراسم معنوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهداء گفت: شهید و شهادت در خطبه ها، نامه ها و کلمات قصار امام علی علیه السلام در نهج البلاغه، نمود خاصی دارد و شهادت طلبی یکی از پرشکوه ترین و آموزنده ترین فرازهای زندگی امام علی علیه السلام است.

وی با اشاره به نرسیدن توفیق شهادت امام علی (ع) در خطبه نهج البلاغه افزود: حضرت می فرماید اینجا جای صبر نیست جای فرح شادمانی است به خانواده شهید توصیه میکنم به شهید از دست رفته غصه نخورید بلکه غبطه بخورید شهید مستقیم با خود خداوند سخن می گوید مجد و قرین انبیا الهی قرار می گیرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی شهید  را کلام الله خواند و گفت: باب شهدا و مجاهدین در بهشت داریم این است باید بر مقام شهدا غبطه خورد وغصه نخورید از خدا بخواهیم پایان مرگ ما شهادت باشدو محشور با شهدا شویم.

وی با بیان اینکه در روایات دو نوع شهید داریم گفت:  یک شهید اصلی بی بدیل امروز برایشان مراسم گرفته اید و شهید حکمی، پا روی غصب و سهولت می‌گذارند کسانی اخلاق شهدا را در جامعه و نفس خویش پیاده می‌کند.

امام جمعه رابر گفت: در شهید حکمی این  سه ویژگی حق خدا،  پیغمبر و عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به این دلاور مرد بزرگ حاج قاسم سلیمانی از خطه عشایر که توانسته است در این برهه از تاریخ با فرماندهی شجاعانه  خود تحت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای حامی تمام مستضعفان و شیعیان جهان شود گفت:  حاج قاسم سلیمانی فرزند برومند نظام و انقلاب تمامی توطئه های شوم آمریکای جنایتکار در منطقه خاورمیانه را بی اثر کرده است.

شایان ذکر است؛ سخنرانی رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، خیر مقدم فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه رابرو امام جمعه شهرستان، اجرای امیری مجری توانمند، پخش کلیپ با شعر قاسم مهدی پور و صدای حجت الاسلام شجاع الدینی، راویتگری، مداحی مهدی پور از برنامه های این مراسم معنوی بود و در حاشیه این یادواره، با غباروبی گلزار شهدای روستای جواران، برپایی نمایشگاه در سیاه چادرعشایر، غرفه های  عکس و آثار شهدا و صنایع دستی عشایر رابر، ایستگاه صلواتی، برپایی موکب شهدای جواران هر یک به نحوی ابراز ارادت خود را به شهدای جنگ  تحمیلی ۳۵۰شهید گلگون کفن شهرستان رابر و ۲۱۴ شهید عشایر شهرستان و ۱۲۹ شهید بخش هنزا ابراز داشتند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب