پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:09:14 - دوشنبه 29 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در جلسه هماهنگی مبارزه با کرم خراط مطرح شد؛
آفت زدایی درخت گردو حول طرح های محرومیت زدایی سپاه است/ به دور از شعار و با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی باید گام برداشت
صبح امروز جلسه هماهنگی مبارزه با کرم خراط با حضور مسئول بسیج سازندگی استان، مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان، مسئول حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولین شهرستان در فرمانداری رابر برگزارشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الله پاداش رئیس بسیج سازندگی استان کرمان در جلسه هماهنگی مبارزه با کرم خراط گفت: این طرح با همکاری جهاد کشاورزی، بسیج و با حضور گروه‌های جهادی بصورت پهنه بندی انجام می شود.

وی توضیح داد: با توجه به این که اصلی ترین منبع درآمد مردم شهرستان رابر گردو است و از آن جا که بخشی از باغات گردوی شهرستان رابر به آفت کرم خراط آلوده شده اند، این طرح برای کنترل وریشه کنی این آفت می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

پاداش افزود: طرح مبارزه با کرم خراط در باغات رابر حول طرح های محرومیت زدایی سپاه است که درادامه ریشه کنی این آفت، باغات بیدخوان بردسیر در دستور کار این مجموعه ها قرارگرفته است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به اینکه دراجرای این طرح بسیج از ظرفیت گروههای جهادی محله محور استفاده می کند، گفت: در راستای اجرای بهتر این طرح باید همه دستگاههای اجرایی شهرستان، دهیاران وشوراها و کشاورزان پای کار بیایند تا با موفقیت هرچه تمامتر انجام شود.

وی درادامه سخنان خود به لزوم هم افزایی دستگاه‌ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم، گفت: سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط بسیج به مساجد رابر کمک شد و کارهای خوبی دراین حوزه صورت گرفته است.

 پاداش همچنین ساخت ۱۸واحد مسکونی برای نیازمندان در شهرستان رابر وغسالخانه در روستای گورساروییه و ساخت سرویس های بهداشتی در مناطق محروم این شهرستان را از جمله خدمات بسیج سازندگی در شهرستان رابر عنوان کرد.

باکارجمعی به دور از شعار، اقتصاد منطقه را تامین کنیم

پور طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان در رابر نیز در جلسه برنامه ریزی پیرامون مبارزه با آفت کرم خراط در رابر با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از کشاورزی در راستای ایجاد امنیت غذایی است، گفت: کشور ما دارای پتانسیل های بالقوه کشاورزی است که با اندک اقدامات می توان تولیدات را چندین برابر کرد.

وی افزود: نداشتن امنیت غذایی یکی از دلایل مهمی است که کشورها در برابر فشارهای سیاسی شکست می خورند.

پور طاهری بابیان اینکه تامین غذای مردم نوعی جهاد در راه خداست، بیان داشت:  باید به دور ازشعار و با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم دراین بخش به خودکفایی برسیم.

وی افزود: کشور پهناور ما دارای چهارفصل وانواع محصولات درجات بی نظیر است و باید این نعمت های خدادادی را حفظ کنیم.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه شغل اصلی مردم شهرستان های بافت و رابر کشاورزی است، عنوان داشت: باید نمایندگان مجلس و فرماندارانی که در این حوزه انتخاب می شوند در حوزه کشاورزی تخصص داشته باشند و یا در این حوزه فعالیت کرده باشند.
پور طاهری اضافه کرد: کرم خراط به دلیل ضعف تغذیه علاوه برگردو به ۱۵۰ گیاه دیگر می تواند آسیب بزند.

وی بابیان اینکه طرح مبارزه با کرم خراط در بیدخوان بردسیر نیز به همت گروههای جهادی انجام شد، تشریح کرد: باید دیدگاه کشاورزان را با کلاس های آموزشی نسبت به این طرح عوض کنیم و آنها را پای کاربیاوریم که کار بهتر پیش برود.

پورطاهری بااشاره به اینکه گردو به ۱۶عنصر غذایی نیاز دارد، گفت: هرس کردن گردو، بیرون آوردن لارو، استفاده از فرمون ها، آبیاری مناسب از راههای مبارزه با این آفت است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب