پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:08:55 - جمعه 19 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
امروز هندسه قدرت جهانی به نفع گفتمان انقلاب اسلامی است/همایش اربعین حسینی؛ کانون محبت و مودت اهل بیت (ع) است
خطیب جمعه رابر گفت: امروز هندسه قدرت جهانی به نفع گفتمان انقلاب اسلامی است، گفتمان غرب گرا رو به افول است.

به گزارش صبح رابر، امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر، با عرض تسلیت پیشاپیش فرارسیدن اربعین حسینی گفت: همایش اربعین حسینی کانون محبت و مودت اهل بیت (ع) است.
وی افزود: پدیده‌ی بی نظیر و بی سابقه ای در این سال های اخیر به وجود آمده است و آن پیاده روی میان نجف یا بعضی شهرها دورتر از نجف تا کربلاست.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: این حرکت عظیم؛ حرکت عشق و ایمان است هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی است هم عشق و محبت .

وی افزود: ما هم از دور نگاه میکنیم به این حرکت عظیم و غبطه می خورم به حال آن کسانی که توفیق را پیدا کردند و این حرکت را انجام دادند.
خطیب جمعه رابر، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سال تقریبا پنجاه سخنرانی دارند، عنوان کرد: به طور میانگین هر هفته یک سخنرانی و در بین این سخنرانی ها به لحاظ مؤلفه های زمان، شرایط و مخاطبین چند سخنرانی معظم له دارای محوریت و اهمیت بیشتری است.

وی، افزود: بیانات نائب امام زمان به عنوان تجلی ویژگی سالکهالعباد ائمه اطهار علیهم السلام در عصر غیبت است که باید مورد مطالعه و بازخوانی و فهم عمیق قرار گیرد.

امام جمعه رابر در همین راستا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با منتخبان ملت در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: یکی از نکات دیگری که می شود اذهان و ادراک مردم و مسئولان را از آن منحرف کنند موضوع پایبندی به شعارهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اخیراً برخی مقامات اروپایی گفته بودند که ایران باید دست از شعارهای انقلاب بردارد.
امام جمعه رابر در ادامه‌علت بیان چنین مطلبی را ترس و واهمه آمریکا و اروپایی ها از شعارهای انقلاب دانست و گفت : راه سومی که انقلاب اسلامی به وجود آورده است این راه سوم نه گفتن به راه شرق و غرب است ذائقه مردم دنیا به پذیرش استیلای و اسارت یکی از دو ابر قدرت فکری ، فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و نظامی شرق و غرب عادت کرده بود.

وی افزود: تصور این کشور بتواند با کنار زدن هر دو قطب قدرت، روزنه جدیدی را بگشاید و راه دیگری را برگزیند این تصور موهوم و باطل بود.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد: این عدم باور مخصوص بیگانگان و مردمان دیگر کشورها نبود و در داخل کشور حتی در میان مبارزان رژیم پهلوی نیز کسانی بودند که این شعار را از عمق جان باور نداشتند .
وی افزود: اشخاص و گروه‌هایی در طول سالیان سال یکی پس از دیگری در دامن شرق و غرب غلطیدند و از جرگه انقلاب خارج شدند .
امام جمعه رابر با بیان اینکه اکنون پس از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده و با وجود اینکه دو قطبی شرق و غرب از بین رفته و قطب لیبرال دموکراسی غرب هم رو به افول است، گفت: هنوز ویروس‌های داخلی هستند که استقلال و آزادی جمهوری اسلامی و عدم وابستگی به قدرت های بزرگ را باور ندارند.

وی افزود: این ویروس های داخلی می‌گویند: ما برای رفاه و آسایش در جامعه باید دست از آرمان‌ها و شعارهای اصلی مان برداریم و گرنه روی آسایش زندگی و معیشت راحت را نخواهیم دید.
وی با بیان اینکه با اندک دقت و انصاف میتوان به جرأت گفت: آن چه در این چهل سال گذشته و در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، علمی، فناوری، عمرانی، سازندگی و بازدارندگی دفاعی و امنیتی بدست آورده و امروز در بسیاری از میدان هاحرف اول را در منطقه می زنیم و در سطح جهان مطرح هستیم.

وی گفت: محصول حرکت در مسیر آرمانهای انقلابی و ایستادگی بر شعارهای اصلی و التزام به مبانی و ارزش های اسلامی است.

خطیب جمعه رابر افزود: امروز عمق راهبردی ایران در منطقه و جهان بیشتر از آمریکا و هم پیمانانش است.
وی گفت: امروز هم پیمانان ایران انقلابی قدرتمندتر و با ثبات ترند آمریکا و هم پیمانانش در حال ضعف و انحطاط است.
امام جمعه رابر تأکید کرد: امروز ایران، مردم ایران و رهبر انقلاب اسلامی در بین مردم منطقه و جهان محبوب ترند، رئیس جمهور نادان آمریکا و پادشاهان آل سعود منفورترین آدمها هستند.
وی افزود: امروز هندسه قدرت جهانی به نفع گفتمان انقلاب اسلامی است، گفتمان غرب گرا رو به افول است.
امام جمعه رابر با بیان اینکه به زودی این پوشالی تو خالی فروریخته می شود گفت : دشمنی مثل آمریکا هر چقدر بیشتر هزینه کند بیشتر شکست می خورد و نابودی آن در راه است.
وی در پایان ضمن تشکر از استاندار کرمان بابت هدیه ۱۵۰میلیون تومانی به پروژه ساخت شهدای گمنام افزود: روند بازسازی ساخت بارگاه شهدای گمنام با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت و در ایام دهه فجر ۲۲بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید.
انتهای پیام
@sobherabor

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب