پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:29:56 - سه شنبه 30 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه موقت تهران :
یادواره شهدا مجالسی هدفمند است/ راه شهدا، راه متدین زندگی کردن با دستورات خداست/ حفظ نظام اسلامی و چهل سالگی انقلاب به برکت فرهنگ شهادت است
امام جمعه موقت تهران گفت: پیام مجالس شهدا این است که ما حامی و همراه نظام‌مان هستیم و به دفاع از آن افتخار می‌کنیم.

به گزارش “راه آرمان”، آیت‌الله سیداحمد خاتمی صبح امروز در یادواره ۳۵۰ شهید شهرستان رابربه میزبانی ۳۵ شهید پایگاه مالک اشترگفت: فرهنگ شهادت با برپایی یادواره ها باقی می‌ماند، زنده بودن نظام ما طی چهل سال گذشته به برکت فرهنگ شهادت است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست،  اظهار داشت: اگر دشمنان کینه‌توز می‌توانستند به ایران حمله می‌کردند و صراحتا بگویم نخواهند توانست چراکه این فرهنگ شهادت آنها را پشت مرزها گذاشته است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان نه با ۲۰ میلیون عاشق شهادت بلکه با یک ملت عاشق شهادت طرف هستند، عنوان کرد: کسانی مرگ را ترساندند از مرگ نمی ترسند، این فرهنگ انقلاب را حفظ و نظام را چهل سال کرده است و این فرهنگ محور وحدت و  سرمایه نظام است.

وی با بیان اینکه مجلس و یادواره شهدا با همه مجالس دیگر متفاوت و هدفمند است، تصریح کرد: شرکت در مجالس شهدا هدفمند است به واقع این مجالس مانور پیمان با آرمان بلند شهیدان است.

خاتمی هدف از برگزاری این مجالس شهدا را  بیعت با دین، ولایت،  نظام اسلامی و با مقاومت و خستگی ناپذیری  خواند و افزود: شهدا متدین  و پایبند به دین بودند این خیلی مهم است متدین زندگی کنید و پایبند به ارزش های دینی باشید.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ شهادت دغدغه دین  و نمازدارد گفت: خانم‌ها افتخار کنند به چادر و حجاب خود چراکه این حجاب و جلوه چادر مشکی در شرایط کنونی تعظیم شعائر دینی است.

امام جمعه وقت تهران با اشاره به اینکه شهدای حرم که در سوریه به شهادت رسیدند برای امنیت ما و شما است گفت: اگر غیر از این بود داعش جنایتکار مانعی در سوریه و عراق نمی‌دید و باید با داعش در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم بودند که امنیت ۳۰ میلیون زائر اربعین را فراهم کردند و امنیت سوریه، عراق و ایران را به ارمغان آوردند، افزود:  نظام مدیون اینهاست نظامی که چراغ دین در جهان است و هر جا سخن از اسلام نام محمدی است آنجا سخن از ایران اسلامی است.

خاتمی گفت: بعد از فروپاشی ابرقدرت شرق خودشان را همه کاره اسلام می‌دانستند اما ستون‌ فقرات دشمنان به برکت نظام اسلامی خواهد لرزید، این گرگ‌های آدمخوار ایران را تهدید می‌کنند اما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی با بیان اینکه پیام مجالس شهدا این است که ما حامی و همراه نظام مان هستیم و به دفاع از آن افتخار می‌کنیم، بیان داشت: آینده کشور روشن است ما عناصر امید فراوان از جمله عنایات خداوند، اهل بیت(ع)، داشتن رهبری دوراندیش، شجاع و قهرمان، با بصیرت و دشمن ‌شناس و مردمی وفادار داریم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، نیروهای مسلح ایران را جزو توانمند و قدرتمندترین نیروهای مسلح در منطقه دانست و عنوان داشت: قدرتمند ترین کشور منطقه، جمهوری اسلامی ایران است هیچ یک از کشورهای همسایه این توانمندی جمهوری اسلامی ندارند.

خاتمی با تأکید بر اینکه همه به‌خصوص مسؤولان باید تمام تلاش خود را برای راضی نگهداشتن این مردم داشته باشند، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد ملت ایران را خسته نشان دهد و داخلی‌های همسو با آمریکا بدشان نمی‌آید مردم را خسته نشان بدهند.

وی گفت: تجربه چهل ساله ملت ایران نشان داده ملت ما خسته نشده و نمی‌شوند ولی دشمنان را خسته کردند.

آیت الله خاتمی خطاب به جوانان افزود: راه شهدا؛ راه متدین زندگی کردن با دستورات خداست هدف از برگزاری یادواره شهدا بیعت با شهیدان و خدای شهیدان است.

امام جمعه رابر در این مراسم معنوی ضمن  خیر مقدم گفت: هدف از برگزاری یادواره ها انتقال فرهنگ شهادت  به نسل های دوم و سوم انقلاب است.

وی افزود: باید به نسل دوم سوم انقلاب پیام رزم، جبهه ، جنگ، رشادت، شهادت و فداکاری  رسانده شود و این انتظار درسایه‌ی همین یادواره ها  تحقق می یابد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: همه مقدمه برنامه یادواره شهدا یک قدم ما را به راه شهیدان نزدیک و نزدیکتر کردن است.

وی با بیان اینکه جبهه اوج عبادت و عبودیت بود عنوان کرد: نباید تعقل و بندگی در جامعه کمرنگ شود در جبهه  حرفی جز اخلاص و تسلیم نبود اگر رضایت شهدا را می خواهید باید آن تعبد و بندگی  را در جامعه زنده و احیا کنید.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب