پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:22:49 - دوشنبه 15 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طی جلسه ای مطرح شد؛
فعالیت‌های جامعه عشایری؛ نمونه بارز اقتصاد مقاومتی/ عشایر همیشه پشتیبان کشور بوده است
مدیر کل عشایری استان کرمان گفت: فعالیت‌های جامعه عشایری نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش “صبح رابر” ؛ مدیر کل عشایری استان کرمان  صبح امروز در جلسه شورای عشایری شهرستان رابر گفت: فعالیت‌های جامعه عشایری نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: توسعه و توجه به این جامعه عشایری تاثیرگذاری خوبی بر اقتصاد روستا و شهر خواهد داشت .

نیک زادی همچنین گفت: جامعه عشایری شهرستان رابر انصافا دربحث تولید در سطح استان سرآمد می باشند از این رو شاهد عرضه محصولات طبیعی این شهرستان در کوچه و بازار استان  می باشیم.


فرماندار رابر نیز در  جلسه امروز، ضمن تبریک ۱۵مهرماه ؛ روز روستا و عشایر گفت: جامعه‌ی عشایری یکی از جوامعی که هیچگاه سربار جامعه نبوده و خود یک قطب تولیدی  که علاوه بر تولید مایحتاج خود لبنیات کشور را نیز تأمین می کنند.


مهندس امیرحیدری افزود: عشایر از بستر طبیعت استفاده می کند و مایحتاج زندگی خود و نیاز جامعه را تولید می کند و همیشه پشتیبان کشور بوده و در دفاع از اسلام و ارزش های انقلاب در خط مقدم هستند.


وی، بنا به فرموده حضرت امام (ره) که عشایر ذخایر انقلاب هستند گفت: متاسفانه آنگونه که باید عشایر از خدمات رفاهی، آموزشی و بهداشتی بهره مند نشده اند و این امر باعث شده که شاهد کاهش جمعیت بخش عشایری باشیم چرا که نتوانستیم بستر مناسبت جهت استفاده از همه امکانات را برای عشایر تامین کنیم.


فرماندار رابر همچنین در ادامه گفت: عشایر در مقابل حوادث طبیعی بسیار آسیب پذیر هستند و با تغییر روند زندگی به حاشیه نشینی روی آورند و این باعث شده از قطب تولیدی به مصرف کننده تبدیل شوند.


وی، بیشترین دغدغه عشایر شهرستان  را نبود جاده ارتباطی و آب آشامیدنی دانست و افزود: باید با برنامه ریزی بیش از پیش نسبت به رفع این مشکلات اقدامات اساسی انجام شود.


فرماندار رابر در پایان خواستار استقرار اداره عشایری و شرکت تعاونی عشایری در شهرستان رابر جهت کاهش مشکلات عشایر شد.

انتهای پیام



تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب