پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:14:30 - دوشنبه 15 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همایش سه ساله های حسینی در رابر
همایش سه ساله های حسینی در حسینیه جامع شهرستان رابر برگزار شد و حاضران در این مراسم به یاد مظلومیت سه ساله امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند.

به گزارش “صبح رابر”؛ همایش سه ساله های حسینی عصر امروز با حضور امام جمعه و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه رابر در حسینیه جامع این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه رابر در این همایش سه ساله های حسینی، ضمن تشکر از بانیان این مجلس گفت: در سراسر کشور مجلس به نام سه ساله ها از اول تا هفتم ماه صفر برگزار شده است.

وی با بیان این سؤال که چگونه فرزندان خود را رقیه وار تربیت کنیم، افزود: اگر بخواهیم  فرزندانمان را رقیه وار تربیت کنیم راهی جز تربیت خودمان نداریم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: تربیت باید از خانواده ها شروع شود و کانون خانواده باید تربیت شود این کانون سه ضلع اصلی دارد که یک ضلع آن تربیت علم است همه باید علم، تربیت را بدانند علمی که خداوند منان در قرآن  کریم ۷۰۰ بار از آن یاد می کند.

وی افزود: علت اینکه می فرماید: آنهایی که می‌دانند و یا نمی دانند با هم برابر نیستند علت اول درک و بصیرت است تا بصیرت پیدا نکنیم نمی توانیم در حوزه عمل وارد شویم.

 امام جمعه رابر ضلع دیگر را عمل تربیت در زندگی خود دانست و گفت: یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر برای تربیت من و شما چقدر آزار و اذیت  شدند امروز دانستنی هایی که فرا گرفته ایم را در زندگی خود پیاده کنیم .

وی با بیان اینکه مقدمه هر کاری اول علم و بعد عمل است افزود: تنها گروهی مثل حضرت رقیه (سلام الله علیها) رستگار می شوند که تزکیه نفس دارند وعمل می کنند نه آنهایی که در غفلت فرو می روند، تزکیه  یعنی به هرآنچه که میدانیم عمل کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ضلع سوم را فرهنگ سازی خواند و گفت: رقیه سه ساله با عملش در کربلا  یک فرهنگ سازی کرد و آن علمی که از پدر فرا گرفته  بود در همین دوران محدود عدم تکلیف سه سالگی روی خود پیاده کرد، با نگاه اهل بیت (ع) این فرهنگ ها را ساری و جاری کنیم.  

وی،  بهترین دوران تربیت فرزندان را همین دوران سه سالگی خواند و گفت: اگر بخواهد این جلسات خروجی اصلی داشته باشد و آن تربیت فرزندان و الگو گرفتن از دخت سه ساله امام حسین (ع) است.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب